Skocz do zawartości




- - - - -

[w124]Pokrywa zaworow


30 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   n.luzok


  • Postów: 26
  • Na forum od: 01 lis 2007
  • Miejscowość: Bialystok

Napisano 03 sierpnia 2008 - 16:56

Czy ktos zna recepte na udana wymiane uszczelki pod pokrywe zaworow.W moim 2.5 om602 92r. pocila sie wiec kupilem nowa firmy elring koszt ok. 50 pln. Po zdjeciu pokrywy wymylem miejsca styku benzyna ekstrakcyjna i dokrecilem sruby ile sie dalo.Mimo wszystko jest gorzej jak bylo (moze trzeba uszczelke z aso)



#2 Offline   tomuson


  • Postów: 47
  • Na forum od: 10 lip 2008
  • Miejscowość: Gaszowice
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w123 200D 1979
  • Trzeci Mercedes:w126 260E 1989
  • Inne auto:w140 600 SEL 1994

Napisano 03 sierpnia 2008 - 17:20

Jesli masz nowa uszczelke i powierzchnie głowicy sa czyste bez resztek starych uszczelnien i uszczelka jest dobrze załozona to powinno nic nie leciec.A jesli leci to moze jest pokrywa krzywa lub uszkodzona,sprawdz czy nie jest gdzies pogięta.

n.luzok napisał:

dokrecilem sruby ile sie dalo
Pokrywe sie dociaga z czuciem nie za mocno bo moze w ten sposob uszkodziles uszczelke albo jest pokrzywiona pokrywa.Uszczelka jak pamietam jest gumowa wiec powinna uszczelnic.

#3 Offline   n.luzok


  • Postów: 26
  • Na forum od: 01 lis 2007
  • Miejscowość: Bialystok

Napisano 03 sierpnia 2008 - 17:46

Pokrywa nie jest pogieta ani uszkodzona.Moze cala sztuka polega na kolejnosci dociagania srub i odpowiedniej sile docisku(1.5 roku temu zmienial mi to spec od mb i po pewnym czasie tez sie pocilo)

#4 Offline   tomuson


  • Postów: 47
  • Na forum od: 10 lip 2008
  • Miejscowość: Gaszowice
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w123 200D 1979
  • Trzeci Mercedes:w126 260E 1989
  • Inne auto:w140 600 SEL 1994

Napisano 03 sierpnia 2008 - 17:55

Tak kolejnosc zakrecania srub tez jest wazna.Spruboj ją jeszcze raz popuscici dokrecac śruby po przekątnej,jest chyba 6 śrub.A jesli bys mogl to odkrec calą pokrywe i sprawdz uszczelke czy nie zostala uszkodzona poprzez mocne dokrecenie pokrywy(przeciecia lub zmiażdżenie).Jesli uszczelka bedzie ok to ja dokręć z czuciem.

#5 Offline   Kania


  • Postów: 367
  • Na forum od: 14 lip 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 sierpnia 2008 - 21:06

n.luzok napisał:

dokrecilem sruby ile sie dalo

To za duża siła!
Tą uszczelkę dokręca się z wyczuciem...

#6 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 03 sierpnia 2008 - 22:12

Kania napisał:

Tą uszczelkę dokręca się z wyczuciem...

Dość precyzyjna rada :ok:

Silniki M601/602/603 pokrywę dokręcamy mo9mentem 10 Nm
Silnik M102 - 15 Nm
Silnik M103 - 10 Nm

#7 Offline   n.luzok


  • Postów: 26
  • Na forum od: 01 lis 2007
  • Miejscowość: Bialystok

Napisano 04 sierpnia 2008 - 18:44

Dzieki.O taka odp. mi wlasnie chodzilo.

#8 Offline   mariuszpoc


  • Postów: 545
  • Na forum od: 19 sty 2009
  • Miejscowość: Bochnia
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 marca 2010 - 13:14

U mnie stało się coś podobnego jak u kolegi wyżej. Mechanik wymienił mi uszczelkę na Erling we wrześniu tamtego roku bo mi się lekko z przodu pociła. Jakiś czas po tej wymianie zaczęła mi się znowu pocić z przodu, a teraz od strony świec poci się i to tak porządnie. Pokazałem mu to i powiedział, że często tak jest i że wymiana na nową nic nie da, że on by to przemył i osadził na jakimś kleju (nie na silikonie).
I teraz mam dylemat czy dać mu auto żeby to pokleił czy wymienić na nową np z ASO? Dbam o swój samochód i nie chciałbym żeby był naprawiany jakimiś półśrodkami :slinka:

#9 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 17 marca 2010 - 13:22

wg mnie spartolił robote. jakby dokręcił dekiel zgodnie ze sztuką i z odpowiednim momentem to nic nie ma prawa sie pocić

#10 Offline   wania


  • Postów: 16
  • Na forum od: 22 mar 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 116
  • Trzeci Mercedes:W 210

Napisano 17 marca 2010 - 13:34

Witam w moim przypadku podczas wymiany dla spokojności :slinka: między uszczelkę, a dekiel dałem cienko naprawdę odrobinę masy uszczelniającej ( nie sylikon tylko jakiś specyfik do składania głowic w motorach). Słyszałem że te uszczelki (jak są źle magazynowane, pozwijane np w sklepie) to potrafią sprawiać problemy łatwo się odkształcają i potem je ciężko prawidłowo dopasować dlatego dałem tej masy i nic się nie poci nic nie cieknie już 2-gi rok. Odpukać oby tak dalej :mrgreen:








Podobne tematy Zwiń