Skocz do zawartości




- - - - -

[W201/W124] Wiskoza (wentylator chlodnicy)



53 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 kwietnia 2010 - 18:47

kloss72 napisał:

tego najbardziej kojarzonego -z woskiem, czy czymś tam pszczelim, zamocowanego w obiegu cieczy
Wybacz... ale zupełnie nie rozumiem o co Ci chodzi...? :roll:



#42 Offline   Mike69


  • Postów: 139
  • Na forum od: 24 paź 2012
  • Miejscowość: Wieluń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 250 T D - OM602 1988 manual 5
  • Trzeci Mercedes:S124 300TD 1990r

Napisano 14 maja 2014 - 10:53

Witam,

Naczytałem się trochę o wisko i wygląda na to że moje jest padnięte, bo mogę na wyłączonym silniku zakręcić wiatrakiem i kręci się bez oporu, a przy sprawnym powinien stawiać opór. To samo jak przy mocno gorącym silniku mogę złapać śmigło i je zatrzymać a jak jest sprawny to powinien kręcić się tak żeby paluchy poobijać, więc wychodzi na to że mam padnięte. Dodatkowo zauważyłem że łapiąc za ramię śmigła i ruszając przód tył, jest luz na rolce, dodatkowo kręcąc wiatrakiem na wyłączonym motorze słyszę jakiś szelest, chrupnięcia itp. Czyżby łożysko było do wymiany?
Powiem szczerze że najbardziej zależy mi żeby wyeliminować ten szelest. Praktycznie nie zdarza się żebym zagrzewał motor co by wymuszało włączenie się wentylatora, więc na samym poprawnym działaniu wiska mi tak nie zależy jak na tym łożysku. Ile mniej więcej kosztuje łożysko od tego koła na którym jest osadzony wentylator? Skomplikowana taka wymiana?

Pozdrawiam

Użytkownik Mike69 edytował ten post 14 maja 2014 - 10:59


#43 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 maja 2014 - 11:09

Wyświetl postUżytkownik Mike69 dnia 14 maja 2014 - 10:53 napisał

Naczytałem się trochę o wisko
Całkiem niepotrzebnie, bo najprawdopodobniej masz wiatrak na elektromagnesie. ;)

#44 Offline   Mike69


  • Postów: 139
  • Na forum od: 24 paź 2012
  • Miejscowość: Wieluń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 250 T D - OM602 1988 manual 5
  • Trzeci Mercedes:S124 300TD 1990r

Napisano 14 maja 2014 - 11:29

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 14 maja 2014 - 11:09 napisał

bo najprawdopodobniej masz wiatrak na elektromagnesie.

Być może tylko nie wiem za bardzo jak rozróżnić jedno od drugiego. No a co kolego serdeczny powiedziałbyś odnośnie tego luzu i szeleszczenia na łożysku, ile taka ewentualna wymiana i czy trudna...

#45 Offline   BiG BoSs


  • Postów: 371
  • Na forum od: 28 lut 2010
  • Miejscowość: Żyrardów
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 lipca 2016 - 20:52

Witam, przepraszam jeśli był podobny temat, ale mam już dosyć a notorycznie włączający się wiatrak spędza mi już sen z powiek.

Dołączona grafika

Wiatrak działa mi praktycznie cały czas (powyżej temperatura silnika przy której już działa) .
Kolega sprzedający części samochodowe przywiózł mi nową wiskozę firmy SLR, twierdzi że sprzedał ich mnóstwo i nie miał reklamacji, ale teraz to jest ogólnie dramat. Po odpaleniu wisko już działa mimo że silnik zimny, dopiero po przejechaniu kilkuset metrów odłącza się, po czym znowu się blokuje bo silnik osiąga temperaturę jak powyżej . Wisko było dostarczone w pionie, nie wiem może musi się jakoś zaadoptować, albo zwyczajnie jest popsute.

Bardzo proszę o poradę, jestem ciekaw przy jakich temperaturach wiskoza blokuje się u was, kolega ma E320 i mój wiatrak działa u niego cisza a pokonaliśmy ostatnio taka samą trasę. Dołączona grafika

#46 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 lipca 2016 - 22:01

Wisko zawsze jest "spięte" po odpaleniu silnika i puszcza po 1-2 minutach pracy. Powinno potem spinać przy temp w okolicy następnej kreski, czyli ok 100 st. Może też lekko zapiąć przy staniu w korku i temp. niższej od 100, ale po chwili powinno puścić.

#47 Offline   BiG BoSs


  • Postów: 371
  • Na forum od: 28 lut 2010
  • Miejscowość: Żyrardów
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 lipca 2016 - 19:20

Wisko SLR okazało się bublem zblokowane na amen, dzisiaj wymieniłem je na wisko firmy BEHR, nie sprawdziłem tylko przy jakiej temperaturze się włączy bo jest strasznie zimno . Mam nadzieje że wszystko będzie ok.

Wbrew wszelkim opiniom o tym jak wiskoza powinna być transportowana przedstawiam zdjęcie wiskozy firmy Behr
Dołączona grafika Dołączona grafika

SLR
Dołączona grafika

#48 Offline   Kawon


  • Postów: 11
  • Na forum od: 26 kwi 2017
  • Miejscowość: Zielonki
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Citroen C4 GP 2016r.

Napisano 10 czerwca 2017 - 17:42

Witam. Jeśli można odświeżyć temat jak odróżnić wiskoze od elwktromagnesu i czy wiatrak powinien w którymś momencie stawiać opór?

#49 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 11 czerwca 2017 - 18:46

Zrób zdjęcie to Ci powiem od razu ;)

#50 Offline   Helios79


  • Postów: 29
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Miejscowość: Wągrowiec
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 czerwca 2017 - 19:17

Witam. Zdjęcie na którym widać jak wygląda wiskoza jest kilka postów wyżej, wygląda jak słoneczko:). Jeżeli u kolegi kawon wygląda inaczej to jest sprzęgło elektromagnetyczne. Co do sposobu transportowania sprzęgieł wiskotycznych to nie ma większego znaczenia pozycja, ważne tylko aby przed samym montażem było one jakiś czas przechowywane w pozycji pionowej(im dłużej tym lepiej).








Podobne tematy Zwiń