Sznida, nie wiem czy wiesz ale silniki benzynowe mają pompy paliwa i raczej taki silnik powietrza nie mieli. i wogóle przedstawiasz wymiane filtra w silniku banzynowym a nie diesla.
Dziku ja staram się to robić na w miare pustym baku. Pod filtr kladę jakiś ręcznik żeby nie natłuścić za dużo. Wydaje mi sie że bez odkręcania podstawy nie ma możliwości wymienić filtr a przy tym nie uronić kropli ropy.
2
[w124] Filtr paliwa - jak wymienic?
Rozpoczęty przez superbzorr, cze 30 2008 17:06
74 odpowiedzi w tym temacie
#41
Napisano 22 września 2011 - 18:19
#42
Napisano 22 września 2011 - 21:56
no jest pompa paliwa, ale jak w filtrze nie ma paliwa to co najpierw trafia do tej pompy? i co ona dalej tłoczy w przewody? nie ma żadnego zabezpieczenia które sprawiło by że powietrze zassane przez pompę nie trafi dalej do układu a dopóki paliwo nie trafi do filtra to pompa będzie zasysać powietrze a odnośnie reszty postu to po pierwsze dalej było pytanie o diesla a pa drugie to i tu i tu jak się nie chce żeby wyleciało paliwo to najlepiej zatkać wszystkie otwory przez które może ono wylecieć
#43
Napisano 22 września 2011 - 22:05
w benzynie do poki pompka nie poda paliwa na wtrysk to sie nic nie stanie a w dieslu pompa do póki nie odstanie ropy to chodzi na sucho. Zreszta benzyna sie nie zapowietrza.
#44
Napisano 23 września 2011 - 01:20
ale mi nie chodzi o to że coś się stanie tylko że dopóki to powietrze nie przejdzie przez układ to nie zapali a zalewając filtr eliminujemy ten efekt a jak być takim drobiazgowym to taki stan można nazwać zapowietrzeniem z tym że w benzynie nie ma problemu bo pokręci się trochę rozrusznikiem i powietrze samo wyleci
#45
Napisano 23 września 2011 - 08:10
Kolega chyba nie widział filtra głównego w dieslu, skoro poleca wszystkie otwory w nim zatykać...
Dziku, ja robię tak: wysuwam przewód podciśnienia (idący do serwa) z uchwytu umieszczam nad filtrem. I jak już mam wykręcony filtr jedną ręką dociskam przewód wodny do chłodnicy, drugą wyciągam filtr w miarę prosto...
W dieslu filtr zalewamy ropką, w benzynce parę razy można na zapłon przełączyć pompka sama napompuje paliwo bez uruchamiania silnika.
Dziku, ja robię tak: wysuwam przewód podciśnienia (idący do serwa) z uchwytu umieszczam nad filtrem. I jak już mam wykręcony filtr jedną ręką dociskam przewód wodny do chłodnicy, drugą wyciągam filtr w miarę prosto...
W dieslu filtr zalewamy ropką, w benzynce parę razy można na zapłon przełączyć pompka sama napompuje paliwo bez uruchamiania silnika.
#46
Napisano 23 września 2011 - 08:16
Jasne, zapomniałem dodać, że chodzi o wymianę w [W124] Benzyna. Jeśli faktycznie jest tak jak piszecie, że nie trzeba zalewać filtra przed montażem to prosiłbym Moderatora o wykasowanie tego zdania z tutoriala i najlepiej przeniesienie go do FAQ.
Podziękować
Podziękować
#47
Napisano 23 października 2012 - 08:21
Witam,
Czy ten filtr wstępny kątowy występuje we wszystkich dieslach? Bo u siebie nie mogę go zlokalizować. Kol. Roxa pisał, że powinien być pod filtrem powietrza ale u siebie niczego podobnego tam nie widzę.
Czy ten filtr wstępny kątowy występuje we wszystkich dieslach? Bo u siebie nie mogę go zlokalizować. Kol. Roxa pisał, że powinien być pod filtrem powietrza ale u siebie niczego podobnego tam nie widzę.
#48
Napisano 23 października 2012 - 08:29
Bo kol. roxa pisał w odniesieniu do silników OM601/2/3 gdzie filtr powietrza wisi na kolektorze dolotowym. U ciebie jest rzecz jasna inaczej. Filtr powietrza jest na nadkolu a owy filtr paliwa znajdziesz gdzieś w okolicach pompy wtryskowej,pod kolektorem dolotowym. Poświeć tam latarką, powinieneś go dostrzec. Niestety w tym silniku jak i w OM606 dostęp jest mocno utrudniony
#49
Napisano 23 października 2012 - 12:10
Pozostaje mi mieć nadzieję, że jeśli producent tak zakamuflował filtr, to nie oczekiwał jego częstej wymiany.
Niestety, im bardziej go szukam, tym bardziej go nie ma
Niestety, im bardziej go szukam, tym bardziej go nie ma
#50
Napisano 24 października 2012 - 09:51
Niestety, u mnie czegoś takiego nie ma. Są dwie metalowe rurki wychodzące pod zbiornikiem na płyn do spryskiwacza. Po przejściu na gumowe wężyki, jeden idzie do filtra paliwa a drugi do jakiegoś małego ustrojstwa, wielkości paczki fajek, przy bloku silnika, pod kolektorem wydechowym.
Użytkownik R0bby edytował ten post 24 października 2012 - 09:54
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Przekaźnik pompy paliwa - zamienność |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | neo2k |
|
||
Przekaźnik pompy paliwa - zamienność |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | neo2k |
|
||
[W124] filtr paliwa siatkowy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[W201]190E M102 2.0 otwór na pokrywie filtra powietrza. Odma? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[W201] Wyciek paliwa z pompy wtryskowej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|