Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Nie podaje paliwa z rozdzielacza na wtryski


75 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   isk


  • Postów: 30
  • Na forum od: 12 mar 2008
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:JEEP Grand Cherokee ZG 4.0L

Napisano 24 lipca 2008 - 15:30

Witam wszystkich!
Mam problem z :) nie chce odpalić a dokładniej to nie podaje paliwa z rozdzielacza na wtryski
Przekaźnik sprawdzony,pompa pracuje,iskra na świecach jest
POMOCY



#2 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 24 lipca 2008 - 17:10

isk napisał:

a dokładniej to nie podaje paliwa z rozdzielacza na wtryski

Jeżeli jesteś pewien że paliwo do rozdzielacza dochodzi a z niego nie wychodzi, czyli coś blokuje podawanie paliwa na przewody - wtryski. Jak wiemy rozdzielacz zbudowany jest z komory dolnej i górnej. Paliwo z komory dolnej dostaje się do górnej, gdzie każdemu z cylindrów przyporządkowana jest szczelina a jej jeden zawór różnicowy (dla każdego z cylindrów). Więc albo zdechła przepona oddzielająca obie komory, jest problem z ciśnieniami w komorach, albo twój problem to nie wina rozdzielacza ;-)
Na pracę rozdzielacza ma decydujący wpływ nastawnik elektrohydrauliczny ciśnienia taka czarna kostka przy rozdzielaczu. On reguluje dopływem paliwa do komór dolnych. Mamy jeszcze w rozdzielaczu dławik, ale na początek zajmij się nastawnikiem elektrohydraulicznym.

#3 Offline   isk


  • Postów: 30
  • Na forum od: 12 mar 2008
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:JEEP Grand Cherokee ZG 4.0L

Napisano 11 sierpnia 2008 - 16:26

Sprawdziłem nastawnik dostaje ok.5V ma oporność ok.19ohm,podłaczyłem go na krótko pod 12V było słychać cykanie,paliwo jest podawane tylko na wtrysk rozruchowy,na powrocie do baku też pusto, sprawdziłem jeszcze raz bezpieczniki i na bezpiecznik nr.11(elektr.wyposażenie gażnika)nie jest podawane napięcie

[ Dodano: Pon Sie 11, 2008 17:26 ]
:mrgreen: działa już od kilku ładnych dni,jak się okazało była walnięta pompa paliwowa,została wymieniona razem z filtrem i wszystko działa jak należy.
Temat można zamknąć Dołączona grafika

#4 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 11 sierpnia 2008 - 16:44

isk napisał:

pompa pracuje,

Tak napisałeś w pierwszym poście. Grunt to dobra diagnoza i opisanie problemu :ok:

#5 Offline   isk


  • Postów: 30
  • Na forum od: 12 mar 2008
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:JEEP Grand Cherokee ZG 4.0L

Napisano 12 sierpnia 2008 - 17:03

zgadza się,tylko że nie miałem wtedy możliwości sprawdzenia ciśnienia jakie podaje

#6 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 marca 2015 - 08:31

Wyświetl postUżytkownik isk dnia 12 sierpnia 2008 - 17:03 napisał

zgadza się,tylko że nie miałem wtedy możliwości sprawdzenia ciśnienia jakie podaje
Podepne sie pod temat. Mam problem z rozdzielaczem, nie podaje paliwa na wtryski. Na wtysk rozruchowy podaje, bo tam podpinam manometr. Po wlaczeniu zaplonu pompa daje ponad 5.5 bara, po kilku sekundach cisnienie schodzi do 3.0. W czasie krecenia rozrusznikiem tez daje 5.5 bara a paliwo na wtryski nie wychodzi. Wczoraj wieczorem rozebralem rozdzielacz,ale przepona jest cała. Poskladalem wszystko do kupy i teraz, gdy dmucham w przewód podajacy paliwo do rozdzielacza, to slychac, że powietrze wychodzi na wtryski, ale po nacisnieciu grzybka znajdujacego sie pod rozdzielaczem, to nie słychać różnicy w przeplywie powietrza. Silnik M102.963

#7 Offline   Mastur


  • Postów: 180
  • Na forum od: 11 sty 2012
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 marca 2015 - 10:41

Ma trzymać ponad 5 bar znacznie dłużej, ale i tak powinien chodzić. Skąd wiesz, że nie daje na wtryski, wyciągałeś je? Spróbuj z odpiętym eha i napisz co się działo z rozdzielaczem zanim przestał pracować. Najlepiej wyciągnąć przekaźnik pompy, zewrzeć styki w gnieździe, żeby pompa pracowała i pobawić się ke-jet.

#8 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 marca 2015 - 10:51

Wyświetl postUżytkownik Mastur dnia 11 marca 2015 - 10:41 napisał

Ma trzymać ponad 5 bar znacznie dłużej, ale i tak powinien chodzić. Skąd wiesz, że nie daje na wtryski, wyciągałeś je? Spróbuj z odpiętym eha i napisz co się działo z rozdzielaczem zanim przestał pracować. Najlepiej wyciągnąć przekaźnik pompy, zewrzeć styki w gnieździe, żeby pompa pracowała i pobawić się ke-jet.
Odpialem wtryski całkowicie, jedyne co polecialo to powietrze.
Rozdzielacz nie pracowal, gdy kupilem auto, ma instalacje LPG, na ktorej silnik działa. A ktore styki zewrzec, bo jestem jeszcze zielony w kwestii tego auta :) Tzn. wiem gdzie jest przekaznik, ale nie wiem ktore styki połączyć.

#9 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 marca 2015 - 11:53

Dodam jeszcze, ze jak uruchomie silnik Na gazie, przytrzymam obroty na 3000 i przelacze na benzynę, to w tym momencie silnik dostaje kopa, jakby ktos nitro wlaczyl, trwa to okolo 1 sek, potem silnik gasnie.

#10 Offline   znama


  • Postów: 379
  • Na forum od: 11 kwi 2009
  • Miejscowość: Żagań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W211 E280 CDI 2006r

Napisano 11 marca 2015 - 13:51

Wyświetl postUżytkownik SuperBuster11 dnia 11 marca 2015 - 10:51 napisał

A ktore styki zewrzec, bo jestem jeszcze zielony w kwestii tego auta
Zewrzyj styki 30 i 87, wtedy pompa powinna ruszyć.

Użytkownik znama edytował ten post 11 marca 2015 - 13:53









Podobne tematy Zwiń