Skocz do zawartości




- - - - -

[w 124] Zawieszenie nivo


30 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   reczuly


  • Postów: 3
  • Na forum od: 22 sie 2008
  • Miejscowość: Skierniewice

Napisano 22 sierpnia 2008 - 20:22

Witam wszystkich
Wiem że temat zawieszenia był już poruszany niejednokrotnie ale ja jeszcze raz ośmielę się zadać jeszcze jedno pytanie. A mianowicie mój tata kupił sobie Mercedesa w 124 230 TE Kombi. Kiedy nim przyjechał do mnie zapytałem się co on tak nisko stoi z tyłu a on powiedział, że do wymiany ma sprężyny. Jak się okazało posiada on z tyłu zawieszenie nivo ale ma założone zwykłe amortyzatory i wymiana sprężyn okazała się zbyteczna.
A teraz sedno sprawy czy istnieje ;-) możliwość podniesienia tyłu beż założenia pneumatycznych amortyzatorów (droga sprawa) czy jest jakaś inna alternatywa?
Przepraszam że się tak rozpisałem i z góry dziękuje za pomoc. ;-)



#2 Offline   DaiMlerek


  • Postów: 14
  • Na forum od: 02 sie 2008
  • Miejscowość: Kielce

Napisano 22 sierpnia 2008 - 20:28

niestety w kombi musi być nivo - oczywiście jeśli ma to wyglądać idziałać z sensem

#3 Offline   BOX47


  • Postów: 215
  • Na forum od: 26 maj 2008
  • Miejscowość: Worms, Nadrenia-Palatynat.
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 sierpnia 2008 - 22:53

budowa zawieszenia w kombi się lekko odróżnia (chyba jak się nie mylę) i przystosowana jest pod instalację nivo
ktoś wymienił amory na nowe ale zwykłe bo ile go mogły kosztować 100-150zł najzwyklejsze i są niestety krótsze a nivo koszt to chyba ponad 1k.zł szt. a używane są około 500-700 komplet (jakoś tak)

#4 Offline   kristransmed


  • Postów: 636
  • Na forum od: 30 cze 2008
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex-W124 250TD 1991r.

Napisano 23 sierpnia 2008 - 17:46

jesli ma zalozone zwykle amortyzatory - to juz nivo nie ma :star: czyli ktos niezle musial rzezbic aby zalozyc zwykle bo sa zupelnie inne.W takiej sytuacji jesli nivo nie dziala to jedyna mozliwosc podniesienia tylu to wymiana sprezyn-byc moze nawet dorobic, chyba ze brakuje gum w ktorych sa osadzone(gora) lub gumy sa do niczego.Szkoda ze ktos wpadl na pomysl usuniecia nivo- taki zabieg zazwyczaj jest nieodwracalny :) :star: Silowniki nivo (amortyzatory) mozna bylo poszukac uzywek lub pokusic sie o regeneracje starych w zakladzie hydrauliki silowej (jesli ciekly) a czasem slyszalem , ze ktos wywalil nivo z powodu skaczacego tylu(twardego) a w takim przypadku silownik (amortyzator ) nie ma nic do tego bo powodem sa amory cisnienia(tzw. gruszki do nivo) Gdyby zrobione bylo jak nalezy, to mialbys mozliwosc regulacji przeswitu-w okolicach dyfra jest regulator wysokosci( u Ciebie pewnie byl) :)

#5 Offline   BOX47


  • Postów: 215
  • Na forum od: 26 maj 2008
  • Miejscowość: Worms, Nadrenia-Palatynat.
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 sierpnia 2008 - 08:31

jak ma usunięte tylko amory a reszta instalacji się została to postaraj się reanimować nivo jest to niezły dodatek i wart zachowania
zostaje ci sie podjechać na kanał i sprawdzić co się zostało po instalacji nivo a resztę postaramy ci podpowiedzieć co dalej (kombi bez nivo to jak fajna blądyna bez zębów)

#6 Offline   MICHAL200


  • Postów: 4 005
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Uniejów
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 C180 po lifcie

Napisano 25 sierpnia 2008 - 20:08

Wlasnie nie tylko w wersjach T bylo montowane NIVO :-P

#7 Offline   BOX47


  • Postów: 215
  • Na forum od: 26 maj 2008
  • Miejscowość: Worms, Nadrenia-Palatynat.
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 sierpnia 2008 - 20:13

i tak koszt reanimacji w 124 jest mniejszy od reanimacji w 123
znam to z autopsji

#8 Offline   reczuly


  • Postów: 3
  • Na forum od: 22 sie 2008
  • Miejscowość: Skierniewice

Napisano 25 sierpnia 2008 - 20:13

Dziś ojciec pojechał do jakiegoś mechanika i ten sprawdził mu zawieszenie i okazało się, że do całości brakuje mu tylko amorków. I także ten że mechanik poradził mu żeby kupił amorki i na pewno nie będzie tego żałował.
Dzięki wszystkim za pomoc.

#9 Offline   szczur


  • Postów: 44
  • Na forum od: 16 sie 2008
  • Miejscowość: Milicz

Napisano 25 sierpnia 2008 - 22:29

Sprawdź jeszcze sprężyny bo mogą być zamienione.
A teraz czarny scenariusz:
2x amory- 600 zł (używki)
zamontujesz amory, a okaże się że siedzą gruchy- 480 zł nowe zamienniki
na koniec może się okazać, że uszkodz. jest regulator nivo- ok. 200 zł (używka).
Dolicz jeszcze robociznę...
W końcu jakiś powód zamiany amorów był :hahaha:

#10 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 17 marca 2009 - 13:11

mój problem jest następujący...po obadaniu sprawy, już wiem ze moje auto wyposażone jest w NIVO, samochodem nie buja, nie podskakuje na wybojach, nie stuka ale patrząc na auto z tyłu widać ze jest przechylone na lewą strone... w czym rzecz? nie zwróciłem uwagi jak wygląda sytuacja przy dociążonym tyle(czy w ogole sie unosi)








Podobne tematy Zwiń