Skocz do zawartości




- - - - -

[W201/W124] Wiskoza (wentylator chlodnicy)



53 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 08 kwietnia 2009 - 21:53

dolo napisał:

Panowie może wisko załanczać się wczesniej,tzn ok temperatury silnika 50c

Wszystko jest możliwe. Może być uszkodzone i będzie chodzić jak chce. Są też magicy którzy na stałe blokują wisco ....



#22 Offline   dolo


  • Postów: 140
  • Na forum od: 18 wrz 2008
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 kwietnia 2009 - 07:15

Na zgaszonym silniku da się pokręcic,ale jak zapalę odczekam kilka minut to nie dam rady zatrzymać ,szkoda wiatraka bo próbowałem kijem.Druga sprawa wiatraka, chłodnice trzymają się pewnie i nie są zwązane z wiatrakiem,bardziej wiatrak poprzez wisko z silnikiem.A ociera mi od strony kół pasowych i pytam czy mogłem zakręcić na odwrót?
Powietrze ma wentylator wciągać do auta ,czy wypychać.Jest możliwość zakręcenia na odwrót?
CZy wisko i wiatrak podejda z M103 do m104 300ce 24v?
POzdrawiam.

#23 Offline   Koko


  • Postów: 79
  • Na forum od: 20 paź 2008
  • Miejscowość: Szczecin/Poznań
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S420 lang

Napisano 09 kwietnia 2009 - 18:33

Powietrze ma wentylator wciągać do auta ,czy wypychać.Jest możliwość zakręcenia na odwrót?

Ale tutaj dałes popis,już sobie wyobrażam jak przy 200 km/h wisco walczy z naporem powietrza

#24 Offline   dolo


  • Postów: 140
  • Na forum od: 18 wrz 2008
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 kwietnia 2009 - 20:06

Wentylator ma napis ''front ''i jest prawidłowo zakrencony,wisco chyba mi padło ale jeszcze będę obserwował a obcierające łopaty wentylatora okazały się przez potworny luz na łożysku.Niedawno silnik wkładałem do auta i to sprawdzałem,jak się okazało małoskutecznie ;)
Ten bimetal mam osadzony na jakiś silikonie w miejscu stykuz wisco ,tak ma być,może żeby nie hałasował? :E
Może wiadomo ile kosztuje takowe łożysko,ktoś wymieniał ?

#25 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 09 kwietnia 2009 - 22:37

roxa napisał:

jedno z drugim, czyli temp. na zegarach a temp.otoczenia, nie ma nic wspólnego. Np. przy -20*C wisco równiez moze się załączyć, decyduje o tym temp. płynu, ale o tym już pewnie wyczytałeś :E

Weź pod uwagę że przy wyższej temperaturze powietrza, wisco jest wstępnie bardziej rozgrzane....

#26 Offline   petrow


  • Postów: 7
  • Na forum od: 20 lut 2009
  • Miejscowość: Ostrowiec Świętokrzyski

Napisano 09 kwietnia 2009 - 23:40

dolo napisał:

Panowie, może wisko załączać się wczesniej, tzn ok temperatury silnika 50°C gdy na dworze jest 20°c . Jak dodam gazu to aż huczy. I zauważyłem obtarcia na wentylatorze.

roxa napisał:

ale nie moc z zatrzymaniem jak jeszcze zimny świadczy o uszkodzeniu wisco.

... po uruchomieniu silnika wisco ,przez kilka chwil lub kilkaset metrów jazdy, jak najbardziej ma prawo być w stanie "zasprzęglonym" (czyt. huczeć) i to bez względu czy temp na zewnątrz jest 20 stopni ... tym bardziej mniej - mowa tu oczywiście o sytuacji w której silnik przez jakiś "dłuższy" czas nie był uruchamiany. Na przykład uruchomienie silnika z rana - niezależnie od temperatury zewnętrznej wisco ma być słychać i jest to zdrowy objaw. Kilkanaście postów wyżej pawel63 objaśnił zasadę działania wisco.
Pozdrawiam

#27 Offline   dolo


  • Postów: 140
  • Na forum od: 18 wrz 2008
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 kwietnia 2009 - 06:54

roxa napisał:

dolo, jeśli już , to masz luz na łożysku pompy wody. Przyznam,że w wisco nigdy łożyska nie "dotykałem".

Na bank mam padnięte łożysko w podpoże wiska,chodzi w każdą stronę.Tylko jak się dowiaduje kupuje się to z całą podporą,a ja potrzebuje tylko łożyska.Podpory z M104 i M103 śą inne ,ale łożyska takie same.
POzdro.

#28 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 10 kwietnia 2009 - 08:13

petrow napisał:

Kilkanaście postów wyżej pawel63 objaśnił zasadę działania wisco.

Na forum jest dość spora rozprawka na temat działania, sprawdzania i generalnie wszystkiego co dotyczy wiscozy

#29 Offline   petrow


  • Postów: 7
  • Na forum od: 20 lut 2009
  • Miejscowość: Ostrowiec Świętokrzyski

Napisano 10 kwietnia 2009 - 08:25

dolo napisał:

Na bank mam padnięte łożysko w podpoże wiska,chodzi w każdą stronę
... a jak to sprawdziłeś ?? Może po prostu ktoś źle zamocował wisco i zrobił sie rant na tym kołnierzu wiscozy ??- wtedy też może być krzywo i "chodzić w każdą stronę" Sknociłem kiedys montaż wisca w swoim aucie i przez jakiś czas również chodziło niewspółosiowo - do czasu delikatnego spiłowania rantu na kołnierzu wisca i ponownego prawidłowego montażu.
Pozdrawiam

#30 Offline   dolo


  • Postów: 140
  • Na forum od: 18 wrz 2008
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 kwietnia 2009 - 09:28

petrow napisał:

... a jak to sprawdziłeś ??

Mam łożysko w ręku i czuję jak lata na boki,drugie wyrwałem od modelu M103 jest takie same ,tylko huczy doś głośno i ma lekki luz.Te lożyska idzie wycisnąć z podpory wiska za pomocą ściągacza.








Podobne tematy Zwiń