Skocz do zawartości




- - - - -

[W201/W124] Wiskoza (wentylator chlodnicy)



53 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   dolo


  • Postów: 140
  • Na forum od: 18 wrz 2008
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 kwietnia 2009 - 12:08

roxa napisał:

Kup takie samo (po oznaczeniach),

Tak ,serwis tylko całość za 760 złnetto jest to łożysko po numerze ,ale niestety niedostępne. :cry:
Łożysko to jest nietypowe i ma w śrogu gwint do mocowania wiskozy,a jego numer to 1039810527



#32 Offline   dolo


  • Postów: 140
  • Na forum od: 18 wrz 2008
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 kwietnia 2009 - 15:57

Dołączona grafika

Rys.roboczy proszę się niewyśmiewac co mi to przypomina.Jest to łożysko.
Zjęcia niestety nie mam :-|

#33 Offline   dolo


  • Postów: 140
  • Na forum od: 18 wrz 2008
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 kwietnia 2009 - 20:43

roxa napisał:

Czy o to chodzi?
Element nr.3

Dokładnie,to to łożysko ,a zrobiłem tak jak mówisz do tego nabilem od wewnatrz cieniutką blaszkę z puszki ,bo łożysko lekko wchodziło w piastę.Środek doraźny i trza się rozglądać za inną podstawą.
Dziękuję za zaiinteresowanie.
Pozdro.

#34 Offline   carl00s


  • Postów: 2 000
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 kwietnia 2009 - 08:38

Odkopie, bo mi moje wisko nie daje spokoju. Tzn - dziala normalnie, autko sie nie grzeje, nie mam problemu w upale i w korku, slychac moment zalaczania sie wisko - chodzi jak odrzutowiec :sciana:. Ale - wyczytalem, ze powinno przy uruchomieniu silnika pracowac jakis czas z maksymalnymi obrotami, odpuscic, i zalaczyc sie ponownie wtedy, kiedy bedzie to wymagane.
A u mnie odpalam silnik, a wiatrak stoi. Albo kreci sie leniwie tak, ze mozna go reka smialo zatrzymac. Uruchamia sie dopiero jak silnik nagrzeje sie do normalnej temperatury pracy.

Ktos co moze mi powiedziec wiecej?
Mowie - wiatrak nie ma najmniejszych luzow, nie piszczy, wlacza sie jak trzeba, temperatura utrzymywana jest na stalym poziomie (ostatnio 140 km w gorzystym terenie i wskazowka temp moze ciutke drgnela ponad normalny stan). A jednak spokoju nie bede mial poki tego nei sprawde.
Dziekuje z gory:)

#35 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 kwietnia 2009 - 09:19

carl00s, nie masz wisco :( Tylko wentylator napędzany z wału korbowego za pomocą paska i zalanczany sprzeglem elektromagnetycznym. Wszystko masz OK.

#36 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 02 stycznia 2010 - 14:24

Podepnę się ze swoim problemem. Otóż po rozgrzaniu silnika podczas ruszania lub skręcania z niewielką prędkością słychać pewien pisk czy można nawet powiedzieć zgrzyt. Po wciśnięciu sprzegła przestaje. Pisk dochodzi z przodu silnika i podejrzewam że to wiatrak zwłaszcza że miałem pewien wypadek że wąż idący nad chłodnicą wypadł podczas pracy silnika i wpadł w "wichurę". Wiatrak cały wąż też ale zauważyłem że teraz lekko rusza się na boki. Da się to jakoś naprawić??

#37 Offline   peter60


  • Postów: 24
  • Na forum od: 19 gru 2008
  • Miejscowość: Katowice

Napisano 17 lutego 2010 - 23:49

Panowie i wiadomo cos na temat tego łożyska w MB wołają 760 netto , a nam sie rozchodzi o samo łozysko FAG serii zl.....drs optycznie znalazłem ale wymiarami nic niepasuje kto wie czy mb nie ma wyłączności na ten badziew

#38 Offline   bydle


  • Postów: 714
  • Na forum od: 13 sie 2008
  • Miejscowość: Kalisz-Minden
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:350Z

Napisano 09 kwietnia 2010 - 23:33

Czy przy wiskozie takze jest termostat? tzn czy wiskoze tez zalacza termostat?

#39 Offline   dolo


  • Postów: 140
  • Na forum od: 18 wrz 2008
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 kwietnia 2010 - 08:08

bydle napisał:

Czy przy wiskozie takze jest termostat? tzn czy wiskoze tez zalacza termostat?

Na wiskozie jest bimetal i to on uwalnia olej ,który przelewa się do komory i uruchamia wisko.To tak w skrócie.Nie ma tam elektryki.Opis jest napewno na forum.

#40 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 12 kwietnia 2010 - 08:52

Oddzielnego nie ma ale elementy bimetaliczne w zasadzie realizują jego funkcję(tego najbardziej kojarzonego -z woskiem, czy czymś tam pszczelim, zamocowanego w obiegu cieczy). W zasadzie można całe visco nazwać szczególnym przypadkiem termostatu.








Podobne tematy Zwiń