Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Filtr paliwa - jak wymienic?


74 odpowiedzi w tym temacie

#51 Offline   R0bby


  • Postów: 68
  • Na forum od: 05 lip 2012
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 października 2012 - 18:12

Wylotowym, tak jak pisałem. Stojąc przed maską, zaraz za drugim kolektorem wylotowym. Wchodzi w toto gruby wąż (czarny gumowy fi <> 2 cm), (który wcześniej się łączy z metalowym, pod zbiornikiem płynu spryskiwacza) a wychodzi cienki i idzie do filtra paliwa (najbardziej po lewo od filtra).



#52 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 października 2012 - 19:47

Wyświetl postUżytkownik R0bby dnia 24 października 2012 - 18:12 napisał

Wylotowym, tak jak pisałem
Czy aby na pewno? Z tej strony silnika o której piszesz nie ma żadnych przewodów paliwowych. Najlepiej zrób temu czemuś zdjęcie bo tak to coś czuje że się nie dogadamy

#53 Offline   Dziku


  • Postów: 241
  • Na forum od: 23 sty 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 października 2012 - 20:42

A nie jest to przypadkiem podgrzewacz paliwa?

#54 Offline   R0bby


  • Postów: 68
  • Na forum od: 05 lip 2012
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 października 2012 - 07:40

Dołączona grafika

Z tym kolektorem to pokręciłem. Oczywiście to kolektor ssący.

A co do samego filtra, to wygląda na to że w mojej wersji go nie ma. To co zaznaczyłem na zdjęciu to chyba będzie podgrzewacz paliwa.

Użytkownik piotrek.m5 edytował ten post 25 października 2012 - 07:58
Zmieniono format zdjęcia na regulaminowy


#55 Offline   bobano


  • Postów: 103
  • Na forum od: 18 wrz 2008
  • Miejscowość: SPO
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 listopada 2012 - 02:55

Koledzy, gdzie znajdę w W124 300D filtr wstępny paliwa?? I czy jakas filozofia jest z wymianą czy poprostu odkrecamy i przykrecamy nowy. Dzieki za pomoc

#56 Offline   kubikulum


  • Postów: 260
  • Na forum od: 27 cze 2010
  • Miejscowość: łódzkie
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 listopada 2012 - 09:32

Najlepszy dostęp do tego filterka od spodu auta(najlepiej z kanału). Za przewodem metalowym (tym co idą pod autem), na przewodzie gumowym znajdziesz plastikowe "zgrubienie" (czarne-jeśli filtr nigdy nie zmieniany). Ot cała filozofia. Najważniejsze przy montażu to kierunek przepływu paliwa, dwie opaski i tyle.

#57 Offline   bobano


  • Postów: 103
  • Na forum od: 18 wrz 2008
  • Miejscowość: SPO
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 listopada 2012 - 22:55

Chciałem zaprezentować filmik jak wymienic krok po kroku filtr paliwa w modelu W124 (diesel). Tutaj akurat jest 200D. Co prawda film nie jest po polsku, ale spokojnie można wywnioskowac co i jak.



#58 Offline   bobano


  • Postów: 103
  • Na forum od: 18 wrz 2008
  • Miejscowość: SPO
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 listopada 2012 - 20:45

Czy przy wymianie filtra wstępnego paliwa trzeba nalać do nowego filtra świeżej ropy i dopiero go zamontować czy mozna bez ropy wkręcić i "sama się naleje" podczas odpalania??. Przepraszam za tak dziwne pytanie, ale jestem laikiem w tych kwestiach a chce zrobic coś sam i przy okazji niczego nie spartoczyć. Aha i przy okazji jak ten filter(kątowy) otworzyc żeby ewentualnie ropy wlać?? Dzieki za pomoc

#59 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 listopada 2012 - 20:19

Małego otworzyć się nie da. Najwyżej można zdjać wężyk i nalać strzykawką przez krócieć, ale... wszystko i tak cofnie się do zbiornika. Zwyczajnie nie ma sensu. Zalewa się tylko duży filtr. Akumulator naładowany i kręcić aż zaskoczy. Niektórzy luzują nakrętki na wtryskach co by się szybciej odpowietrzył (oczywiście zakręcają jak tylko pojawi się paliwo). Inni nawet dodatkowo wykręcają np. świece żeby rozrusznik się tak nie meczył przez te np. pół minuty kręcenia. I oto cała filozofia :) .

#60 Offline   66TOMASZ99


  • Postów: 125
  • Na forum od: 25 sie 2011
  • Miejscowość: Działdowo
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nissan Almera N16, 1.8, 2000r

Napisano 11 listopada 2012 - 22:35

We wstępnym filterku zawsze będzie trochę powietrza więc tym nie ma się co ekscytować, a układ zapowietrzony nie będzie.

Wyświetl postUżytkownik XM dnia 09 listopada 2012 - 20:19 napisał

Inni nawet dodatkowo wykręcają np. świece żeby rozrusznik się tak nie meczył przez te np. pół minuty kręcenia
Nie wiem czy pół godziny roboty (przy korzystnych wiatrach) jest warte 0,5 minuty odpowietrzania...

Użytkownik 66TOMASZ99 edytował ten post 11 listopada 2012 - 22:36









Podobne tematy Zwiń