Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w124] Filtr paliwa - jak wymienic?


70 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   tRawski


  • Postów: 655
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 320e 1992
  • Trzeci Mercedes:W124 300d 1992

Napisano 22 wrzesień 2011 - 18:19

Sznida, nie wiem czy wiesz ale silniki benzynowe mają pompy paliwa i raczej taki silnik powietrza nie mieli. i wogóle przedstawiasz wymiane filtra w silniku banzynowym a nie diesla.
Dziku ja staram się to robić na w miare pustym baku. Pod filtr kladę jakiś ręcznik żeby nie natłuścić za dużo. Wydaje mi sie że bez odkręcania podstawy nie ma możliwości wymienić filtr a przy tym nie uronić kropli ropy.

#42 Offline   sznida


  • Postów: 307
  • Na forum od: 25 sie 2011
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 wrzesień 2011 - 21:56

no jest pompa paliwa, ale jak w filtrze nie ma paliwa to co najpierw trafia do tej pompy? i co ona dalej tłoczy w przewody? nie ma żadnego zabezpieczenia które sprawiło by że powietrze zassane przez pompę nie trafi dalej do układu a dopóki paliwo nie trafi do filtra to pompa będzie zasysać powietrze :wpysk: a odnośnie reszty postu to po pierwsze dalej było pytanie o diesla a pa drugie to i tu i tu jak się nie chce żeby wyleciało paliwo to najlepiej zatkać wszystkie otwory przez które może ono wylecieć :D

#43 Offline   tRawski


  • Postów: 655
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 320e 1992
  • Trzeci Mercedes:W124 300d 1992

Napisano 22 wrzesień 2011 - 22:05

w benzynie do poki pompka nie poda paliwa na wtrysk to sie nic nie stanie a w dieslu pompa do póki nie odstanie ropy to chodzi na sucho. Zreszta benzyna sie nie zapowietrza.

#44 Offline   sznida


  • Postów: 307
  • Na forum od: 25 sie 2011
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 wrzesień 2011 - 01:20

ale mi nie chodzi o to że coś się stanie :wpysk: tylko że dopóki to powietrze nie przejdzie przez układ to nie zapali :D a zalewając filtr eliminujemy ten efekt :ok: a jak być takim drobiazgowym to taki stan można nazwać zapowietrzeniem :ok: z tym że w benzynie nie ma problemu bo pokręci się trochę rozrusznikiem i powietrze samo wyleci :D

#45 Offline   Czaro


  • Postów: 729
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 wrzesień 2011 - 08:10

Kolega chyba nie widział filtra głównego w dieslu, skoro poleca wszystkie otwory w nim zatykać...
Dziku, ja robię tak: wysuwam przewód podciśnienia (idący do serwa) z uchwytu umieszczam nad filtrem. I jak już mam wykręcony filtr jedną ręką dociskam przewód wodny do chłodnicy, drugą wyciągam filtr w miarę prosto...
W dieslu filtr zalewamy ropką, w benzynce parę razy można na zapłon przełączyć pompka sama napompuje paliwo bez uruchamiania silnika.

#46 Offline   The_OwneR


  • Postów: 13
  • Na forum od: 30 sie 2011

Napisano 23 wrzesień 2011 - 08:16

Jasne, zapomniałem dodać, że chodzi o wymianę w [W124] Benzyna. Jeśli faktycznie jest tak jak piszecie, że nie trzeba zalewać filtra przed montażem to prosiłbym Moderatora o wykasowanie tego zdania z tutoriala i najlepiej przeniesienie go do FAQ.

Podziękować ;)

#47 Offline   R0bby


  • Postów: 68
  • Na forum od: 05 lip 2012
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 październik 2012 - 08:21

Witam,

Czy ten filtr wstępny kątowy występuje we wszystkich dieslach? Bo u siebie nie mogę go zlokalizować. Kol. Roxa pisał, że powinien być pod filtrem powietrza ale u siebie niczego podobnego tam nie widzę.

#48 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5594
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 październik 2012 - 08:29

Bo kol. roxa pisał w odniesieniu do silników OM601/2/3 gdzie filtr powietrza wisi na kolektorze dolotowym. U ciebie jest rzecz jasna inaczej. Filtr powietrza jest na nadkolu a owy filtr paliwa znajdziesz gdzieś w okolicach pompy wtryskowej,pod kolektorem dolotowym. Poświeć tam latarką, powinieneś go dostrzec. Niestety w tym silniku jak i w OM606 dostęp jest mocno utrudniony

#49 Offline   R0bby


  • Postów: 68
  • Na forum od: 05 lip 2012
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 październik 2012 - 12:10

Pozostaje mi mieć nadzieję, że jeśli producent tak zakamuflował filtr, to nie oczekiwał jego częstej wymiany.

Niestety, im bardziej go szukam, tym bardziej go nie ma :(

#50 Offline   R0bby


  • Postów: 68
  • Na forum od: 05 lip 2012
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 październik 2012 - 09:51

Niestety, u mnie czegoś takiego nie ma. Są dwie metalowe rurki wychodzące pod zbiornikiem na płyn do spryskiwacza. Po przejściu na gumowe wężyki, jeden idzie do filtra paliwa a drugi do jakiegoś małego ustrojstwa, wielkości paczki fajek, przy bloku silnika, pod kolektorem wydechowym.

Użytkownik R0bby edytował ten post 24 październik 2012 - 09:54


#51 Offline   R0bby


  • Postów: 68
  • Na forum od: 05 lip 2012
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 październik 2012 - 18:12

Wylotowym, tak jak pisałem. Stojąc przed maską, zaraz za drugim kolektorem wylotowym. Wchodzi w toto gruby wąż (czarny gumowy fi <> 2 cm), (który wcześniej się łączy z metalowym, pod zbiornikiem płynu spryskiwacza) a wychodzi cienki i idzie do filtra paliwa (najbardziej po lewo od filtra).

#52 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5594
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 październik 2012 - 19:47

Wyświetl postUżytkownik R0bby dnia 24 październik 2012 - 18:12 napisał

Wylotowym, tak jak pisałem
Czy aby na pewno? Z tej strony silnika o której piszesz nie ma żadnych przewodów paliwowych. Najlepiej zrób temu czemuś zdjęcie bo tak to coś czuje że się nie dogadamy

#53 Offline   Dziku


  • Postów: 241
  • Na forum od: 23 sty 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 październik 2012 - 20:42

A nie jest to przypadkiem podgrzewacz paliwa?

#54 Offline   R0bby


  • Postów: 68
  • Na forum od: 05 lip 2012
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 październik 2012 - 07:40

Dołączona grafika

Z tym kolektorem to pokręciłem. Oczywiście to kolektor ssący.

A co do samego filtra, to wygląda na to że w mojej wersji go nie ma. To co zaznaczyłem na zdjęciu to chyba będzie podgrzewacz paliwa.

Użytkownik piotrek.m5 edytował ten post 25 październik 2012 - 07:58
Zmieniono format zdjęcia na regulaminowy


#55 Offline   bobano


  • Postów: 79
  • Na forum od: 18 wrz 2008
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 listopad 2012 - 02:55

Koledzy, gdzie znajdę w W124 300D filtr wstępny paliwa?? I czy jakas filozofia jest z wymianą czy poprostu odkrecamy i przykrecamy nowy. Dzieki za pomoc

#56 Offline   kubikulum


  • Postów: 257
  • Na forum od: 27 cze 2010
  • Miejscowość: łódzkie
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 listopad 2012 - 09:32

Najlepszy dostęp do tego filterka od spodu auta(najlepiej z kanału). Za przewodem metalowym (tym co idą pod autem), na przewodzie gumowym znajdziesz plastikowe "zgrubienie" (czarne-jeśli filtr nigdy nie zmieniany). Ot cała filozofia. Najważniejsze przy montażu to kierunek przepływu paliwa, dwie opaski i tyle.

#57 Offline   bobano


  • Postów: 79
  • Na forum od: 18 wrz 2008
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 listopad 2012 - 22:55

Chciałem zaprezentować filmik jak wymienic krok po kroku filtr paliwa w modelu W124 (diesel). Tutaj akurat jest 200D. Co prawda film nie jest po polsku, ale spokojnie można wywnioskowac co i jak.



#58 Offline   bobano


  • Postów: 79
  • Na forum od: 18 wrz 2008
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 listopad 2012 - 20:45

Czy przy wymianie filtra wstępnego paliwa trzeba nalać do nowego filtra świeżej ropy i dopiero go zamontować czy mozna bez ropy wkręcić i "sama się naleje" podczas odpalania??. Przepraszam za tak dziwne pytanie, ale jestem laikiem w tych kwestiach a chce zrobic coś sam i przy okazji niczego nie spartoczyć. Aha i przy okazji jak ten filter(kątowy) otworzyc żeby ewentualnie ropy wlać?? Dzieki za pomoc

#59 Offline   XM


  • Postów: 2640
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 listopad 2012 - 20:19

Małego otworzyć się nie da. Najwyżej można zdjać wężyk i nalać strzykawką przez krócieć, ale... wszystko i tak cofnie się do zbiornika. Zwyczajnie nie ma sensu. Zalewa się tylko duży filtr. Akumulator naładowany i kręcić aż zaskoczy. Niektórzy luzują nakrętki na wtryskach co by się szybciej odpowietrzył (oczywiście zakręcają jak tylko pojawi się paliwo). Inni nawet dodatkowo wykręcają np. świece żeby rozrusznik się tak nie meczył przez te np. pół minuty kręcenia. I oto cała filozofia :) .

#60 Offline   66TOMASZ99


  • Postów: 123
  • Na forum od: 25 sie 2011
  • Miejscowość: Działdowo
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:Nissan Almera N16, 1.8, 2000r

Napisano 11 listopad 2012 - 22:35

We wstępnym filterku zawsze będzie trochę powietrza więc tym nie ma się co ekscytować, a układ zapowietrzony nie będzie.

Wyświetl postUżytkownik XM dnia 09 listopad 2012 - 20:19 napisał

Inni nawet dodatkowo wykręcają np. świece żeby rozrusznik się tak nie meczył przez te np. pół minuty kręcenia
Nie wiem czy pół godziny roboty (przy korzystnych wiatrach) jest warte 0,5 minuty odpowietrzania...

Użytkownik 66TOMASZ99 edytował ten post 11 listopad 2012 - 22:36