Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Filtr paliwa - jak wymienic?


74 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 22 września 2011 - 18:19

Sznida, nie wiem czy wiesz ale silniki benzynowe mają pompy paliwa i raczej taki silnik powietrza nie mieli. i wogóle przedstawiasz wymiane filtra w silniku banzynowym a nie diesla.
Dziku ja staram się to robić na w miare pustym baku. Pod filtr kladę jakiś ręcznik żeby nie natłuścić za dużo. Wydaje mi sie że bez odkręcania podstawy nie ma możliwości wymienić filtr a przy tym nie uronić kropli ropy.



#42 Offline   sznida


  • Postów: 307
  • Na forum od: 25 sie 2011
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 września 2011 - 21:56

no jest pompa paliwa, ale jak w filtrze nie ma paliwa to co najpierw trafia do tej pompy? i co ona dalej tłoczy w przewody? nie ma żadnego zabezpieczenia które sprawiło by że powietrze zassane przez pompę nie trafi dalej do układu a dopóki paliwo nie trafi do filtra to pompa będzie zasysać powietrze :wpysk: a odnośnie reszty postu to po pierwsze dalej było pytanie o diesla a pa drugie to i tu i tu jak się nie chce żeby wyleciało paliwo to najlepiej zatkać wszystkie otwory przez które może ono wylecieć :D

#43 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 22 września 2011 - 22:05

w benzynie do poki pompka nie poda paliwa na wtrysk to sie nic nie stanie a w dieslu pompa do póki nie odstanie ropy to chodzi na sucho. Zreszta benzyna sie nie zapowietrza.

#44 Offline   sznida


  • Postów: 307
  • Na forum od: 25 sie 2011
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 września 2011 - 01:20

ale mi nie chodzi o to że coś się stanie :wpysk: tylko że dopóki to powietrze nie przejdzie przez układ to nie zapali :D a zalewając filtr eliminujemy ten efekt :ok: a jak być takim drobiazgowym to taki stan można nazwać zapowietrzeniem :ok: z tym że w benzynie nie ma problemu bo pokręci się trochę rozrusznikiem i powietrze samo wyleci :D

#45 Offline   Czaro


  • Postów: 729
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 września 2011 - 08:10

Kolega chyba nie widział filtra głównego w dieslu, skoro poleca wszystkie otwory w nim zatykać...
Dziku, ja robię tak: wysuwam przewód podciśnienia (idący do serwa) z uchwytu umieszczam nad filtrem. I jak już mam wykręcony filtr jedną ręką dociskam przewód wodny do chłodnicy, drugą wyciągam filtr w miarę prosto...
W dieslu filtr zalewamy ropką, w benzynce parę razy można na zapłon przełączyć pompka sama napompuje paliwo bez uruchamiania silnika.

#46 Offline   The_OwneR


  • Postów: 13
  • Na forum od: 30 sie 2011

Napisano 23 września 2011 - 08:16

Jasne, zapomniałem dodać, że chodzi o wymianę w [W124] Benzyna. Jeśli faktycznie jest tak jak piszecie, że nie trzeba zalewać filtra przed montażem to prosiłbym Moderatora o wykasowanie tego zdania z tutoriala i najlepiej przeniesienie go do FAQ.

Podziękować ;)

#47 Offline   R0bby


  • Postów: 68
  • Na forum od: 05 lip 2012
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 października 2012 - 08:21

Witam,

Czy ten filtr wstępny kątowy występuje we wszystkich dieslach? Bo u siebie nie mogę go zlokalizować. Kol. Roxa pisał, że powinien być pod filtrem powietrza ale u siebie niczego podobnego tam nie widzę.

#48 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 października 2012 - 08:29

Bo kol. roxa pisał w odniesieniu do silników OM601/2/3 gdzie filtr powietrza wisi na kolektorze dolotowym. U ciebie jest rzecz jasna inaczej. Filtr powietrza jest na nadkolu a owy filtr paliwa znajdziesz gdzieś w okolicach pompy wtryskowej,pod kolektorem dolotowym. Poświeć tam latarką, powinieneś go dostrzec. Niestety w tym silniku jak i w OM606 dostęp jest mocno utrudniony

#49 Offline   R0bby


  • Postów: 68
  • Na forum od: 05 lip 2012
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 października 2012 - 12:10

Pozostaje mi mieć nadzieję, że jeśli producent tak zakamuflował filtr, to nie oczekiwał jego częstej wymiany.

Niestety, im bardziej go szukam, tym bardziej go nie ma :(

#50 Offline   R0bby


  • Postów: 68
  • Na forum od: 05 lip 2012
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 października 2012 - 09:51

Niestety, u mnie czegoś takiego nie ma. Są dwie metalowe rurki wychodzące pod zbiornikiem na płyn do spryskiwacza. Po przejściu na gumowe wężyki, jeden idzie do filtra paliwa a drugi do jakiegoś małego ustrojstwa, wielkości paczki fajek, przy bloku silnika, pod kolektorem wydechowym.

Użytkownik R0bby edytował ten post 24 października 2012 - 09:54









Podobne tematy Zwiń