Skocz do zawartości




[W201] Napinacz paska wielorowkowego - wymiana


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 Offline   Arek


  • Postów: 146
  • Na forum od: 22 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:T4 Multivan 2.5benz automat

Napisano 10 marca 2007 - 11:06

Na początek proponuje:

- odkręcić wentylator klucz 13
- wyjąć osłonę chłodnicy

Wtedy będziemy mieli wszystko na wierzchu i łatwiejszy dostęp

Dołączona grafika

teraz luzujemy:
- dolną śrubę amortyzatorka 11
- górną śrubę amortyzatorka oraz śrubę mechanizmu naciągu sprężyny 13
- i zdejmujemy pasek

Dołączona grafika

- zdejmujemy delikatnie dekielek z rolki napinacza (kiwaczka)
- i imbusem 6 odkręcamy samą rolkę napinacza

Dołączona grafika

Po odkręceniu rolki napinacza jest możliwość, po przekręceniu kiwaczki, wyjęcia dolnej śruby amorka bez zdejmowania koła pompy wody

Dołączona grafika

Jednak kiedy będziemy musieli wymienić napinacz lub samo łożysko napinacza trzeba zdjąć koło pasowe wody i uzbroić sie w długą rurę do odkręcenia kiwaczki (chyba imbus 12) bo jest mocno dokręcona :mlot:

Warto tez sprawdzić stan śruby dolnego i górnego mocowania amorka u mnie dolna była mocno wytłuczona wiec ja wymieniłem
(śruba M7x35, :mrgreen:914008007000) ok 6pln w ASO

MOD: Dokonano drobnych zmian edytorskich










Podobne tematy Zwiń