Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] Sprzegło - po wcisnięciu nie wraca


77 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   o


  • Postów: 10
  • Na forum od: 08 mar 2007

Napisano 04 kwietnia 2007 - 19:16

Ok, nie lubię odgrzewać starych wątków, ale należy się wyjaśnienie, a raczej pointa.

:old: Faktycznie - to była pompa (i nic innego).

:pop: Faktycznie - można ją reanimować (ale ja już miałem nową, za późno).

Na końcu moich problemów znalazłem bardzo dobrego mechanika we Wrocławiu. Okazało się, że ten poprzedni był na tyle nieodpowiedni, że źle mi odpowietrzył układ ( :mrgreen: ). Dodatkowo zepsuł mi coś tam przy pstryczku od świateł stop (manipulując przy pompce) :hmm: . Ten mój nowy mistrz mechaniki w kilka chwil przywrócił wszystko do życia. Już mam wszystko super i jestem bardzo zadowolony. :hmm:

Dzięki Wszystkim raz jeszcze!

Gdyby ktoś szukał dobrego mechanika we Wrocławiu to mogę wysłać numer telefonu na wiadomość prywatną lub maila.

Pozdrawiam,
o.



#22 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 kwietnia 2007 - 19:19

Cytat

Gdyby ktoś szukał dobrego mechanika we Wrocławiu to mogę wysłać numer telefonu na wiadomość prywatną lub maila.

Mysle ze warto to wstawic w "warsztaty,sklepy itd.."

#23 Offline   mesiek124


  • Postów: 11
  • Na forum od: 27 lut 2008
  • Miejscowość: łomża

Napisano 05 sierpnia 2009 - 16:14

U mnie było podobnie.Pedał został w podłodze odrazu pomyślałem ze wysprzęglik i tak było poszedł płyn z niego .Wymieniłem na nowy odpowietrzyłem i przez dwa dni było ok ,ale teraz co jakiś czas tez sie zawiesza w połowie i dziwnie biegi wchodzą najgorzej jedynka.Możliwe ze jak płyn jest juz zużyty to moze być tego przyczyna?bo powiem szczerze że jest do wymiany.

[ Dodano: Sro Sie 05, 2009 17:14 ]
Jeszcze dodam że pedałzacina się w połowie,potem go podnisę i jest ok.W ogóle sprzęgło bierze odrazu(tylko nogę rekko popuszczęi juz bierze) a tak nie brało .Pompa ? a może ten siłownik nowy jakiś lipny.

#24 Offline   Boss


  • Postów: 2 865
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Charleroi, Belgia
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E46 318 Ci Coupe

Napisano 28 sierpnia 2009 - 08:28

U mnie sytuacja następująca:

Stoję chwilę na wciśniętym sprzęgle i wbitym biegu... puszczam sprzęgło i nie odchodzi do końca, bierze bardzo nisko. Wbijam dwójkę i sprzęgło jakby brało 2cm nad podłogą. Raz mi dwójka nie chciała wejść, musiałem puścić sprzęgło i wcisnąć jeszcze raz i wtedy miodzio.
Wyczytałem tu że mogło paść albo pompka albo wysprzęglik.

W katalogu znalazłem takie oto części:

1) Pompka (cylinder główny)
Dołączona grafika

2) Sterowanie sprzęgłem (cylinder roboczy)
Dołączona grafika

1 - Pompka ???
2 - Wysprzęglik ???

Czy tak ma to wyglądać?

Które mogło paść prędzej? Płyn mi nie ucieka, był wymieniany w maju przy okazji wymiany elementów sprzęgła i odpowietrzany.
Pedał nigdy nie wpadł mi do podłogi, zawsze odbija tyle że raz na jakiś czas zdarza się że nie do końca.

[ Dodano: Pią Sie 28, 2009 09:28 ]
Sprawdziłem pompkę - sucha.

#25 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 29 sierpnia 2009 - 12:35

Boss napisał:

Które mogło paść prędzej?

Częściej zdycha siłownik (nie ten przy pedale ;-) )

#26 Offline   Boss


  • Postów: 2 865
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Charleroi, Belgia
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E46 318 Ci Coupe

Napisano 29 sierpnia 2009 - 13:44

Jestem po wymianie jednego i drugiego, więc tak na prawdę nie wiem co padło. I pompka i wysprzęglik były suche. Ponieważ zakupiłem jedno i drugie po śmiesznych pieniądzach - wymieniłem to i to. Problem zniknął.
Były małe problemy z odpowietrzeniem (pompa nie chciała nabrać płynu), ale w końcu pomogło wdmuchnięcie pompką (do kół) - powietrza poprzez zbiornik na płyn hamulcowy :ok:
Po wymianie zrobiłem 50km po mieście i na trasie i jest ok.

#27 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 29 sierpnia 2009 - 13:58

Boss napisał:

I pompka i wysprzęglik były suche.
Nie musi być wycieku na zewnątrz. To w zasadzie coś a'la tłoczek hamulcowy z grubsza biorąc: osady, wżery czy przepuszczanie przez uszczelnienia tłoczka płynu i zaczynają się spadki ciśnienia, lub ponadnormatywne opory ruchu czy zmniejszenie jego zakresu. Czasem(jak u mnie) pedał sprzęgła chwilami powraca nierównomiernie, skokowo powodując "o kurde -koleś na pierwsze auto Merca wybrał" ;-) . Zregenerowałem wysprzęglik zanim nowy do mnie dotarł i...jest ok od jakiś 5kkm. Komplet uszczelek dałem chyba 16PLN ale jestem sceptykiem co do ich jakości więc wysprzęglik zapasowy trzymam całkiem niedaleko ;-)

#28 Offline   szymaq


  • Postów: 9
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 września 2009 - 22:42

Witam wszystkich...
Co prawda mam :slinka: 124, 200D ale sprzęgło chyba nie różni się zbytnio od tego co jest opisane tutaj.
U mnie pierwsze objawy wyglądały następująco: po odpaleniu (zimny silnik) parę razy zdarzyło się że pedał sprzęgła po poszczeniu sam się wciągnął.
Ja oczywiście zbagatelizowałem sprawę :?:
Wracając z długiej trasy padło totalnie... czyli po wciśnięciu nie chciało wrócić (odciągałem samemu) i nie działało również więc ciężko było dojechać do domu....
Płyn był w normie... wyczytałem gdzieś że to może być kwestia odpowietrzenia ale to nic nie dało...
nie wiem co robić.... jak sprawdzić co się zepsuło (od razu zaznaczę że niezbyt ogarniam mechanikę ale się staram i mam pomoc ojca... mam nadzieje że coś mi tutaj doradzicie ^^)

Pozdrawiam

#29 Offline   Boss


  • Postów: 2 865
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Charleroi, Belgia
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E46 318 Ci Coupe

Napisano 01 września 2009 - 23:53

szymaq, ponieważ jestem świeżo po wymianie, powiem tak: kup na początek wysprzęglik (zdjęcie kilka postów wcześniej) a w najgorszym wypadku pompkę sprzęgła. Musi to być któreś z tych.
Wysprzęglik znajduje się obok skrzyni biegów, od strony pasażera, a pompa sprzęgła jest nad pedałem sprzęgła. Będziesz musiał ściągnąć plastikową osłonę pod kolumną kierowniczą (w 190-tce jest tak).

#30 Offline   ElVIS


  • Postów: 122
  • Na forum od: 22 maj 2008
  • Miejscowość: Ząbki

Napisano 02 września 2009 - 10:19

Boss ma racje, miałem tak w swoim, wymieniłem wysprzęglik i dalej to samo, po zdjęciu i rozebraniu pompy sprzęgła okazalo sie że wytarło sie uszczelnienie ze starości, kupiłem nową i teraz jest rewelka, pedal chodzi z lekkim przyjemnym oporem i "płynnie łapie". Polecam wymontowac i rozebrac.








Podobne tematy Zwiń