Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Nie podaje paliwa z rozdzielacza na wtryski


75 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 marca 2015 - 16:11

Odmy powymieniane na nowe, pozostał kalosz ktory ma 2 male pekniecia i filtr (pompa) paliwa.

Co do sruby regulacyjnej klapy, jest wykrecona maksymalnie. Przy srednim lub calkowitym wkreceniu nie odpalal wcale.

Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 14 marca 2015 - 16:13




#22 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 marca 2015 - 16:18

Wyświetl postUżytkownik SuperBuster11 dnia 14 marca 2015 - 16:11 napisał

pozostał kalosz ktory ma 2 male pekniecia
Jak na lewe powietrze to nie ma się co dziwić, że nie odpala i kręcisz jeszcze śrubą... :whip:

#23 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 marca 2015 - 16:22

A da się to jakoś, tą śrubę od klapy, ustawić optymalnie? Mierząc oporność lub jakieś napięcie ale bez uruchamiania silnika?

#24 Offline   carl00s


  • Postów: 2 002
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 marca 2015 - 16:36

Tak się nie da, najpierw wymień lub chociaż jakoś uszczelnij kalosz, potem dopiero można się wziąć za regulację, i to nie na oko, tylko porządnie, zgodnie ze sztuką.
Jak wykręciłeś śrubę do tego stopnia, to nic dziwnego, że z silnikiem dzieją się cyrki.

#25 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 marca 2015 - 16:45

Wyświetl postUżytkownik carl00s dnia 14 marca 2015 - 16:36 napisał

Tak się nie da, najpierw wymień lub chociaż jakoś uszczelnij kalosz, potem dopiero można się wziąć za regulację, i to nie na oko, tylko porządnie, zgodnie ze sztuką.
Jak wykręciłeś śrubę do tego stopnia, to nic dziwnego, że z silnikiem dzieją się cyrki.
Bo na oryginalnym ustawieniu, ale ze starym rozdzielaczem nie odpalał. Dobra, to spróbuję tymczasowo naprawić kalosz, ale potem i tak będę go musiał wymienić.

#26 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 14 marca 2015 - 18:29

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 14 marca 2015 - 16:02 napisał

Kręcenie pozostaw na sam koniec. Najpierw odmy, kalosz, filtry paliwa itd.
Na sam koniec, to bym zostawił rozbieranie rozdzielacza.
Sprawdzenie ciśnienia pompy z książką w ręku.

Jako, że było kręcone w ciemno, tako też to chodzi.

Wyświetl postUżytkownik SuperBuster11 dnia 14 marca 2015 - 16:45 napisał

Dobra, to spróbuję tymczasowo naprawić kalosz
Polecam silikonem.

Wyświetl postUżytkownik SuperBuster11 dnia 14 marca 2015 - 16:22 napisał

A da się to jakoś, tą śrubę od klapy, ustawić optymalnie? Mierząc oporność lub jakieś napięcie ale bez uruchamiania silnika?
Da się, ale z uruchomionym silnikiem. Ma być szczelnie, potem wkręcaj śrube po pół obrotu i próbuj odpalić, tak aby zaskoczył, jak nie zaskoczy, to wykręcasz, aż złapiesz ogon i jako tako będzie pracował na jałowych, reszte z miernikiem doregulujesz. Ja ogon zawsze łapałem w 3-5 minut na nieodpalającym ke jecie, samemu oczywiście. Osobiście to łapie ogon, podreguluje na słuch i przegazówki, potem miernik w łape i poprawki.

Przyda Ci się to :
http://mb201-124.eu/...liwe-przyczyny/
http://www.w114-115....9&hilit=+wtrysk
A tu jak byś potrzebował pomoc :
http://mb201-124.eu/...y/page__st__920

#27 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 marca 2015 - 18:34

Dzięki serdeczne. Jutro od rana będę z tym walczył. Na szczęście mam jeszcze silikon ;)
Napisz jeszcze co to ten ogon, bo z wykształcenia jestem mechanikiem ale od skończenia liceum nie pracuję w zawodzie, i nie znam żargonu.

#28 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 14 marca 2015 - 19:10

Taka metafora, aby "złapać trop" w którą stronę kręcić - kolejna metafora :P
Chodzi mi o to, że auto ma się trzymać na jałowych jako tako, ale do tego troche czasem pokręcić, jak już odpali, to będziesz wiedział, że przykładowo ruch w prawo go gasi, lub pogarsza, to kręcisz w lewo lub odwrotnie.
Jak już będzie kulał się na jałowych, to z miernikiem go wyregulujesz, wystarczy zwykły multi, daje rade, chociaż ktoś pewnie wspomni o analogowym, ale nigdy nie był mi potrzebny.

Warstwa silikonu, najlepiej z obu stron, rozprowadzić palcem, osobiście użyłem czerwonego silnikowego (olejo odporny i temp. chyba do 280 czy 3xx) i już z 15 tysięcy zrobiłem w pół roku i działa dalej :E A mówiąc szczerze, to nie był w dobrym stanie :P Palcami go ponaciskaj, wtedy pięknie pęknięcia stają się widoczne, większość nie groźnych, ale warto za wczasu je przesmarować silikonem... A kiedyś tam przy okazji sobie go wymień :)

#29 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 marca 2015 - 13:45

Dzisiaj zacząłem od ponownego sprawdzenia czy paliwo leci na wtryski. Otóż tak, ale gdy odepnę EHA, włączę zapłon i zewrę piny pompy, to paliwo leci przez wtryski. Gdy wepnę EHA, to paliwo nie leci (więc chyba EHA działa). Ale problem jest taki, że gdy wszystko podepnę do stanu "fabrycznego", to benzyna zalewa świece i potem nie mogę odpalić na gazie.

#30 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 15 marca 2015 - 14:10

Śrubą w kominie regulujesz ciśnienie. Jak jest odpowiednie ciśnienie, to wtryski się otwierają, jak jest zbyt małe, to nie puszczą nic.
Można nimi manipulować właśnie tą śrubą. Rozdzielacz jest rozkręcony na tyle, że wtryski puszczają jak tylko pompa zacznie pracować, a powinny puszczać dopiero po ruchu klapy w dół. EHA to prymitywne urządzenie, ono może tylko robić poprawki mechaniki, ale nie sterować, bo nic z tego nie będzie. Co to za silnik ? m102 ? ustaw to na 50% wypełnienia.

Sorrki ale nawet nie czytałem całego tematu..

Regulacja, regulacja, jeszcze raz regulacja..
Narzędzia w łapy i lecisz z koksem, a potem ciesz się z jazdy..
Nie kombinuj już z tymi wtryskami i rozdzielaczami, tylko najpierw ustaw poprawną mieszankę, pamiętasz ze szkoły co to mieszanka stechiometryczna w benzyniaku ? co to lambda? Chyba jesteś świadom, że jak zalewasz silnik (mieszanka zbyt bogata) to nic z tego nie będzie ?
Co z tego, że wszystko sprawdzisz czy wymienisz, jak tego nie wyregulujesz i to nie zadziała?








Podobne tematy Zwiń