Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Nie podaje paliwa z rozdzielacza na wtryski


75 odpowiedzi w tym temacie

#41 Online   carl00s


  • Postów: 2 003
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 marca 2015 - 20:43

Taki wydatek paliwa i chrypienie wtrysków mam przy maks wciśniętej klapie. To nie jest możliwe, że to było z tłoczkiem nie wciśniętym.



#42 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 marca 2015 - 20:58

A jednak. Jak też wcześniej pisałem, czy tłoczek wciśnięty, czy wyciśnięty, brak reakcji. Cały czas leje. Jak wyłączę pompę i zostanie ciśnienie około 3.0 bara, to po wciśnięciu tłoczka paliwo nie leci na wtryski. Ale po wyciśnięciu tłoczka też nie leci. Na manometrze lekko tylko podskoczy ciśnienie (o około 0.3-0.5 bara) ale z wtrysków nic nie leci. To może pozamieniać części w moim starym rozdzielaczu? Mam tu na myśli sprężynki i talerzyki.

Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 15 marca 2015 - 20:59


#43 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 15 marca 2015 - 20:59

Wyświetl postUżytkownik carl00s dnia 15 marca 2015 - 20:43 napisał

Taki wydatek paliwa i chrypienie wtrysków mam przy maks wciśniętej klapie.
Właśnie dlatego zadałem poprzednie pytanie, bo to jest wydatek rzędu 90-100 %..

Dobra teraz zobaczyłem Twój post, także do sprawdzenia regulator ciśnienia paliwa, czy w ogóle pracuje.

Odkręć go, od strony powrotu i sprawdź czy po zapięciu pompy na sztywno leci paliwo.

Albo on jest uszkodzony, albo rozdzielacz jest stracony. Musze na schemat rzucić okiem czy tłoczek w środku mógł się zablokować na poziomie maksu..

Użytkownik JuR edytował ten post 15 marca 2015 - 21:03


#44 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 marca 2015 - 21:44

Wyświetl postUżytkownik JuR dnia 15 marca 2015 - 20:59 napisał

Albo on jest uszkodzony, albo rozdzielacz jest stracony. Musze na schemat rzucić okiem czy tłoczek w środku mógł się zablokować na poziomie maksu..

Ale tłoczek chodzi w górę i w dół. Jak dam ciśnienie to też chodzi, ale bardzo ciężko.

Może oringi wewnątrz się skończyły? Chyba będę musiał rozebrać ten rozdzielacz. Jutro sprawdzę, czy jest ciśnienie na powrotnym przewodzie.

Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 15 marca 2015 - 21:54


#45 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 15 marca 2015 - 22:18

Wyświetl postUżytkownik SuperBuster11 dnia 15 marca 2015 - 21:44 napisał

Jutro sprawdzę, czy jest ciśnienie na powrotnym przewodzie.
Na regulatorze ciśnienia - tym walcu przykręconym do rozdzielacza, ale od strony wylotu, czyli łączeniu do powrotu.

Wyświetl postUżytkownik SuperBuster11 dnia 15 marca 2015 - 21:44 napisał

Jak dam ciśnienie to też chodzi, ale bardzo ciężko.
Bo jest ciśnienie i stawia opór :P

#46 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 marca 2015 - 10:58

Wyświetl postUżytkownik JuR dnia 15 marca 2015 - 22:18 napisał

Na regulatorze ciśnienia - tym walcu przykręconym do rozdzielacza, ale od strony wylotu, czyli łączeniu do powrotu.

1. Paliwo wypływa tamtędy. Tylko jak wcześniej rozkręcałem układ, to myślałem, że ten przewód co wchodzi do regulatora ciśnienia jest zasilający, bo po odkręceniu go leciała benzyna z tego przewodu. A ten przewód z drugiej strony uznałem za powrotny, po z niego paliwo nie leciało.

2. Rozebrałem ten rozdzielacz. 4 oringi które są dookoła tłoczka - 3 są przerwane na pół. Membrana nie ma dziur, ale wygląda gorzej niż w drugim rozdzielaczu.

Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 16 marca 2015 - 11:01


#47 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 16 marca 2015 - 13:01

Paliwo wchodzi od strony eha. Czyli rozdzielacz szrot, a ty przypadkiem go nie kupiles kilka dni temu ? ... Telefon dogoscia i mowisz jaka jest sprawa.
Niestett sprawny ke jet to powoli rzadkosc.. Ale da sie trafic. Uderz do forumowiczow co rozbieraja auta, to padliny ci nie wcisna. Chyba ze tego naprawiasz ?
Wybaczcie nie mam polskich znakow na tablecie.

#48 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 marca 2015 - 13:24

Wyświetl postUżytkownik JuR dnia 16 marca 2015 - 13:01 napisał

Paliwo wchodzi od strony eha. Czyli rozdzielacz szrot, a ty przypadkiem go nie kupiles kilka dni temu ? ... Telefon dogoscia i mowisz jaka jest sprawa.
Niestett sprawny ke jet to powoli rzadkosc.. Ale da sie trafic. Uderz do forumowiczow co rozbieraja auta, to padliny ci nie wcisna. Chyba ze tego naprawiasz ?
Wybaczcie nie mam polskich znakow na tablecie.
Jest postęp :)
Wymieniłem oringi wokol tloczka, zmienilem przepone na tą z mojego rozdzielacza, wymienilem oring na dole tloczka, ten przy srubie regulacyjnej-Tu uzylem oringu spod eha. Teraz po wlaczeniu pompy nie ma juz tego pisku, co go na filmiku slychac, samochod zaczyna zalapywac, ale nie trzyma wolnych obrotów i gaśnie. Co ciekawe nie slychac teraz pracy ZDP :/
Tak, kupilem rozdzielacz kilka dni temu.
Przy okazji na ebayu znalazlem zestaw regeneracyjny rozdzielacza. Z wysylką z Wlk. Brytanii około 300zł. Jeszcze wymienię potencjometr klapy, jak dojdzie.

Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 16 marca 2015 - 13:26


#49 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 16 marca 2015 - 13:30

Za akumulatorem jest srebrny przekaźnik z bezpiecznikiem 10A, on odpowiada za zpd.

Wyświetl postUżytkownik SuperBuster11 dnia 16 marca 2015 - 13:24 napisał

Teraz po wlaczeniu pompy nie ma juz tego pisku
Ten pisk to praca wtrysków, upewnij się, że nic z nich nie leci, przy wyciśniętym tłoczku.

Jak układ jest sprawny, to podreguluj mieszankę.. Chyba, że masz jeszcze z czymś problem ?
Przy wsadzeniu miernika w piny 3i5 mogą wyświetlić się również inne błędy które trzeba będzie skasować poprzez naprawę/wymianę wadliwych części.

Jeszcze możesz mieć drugie gniazdo diagnostyczne i być może będzie potrzeba skasowania błędów, znajduje się ono obok akumulatora.
Ale tym drugim chwilowo się nie przejmuj.

Użytkownik JuR edytował ten post 16 marca 2015 - 13:30


#50 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 marca 2015 - 14:00

Ok. Jutro jeszcze sprawdzę pracę wtrysków. Na dziś konczę, bo siedzę w robocie do 21.00.
Co do przekaźnika, to już go przelutowałem. Bezpieczniki były sprawne, jutro jeszcze raz do nich zajrzę.
A co do zpd, to wczesniej dzialal tak:
Wlaczalem zaplon, bylo slychac glosne cykniecie, po okolo 10 sek. było drugie cyknięcie.

Teraz nie slychać tego pierwszego cyknięcia. Być może przestał działać i przez to silnik nie wchodzi na wolne obroty?








Podobne tematy Zwiń