Skocz do zawartości




- - - - -

Power rura do M103 o poj. 2.6 i 3.0E by Kudłaty


111 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 03 lutego 2007 - 18:14

luki79 napisał:

RobE124 napisał:

EGR to ZŁO!
a środowisko naturalne? :sciana:

Fakt, ale zwróć uwagę na ciężarówki. Przecież mój tyle dymu przez rok nie wypuści co załadowany TIR pod jedną górę.



#42 Offline   luki79


  • Postów: 566
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Wieliczka
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 lutego 2007 - 18:27

RobE124 napisał:

Fakt, ale zwróć uwagę na ciężarówki. Przecież mój tyle dymu przez rok nie wypuści co załadowany TIR pod jedną górę.
najnowsze ciężarówki spełniają normy emisji spalin nawet EURO4, z tego co gdzieś czytałem, więc nie jest tak źle.
Porównanie Twojego Diesla z TIR-em chyba nie jest idealnie trafione, a wyobraź sobie jak co drugi posiadacz auta na ON będzie wycinał EGR.
pozdrawiam!

#43 Offline   szafa


  • Postów: 6 382
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo 855 2.3 T-5

Napisano 03 lutego 2007 - 19:21

luki79 napisał:

najnowsze ciężarówki
a niby ile u nas takich jezdzi? raczej znikoma ilosc.

#44 Offline   Kudłaty


  • Postów: 442
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 03 lutego 2007 - 21:22

Ok, to teraz doprowadz rurą nad kolektroami wydehcowymi do tego błotnika , prejedz się 15min w mieści i dotknij tej rury :zeby:

A potem zastanó się jaką temp. będzie posiadało zasysane powietrze które się ogrzewa od nagrzanej rury dolotowej w dodatku takiej dużej długości ? Co wtedy z poj. układu?

#45 Offline   Kudłaty


  • Postów: 442
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 04 lutego 2007 - 00:27

Głupie porównanie przez które zbaczamy z tematu.
W silnikach benz. nowszego typu jest to plastikowy dolot który idzie nad pokrywą zaworową na drugą stronę, a w diesel'ach wykonane z alu. Robili tak, bo inaczej się nie da ze względu na brak miejsca oraz konstrukcję silnika lub też samą ekonomię. W przypadku Turbo Diesel'a powietrze i tak jest już ogrzane, bo jakby nie było turbina zawsze oddaje troszkę ciepła ogrzewająć zasysane powietrze, a IC brak :zeby:

Ty akurat jesteś w tej dobrej sytuacji, że nie musisz się pitolić w ten sposób, ale i tak zrobisz jak uważasz :smile:

#46 Offline   Kudłaty


  • Postów: 442
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 04 lutego 2007 - 00:35

Nie wiem jak to będzie w przypadku LPG, bo z tego co czytałem masz na palniku zastosowane ,a sam palnik już ogranicza ilość zasysanego powietrza. Na pewno powienienś odczuć odmulenie auta na samym dole zakresu obrotów oraz dodatkowo od 4tyś w górę. Martwi mnei tylko ten twój patent z kolankiem, no ale to już twój wybór.

Czekam na fotki i filmik ryczącej ;-) bestii

#47 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 04 lutego 2007 - 11:45

Kudłaty napisał:

Robili tak, bo inaczej się nie da ze względu na brak miejsca oraz konstrukcję silnika lub też samą ekonomię.

Może nie do końca to jest prawdą, gdyż mogli tą kratke zrobić po stronie kierowcy. Nie dość że bliżej to jeszcze z dala od kolektorów. Miejsca jest dość, spokojnie by rura przeszła obok ABS... Ekonomicznie tez by chyba taniej było.

Pozdro

#48 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 04 lutego 2007 - 11:46

Kudłaty napisał:

Nie wiem jak to będzie w przypadku LPG,

I tu się zastanawiam, przecież wszelkie tiuny - walka o przyrost mocy to są generalnie wieksze koszty użytkowania auta. Jak to pogodzić z dążeniem do taniości - LPG?
Czy wogóle jest sens?
Pozdro

#49 Offline   luki79


  • Postów: 566
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Wieliczka
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 lutego 2007 - 11:52

RobE124 napisał:

Miejsca jest dość, spokojnie by rura przeszła obok ABS
no nie wiem, a gdzie filter powietrza dać?
Dołączona grafika

#50 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 04 lutego 2007 - 11:55

luki79 napisał:

RobE124 napisał:

no nie wiem, a gdzie filter powietrza dać?

Mogli ABS gdzieś schować i by wlazł... Ale u ciebie jakieś wężyki tam dodatkowe idą i faktycznie ciasno ;-)








Podobne tematy Zwiń