Skocz do zawartości




- - - - -

duzo pali jak jest zimny


12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   grubyyy2007


  • Postów: 30
  • Na forum od: 03 maj 2008
  • Miejscowość: Koszalin

Napisano 08 lipca 2008 - 14:59

witam mam pytanko mam strasznie duza róznice w spalaniu miasto/trasa. gaz mam jak sie nie myle I generacji ten najstarszy . na trasie pali mi ok 13,5litra przy sredniej predkosci ale jesli chodzi o miasto to ostatni wyszlo mi ponad 24litry troche mam ciezka noge ale nie za mocno (przeciez to nie sportowe autko). Zauwazylem ze tak duzo mi pali jak jest zimny dlaczego jest tak duza roznica Na benzynie po miescie palil najwiecej ok 14,5(nawet w zimie ) a na trasie 11. to jest az 10 litrow roznicy troszke chyba za duzo?



#2 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 08 lipca 2008 - 17:03

grubyyy2007 napisał:

az 10 litrow roznicy troszke chyba za duzo?
Kiedyś przyjmowało się, że samochód powinien spalić max. 20% więcej LPG niż benzyny. A tutaj mamy ok. 50% Czyli o wiele za wiele :czerwona:

grubyyy2007 napisał:

Na benzynie po miescie palil najwiecej ok 14,5(nawet w zimie ) a na trasie 11.
Spalanie benzyny w miarę mieści się w normie - więc to nie silnik, tylko regulacja instalacji, która nawiasem mówiąc powinna być II generacji co najmniej :roll: Ale z I-wszą też da się jeździć, z tym że spalanie będzie właśnie bardzo wysokie, chociaż nie aż tak

grubyyy2007 napisał:

zauwazylem ze tak duzo mi pali jak jest zimny
Skąd taki wniosek? Niedogrzany silnik pali więcej (popularnie "ssanie"), i szybciej się zużywają jego podzespoły - dlatego się zimnego silnika nie "ciśnie". Jeżeli jest tak że mniej pali zimny, to mamy tutaj jakiś fenomen :roll:

Moje rady:
1. Na wężyku doprowadzającym gaz do miksera powinien być zaworek. Na odpalonym silniku powoli go skręcaj, dopóki auto nie zacznie się dławić (tak żeby normalnie jeszcze chodziło na biegu jałowym). Potem przejażdżka, czy da się nim jechać jeszcze, czy już nie :-P Jak nie to znowu troszeczkę popuścić, i tak do uzyskania "bardzo przeciętnych" osiągów... Spalanie LPG znacznie spadnie, ale kosztem mocy i dynamiki :sad:

2. Gdy punkt #1 zawiedzie, lub dalej będzie palił jak smok no to pozostaje regulacja instalacji u dobrego gazownika... Może również będzie konieczna regulacja zapłonu.

3. Gdy #1 i #2 Cię nie zadowolą, pozostaje montaż instalacji II lub nowszej generacji, bądź montaż BLOS-a.

#3 Offline   grubyyy2007


  • Postów: 30
  • Na forum od: 03 maj 2008
  • Miejscowość: Koszalin

Napisano 08 lipca 2008 - 18:10

Co do tej srobki to przykrecona mam juz mocno a ssanie sie nie zalancza cos mam popsute kolega mi mowil ze mam za slaby parownik poniewaz mam do 100KM
RADHEZZ a ty jaki masz parownik do jakiej mocy u mnie jest napisane 100HP

#4 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 08 lipca 2008 - 22:54

grubyyy2007, gdybyś ssanie miał zepsute, to bez dodawania gazu w zimie by Ci auto gasło dopóki by się nie nagrzało - to samo zresztą dotyczy chłodniejszych poranków itp. itd. więc... ;-)

Jeżeli zaś chodzi o parownik to również zbyt mały, niedogrzany lub zasyfiony może powodować zwiększone zużycie gazu, jak i zapchany filtr gazu.

Moim parownikiem to sugerować się nie możesz, bo mam "trochę" mniejszy silnik o odpowiednio mniejszej mocy ;-) Chociaż wydaje mi się że mój parownik ma wg. producenta do 100kW, czyli do 134KM :roll:

Kto Ci zakładał instalację i dobierał jej elementy?

#5 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 09 lipca 2008 - 18:19

Parownik do wymiany. Kup nowy, porządny i podjedź z tym do gazownika.

Powiedz mi jeszcze jak przedstawiają się osiągi na tym parowniku :D

#6 Offline   grubyyy2007


  • Postów: 30
  • Na forum od: 03 maj 2008
  • Miejscowość: Koszalin

Napisano 11 lipca 2008 - 19:08

ostatnio przejrzalem parownik wyczyscilem co trzeba no i oczywiscie przykrecilem srubke teraz na 2 pojedzie ok 80km/h i zobaczymy a wczesniej jak tak dozo palil to osiagi mialem porownywalne do benzyny (ale oczywiscie nic jej niedorowna) . co do parownika wszystkie membranki mam ok .

#7 Offline   Kemiro


  • Postów: 61
  • Na forum od: 13 maj 2008
  • Miejscowość: Parczew

Napisano 14 lipca 2008 - 07:56

Mój 1.8 pali podobnie bo na trasie pali około 11,5 gazu a gdy jeżdżę po warszawie spala okolo 18l. mam zamiar założyć blosa i napisze czy to coś dało :jump:

#8 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 14 lipca 2008 - 12:39

Kemiro napisał:

gdy jeżdżę po warszawie spala okolo 18l
Niestety jako posiadacz takiego silnika jestem w stanie w to uwierzyć bez problemu :mrgreen:
Inna bajka, że takie spalanie w tak małym i słabym silniku to po prostu kpina... 20-25l gazu to brał 2-tonowy kloc mojego kuzyna o nazwie Grand Cherokee 4.0... No i ten kloc do tego całkiem nieźle pomykał :roll:
Niemniej czekam na rezultaty... chociaż tej odpowiedzi spodziewam się w odpowiednim temacie o BLOS-ie :ok:

#9 Offline   grubyyy2007


  • Postów: 30
  • Na forum od: 03 maj 2008
  • Miejscowość: Koszalin

Napisano 14 lipca 2008 - 20:25

witam u mnie jest juz ok na trasie ponizej 13litr na miescie srednio 15litr jak na instalke 1 generacji mi to odpowiada troszke slabszy jest ale i tak jest ok dzieki za pomoc pozdrawiam wszystkich milosnikow mercedesow

#10 Offline   Kemiro


  • Postów: 61
  • Na forum od: 13 maj 2008
  • Miejscowość: Parczew

Napisano 15 lipca 2008 - 07:51

ale co zrobiłeś :mrgreen: podkręciłeś go ?








Podobne tematy Zwiń