Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] Sprzegło - po wcisnięciu nie wraca


77 odpowiedzi w tym temacie

#61 Offline   rod73


  • Postów: 48
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: czernichow
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 kwietnia 2013 - 11:31

Wyświetl postUżytkownik XM dnia 01 kwietnia 2013 - 10:41 napisał

Hmm... pedał sprzęgła wpada? Tego jeszcze nie było :) . Hmm... Niby pompka sprzęgła bierze płyn z tylnej przegródki zbiorniczka hamulcowego, ale żeby pedał wpadał i to pedał sprzęgła... chyba by się musiało jakieś nadciśnienie w zbiorniku robić.

Czy przy pompie ABS są jakiekolwiek wycieki albo ślady, że coś wyciekało (np. wyżarty lakier albo rdza)?

Czy sprzęgło wpada również gdy naciśniesz hamulec na postoju? A jak się poluzuje zakrętkę na zbiorniczku i wciśnie hamulec, to co się dzieje? - Jakieś buzowanie płynu następuje czy coś? [tylko lepiej się odsuń do robienia tej próby]

A może się ktoś orientuje, czy w zakrętce zbiorniczka jest jakiś zaworek, czy jest to na szczelno?
Pompa sucha żadnych wycieków ,gdy naciskam hamulec na postoju również wpada (powoli z chodzi aż wpada w podłogę ,gdy odciagne go wraca spowrotem .Nie sprawdzałem co się dzieje w zbiorniczku podczas wciskania hamulca



#62 Offline   jgradzki


  • Postów: 5
  • Na forum od: 12 lis 2007
  • Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 maja 2013 - 22:00

Wyświetl postUżytkownik rod73 dnia 01 kwietnia 2013 - 11:31 napisał

Pompa sucha żadnych wycieków ,gdy naciskam hamulec na postoju również wpada (powoli z chodzi aż wpada w podłogę ,gdy odciagne go wraca spowrotem .Nie sprawdzałem co się dzieje w zbiorniczku podczas wciskania hamulca
Właśnie z podobnym zjawiskiem odprowadziłem swojego do mechanika :(

#63 Offline   kordian


  • Postów: 23
  • Na forum od: 31 sty 2011
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w107 350slc 79r
  • Inne auto:fiat 125 85r

Napisano 21 maja 2013 - 13:07

Panowie, a co powiecie jeśli sprzęgło bardzo "ostro" łapie? Efekt praktycznie taki sam jakby strzelać ze sprzęgła. Poczytałem troszkę forum i przed lekturą byłem na 99% pewien, że sklepane są sprężyny na tarczy sprzęgła, teraz zastanawiam się nad awarią także pompy i wysprzęglika.

Użytkownik kordian edytował ten post 21 maja 2013 - 13:15


#64 Offline   kordian


  • Postów: 23
  • Na forum od: 31 sty 2011
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w107 350slc 79r
  • Inne auto:fiat 125 85r

Napisano 05 czerwca 2013 - 18:26

Nikt nic nie napisał, więc kolejne pytanie.(podejrzewam, że mój problem z szarpaniem tkwi w tarczy i chciałbym zobaczyć jak wygląda) ciężko jest wyjąć skrzynię ze 190?, według ksiązki "sam naprawiam" to lekka i łatwa robota, a jak to ma sie w praktyce? Wymieniając uszczelkę miski widziałem, że może być problem z odkręceniem srub mocujących do silnika, zwłaszcz tych na górze blisko podłogi, potrzebny będzie do tego jakiś długi klucz? w ciagu jednego dnia jest szanasa na wyjęcie skrzyni sprawdzenie stanu tarczy, docisku i złożenie?

#65 Offline   Robert_K


  • Postów: 4
  • Na forum od: 30 cze 2013
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 czerwca 2013 - 20:53

Witam,

Moje problemy opisałem tutaj http://mb201-124.eu/...jace-sie-biegi/ ale moderator każe kontynuować w tym wątku. Temat przeczytałem, ale żaden z opisanych przypadków nie pokrywa się z moim. Sprzęgło ma normalny skok, stawia równy opór na całej wysokości skoku. Po prostu dzisiaj dwa razy nie odbiło i musiałem mu pomóc. I czy to może mieć związek z zakleszczaniem się wstecznego? Jeszcze raz podkreślam - biegi wchodzą dobrze, ale czasem nie dają się zdjąć.

#66 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 lipca 2013 - 07:31

Jak szwankuje pompka sprzęgła albo wysprzęglik (siłownik), albo jak najzwyczajniej jest mało płynu (sprawdzałeś?), to mogą być problemy z biegami. Czemu u Ciebie akurat tylko z "wyjęciem" biegu? - nie wiem, ale czuję że niedługo dojdzie problem z wbijaniem.
Sprawdź:
1. poziom płynu hamulcowego, ze szczególnym zwróceniem uwagi na poziom w tylnej przegródce zbiorniczka - musi być naprawdę dużo płynu w przedniej, żeby zaczął się przelewać do tylnej.
2. warto zdjąć panel nad nogami kierowcy i zobaczyć czy pompka nie jest cała mokra
3. to samo co wyżej, ale dla wysprzęglika - trzeba unieść prawą stronę samochodu i zobaczyć od spodu - jest na boku skrzyni
Objawy są od zawsze, czy od wczoraj? Jeśli od wczoraj, to czy nie kupiłeś wozu przedwczoraj? ;) Może ktoś niedawno wymieniał te elementy i wystarczy porządnie odpowietrzyć?
Ciekawe czy w tym temacie nie jest już napisane to, co teraz napisałem. Pewnie jest.

#67 Offline   Robert_K


  • Postów: 4
  • Na forum od: 30 cze 2013
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 lipca 2013 - 08:38

Wóz mam trzy lata. Niestety jeździ nieregularnie, bo zdarza mi się wyjeżdżać na kilka miesięcy i wtedy stoi w garażu. W maju wróciłem z takiego wyjazdu i wtedy pojawiły się problemy z wyjęciem wstecznego, a jeszcze w styczniu wszystko działało dobrze. Wczoraj zrobiłem trasę do Gdańska i z powrotem podczas której pojawił się problem z zostającym w podłodze pedałem i zakleszczoną dwójką. Płyn hamulcowy to pierwsze co sprawdziłem. Postaram się obejrzeć pompkę i wysprzęglik. Jeśli nie sugerujecie poważniejszych usterek zwłaszcza skrzyni, bo tego się bałem, to się cieszę.

#68 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 lipca 2013 - 08:48

W skrzyni to by się przydało stan oleju sprawdzić
a co do sprzęgła to sprawdź "teleskop" na pedale sprzęgła (wygląda jak amortyzator od motoru),
może się wytarł i zakleszcza.

#69 Offline   michal93


  • Postów: 938
  • Na forum od: 04 mar 2011
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 1.9 TDI

Napisano 19 maja 2014 - 20:37

Odgrzeje kotleta.

Panowie mam taki problem. Sprzęgło chodzi gładko i dobrze. Niestety ostatnio biegi coraz cięzej wchodzą i bierze przy samej podłodze. Wysprzęglik i pompka nawa. Jakiś rok temu wymianiałem łożysko wyciskowe. Sprzęgło wyglądało ok. Jak myślicie warto rwać skrzynie?

#70 Offline   F3ear


  • Postów: 375
  • Na forum od: 23 lip 2012
  • Miejscowość: Zgierz
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mercedes 190 2.0E

Napisano 20 maja 2014 - 12:30

A układu nie masz zapowietrzonego ?
Jak podpompujesz sprzegło pare razy ten sam efekt ?








Podobne tematy Zwiń