Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Nawiew, klima - coś nie działa



35 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   WINSTON


  • Postów: 13
  • Na forum od: 11 lip 2008
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 11 lipca 2008 - 13:57

Witam "starych " wyjadaczy.
Od niedawna jestem posiadaczem W-124 E 300D z 1995 roku. Autko stało w garażu nie odpalane 3 miesiące. Problem jest nastepujący. Przed odstawieniem autka do garażu wszystko było ok. Autko jest z klimą. Do tej pory ze środkowego nawiewu leciało tytlko zimne powietrze. Nawet jak dmuchawa była wyłaczona powietrze wpadało przez kratkę do kabiny(przy wyłaczonej klimie). I nigdy nie leciało tam ciepłe powietrze. Teraz nie ma nawiewu grawitacyjnego mimo otwartego wlotu. Nie wiem co się stało.
Nastepna rzecz: po właczeniu klimy przyciskiem E - zimne powietrze leci tylko bokami. Srodkowym nawiewem nic nie wpada do kabiny. ani zimne(schłodzone) ani grawitacyjne powietrze. Dopiero po wyłaczeniu nawiewu na "zero" (brak nadmuchu) i wciśnięciu klawisza który jest nad włacznikiem klimy(E) - klapka w mieszalniku ledwo się uchyla . Trwa to jakies 20 sekund. Dopiero po tym czasie moge odpalić dmuchawe i zaczyna działać klima i wlatuje chłodne powietrze.Zaznaczam, że klapka odchyla się lekko po właczeniu klawisza który jest nad klawiszem klimy. To chyba klawisz osuszania szyby czy coś podobnego. Właczenie tylko klawisza E(klimatyzacji) nie otwiera klapki mieszalnika powietrza. rozebrałem cały panel przedni , wszystkie cięgna pracują ok. jak również dwa przewody podciśnieniowe sterujące jakimiś klapkami mieszalnika powietrza są na swoim miejscu i jakieś podciśnienie daja, ale na tyle małe , że nie mogą otworzyć w pełni klapki decydującej o tym jakie powietrze ma wpadać do kabiny czy po schłodzeniu czy te jak to nazywam grawitacyjne(z zewnątrz) , ktore nie wpada w żadnej pozycji teraz.
Wyjasniłem te zjawiska jak potrafiłem . Może , którys z uzytkowników podpowie co robić dalej.
Nie działa też ogrzewanie, ale to stwierdziłem , że padły obydwa zawory na lewą i prawą stronę bo impulsy z panelu sterowania dochodzą do cewek.

Poprawiono tytuł i błędy




#2 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 12 lipca 2008 - 10:32

WINSTON napisał:

Może , którys z uzytkowników podpowie co robić dalej

Wydaje się że masz problem ze sterowaniem kierunku powietrza. A filtr sprawdzałeś?

#3 Offline   WINSTON


  • Postów: 13
  • Na forum od: 11 lip 2008
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 12 lipca 2008 - 12:49

Tego jeszcze nie zrobiłem , ale nie wiem gdzie jest ten filtr i jak sie do niego dobrać.

#4 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 12 lipca 2008 - 12:52

WINSTON napisał:

Tego jeszcze nie zrobiłem , ale nie wiem gdzie jest ten filtr i jak sie do niego dobrać

Ostatnio gdzieś gadaliśmy o filtrze. Jest pod szybą przednią, otwierasz maskę i widać go pod mechanizmem wycieraczki. Pewnie jest do wymiany, choć w 100% to nie rozwiąże problemu ginącego nawiewu ze środka.

#5 Offline   WINSTON


  • Postów: 13
  • Na forum od: 11 lip 2008
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 12 lipca 2008 - 13:01

Próbowałem tamto miejsce rozebrać(podszybie, plastiki) ale dwie śruby obracają sie i nie daja się wykręcić. Tak sobie myślę , że przyczyna braku nawiewu ze srodka może być częściowe uszkodzenie którejś z gumek na przewodach podciśnieniowych sterujących klapkami nawiewu. nie chciałbym sie z tym babrac . Może macie jakiś namiar na speca od tych rzeczy w Wawie?

Edit: 14.07.2008r. 23:19


Sprawdziłem zawory ogrzewania. Są Ok. Po zdjęciu wtyczki zasilającej zawory w dalszym ciągu nie ma ogrzewania kabiny. Przewód doprowadzający ciepłą ciecz do zaworów jest gorący , ale dwa przewody odprowadzające ciecz w kierunku nagrzewnicy są chłodne. Może jest zbyt małe ciśnienie cieczy ?
Obok zaworów jest jakieś urządzenie , które ma kształt walca. Może wiecie co to za twór? Teraz już zupełnie nie wiem o co chodzi z tym ogrzewaniem.

#6 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 15 lipca 2008 - 08:45

WINSTON napisał:

Sprawdziłem zawory ogrzewania. Są Ok. Po zdjęciu wtyczki zasilającej zawory w dalszym ciągu nie ma ogrzewania kabiny. Przewód doprowadzający ciepłą ciecz do zaworów jest gorący , ale dwa przewody odprowadzające ciecz w kierunku nagrzewnicy są chłodne.

to znaczy że jednak nie są "Ok" :roll:

trzeba je wyjąć i rozebrać. oczywiście było już na ten temat sporo :mrgreen:

#7 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 15 lipca 2008 - 15:14

Bialy napisał:

Po zdjęciu wtyczki zasilającej zawory w dalszym ciągu nie ma ogrzewania kabiny.

Po zdjęciu wtyczki ma być gorąco, zawory otwarte na max.

#8 Offline   WINSTON


  • Postów: 13
  • Na forum od: 11 lip 2008
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 15 lipca 2008 - 18:06

rozebrałem je. wszystko luźno chodzi. grzybki są ok. Podałem zasilanie bezpośrednio z akumulatora na zawory przed skręceniem ich i obydwa elektromagnesy działają.

#9 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 15 lipca 2008 - 22:00

WINSTON napisał:

Podałem zasilanie bezpośrednio z akumulatora na zawory

Mam nadzieję że wiesz gdzie ma byc zasilanie i że zawory są sterowane masą....

#10 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 15 lipca 2008 - 22:28

Rob, to nie ja napisałem :>
WINSTON, sprawdzałeś zasilanie na kostce przy elektrozaworach?? przwody i nagrzewnica są drożne?? jakiej cieczy chlodzącej używasz?? jak kształtuje sie temp silnika i poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku??








Podobne tematy Zwiń