Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w124] el. szyby działają przy otwartych drzwiach :/



41 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Irek


  • Postów: 27
  • Na forum od: 13 gru 2007
  • Miejscowość: Lublin

Napisano 22 sierpień 2008 - 22:54

tak jak w temacie.. stalo sie to nagle, kiedys juz tak mialem ale samo sie naprawilo i teraz znow.. gdy mam zamkniete drzwi i gdy jade el. szyby nie dzialaja... uchyle drzwi i jest ok.. mial ktos cos takiego? :smile:

#2 Offline   BOX47


  • Postów: 215
  • Na forum od: 26 maj 2008
  • Miejscowość: Worms, Nadrenia-Palatynat.
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 sierpień 2008 - 00:25

no to musisz zwalniać żeby opór powietrza pozwolił ci otworzyć drzwi i opuścić szyby
:smile:
na poważne to nie wiem
nie pomogę

#3 Offline   Bob


  • Postów: 674
  • Na forum od: 08 sie 2007
  • Miejscowość: Pisz
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 sierpień 2008 - 10:17

U mnie szyby działają normalnie, ale zauwarzyłem, że przy wyłączonym silniku i wyjętym kluczyku ze stacyjki mozna sterować szybami jak i szyberdachem po otwarciu drzwi przednich. Wychodzi więc na to, że zarówno u mnie jak i u Ciebie obwód odpowiedzialny za to jest też podpięty pod krańcówki w słupkach. Pewnie masz gdzieś przerwę na obwodzie ( przetarty kabel lub zaśniedziałe styki ) który odpowiada za sterowanie szyb przy zamkniętych drzwiach. Możesz zdjąć boczki i sprawdzic kostki przymocowane do drzwi, czy tam jest wszystko ok.

#4 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 23 sierpień 2008 - 10:53

Bob napisał:

zauwarzyłem, że przy wyłączonym silniku i wyjętym kluczyku ze stacyjki mozna sterować szybami jak i szyberdachem po otwarciu drzwi przednich

I tak powinno być.
Odpowiedzialny jest za to m.in. moduł komfortu, który nawiasem lubi się zepsuć i często jest odłączany bo żre prąd.

#5 Offline   wyvern


  • Postów: 243
  • Na forum od: 29 cze 2008
  • Miejscowość: Wrocław
  • Inne auto:Zastava 1100P 1978r.

Napisano 23 sierpień 2008 - 16:14

u mnie w w201 jest tak, ze jak zapomne zamknac szyby, to na zgaszonym przy otwartych drzwiach dzialaja ale szyberdach dziala tylko na zaplonie. z tego co mi sie wydaje, to zadnego modulu nie mam w 190... czy tak ma byc?

#6 Offline   PICEK


  • Postów: 27
  • Na forum od: 07 sie 2007
  • Miejscowość: Obsza

Napisano 24 sierpień 2008 - 14:35

Irek mam taki sam problem jak Ty od paru dni zaczeło sie tak dziać, a dziś padło całkiem i nie działa przy zamknietych dzwiach. Zaczyna mnie to denerwować. Jutro zaczne grzebać.[/code]

#7 Offline   magik


  • Postów: 853
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 sierpień 2008 - 15:58

Hmm w 190tce jest dioda ktora jak padnie to sa wlasnie takie problemy z szybami. Dioda znajduje sie w skrzynce bezpiecznikow od spodu tam gdzie podlacza sie wiazki elektryczne. Nie wiem jak to jest rozwiazane w MB124.

#8 Offline   PICEK


  • Postów: 27
  • Na forum od: 07 sie 2007
  • Miejscowość: Obsza

Napisano 24 sierpień 2008 - 16:03

Na dzis zmostkowałem sobie bezpieczniki i działa jutro pozaglądam, mam 4 el.szyby i el.siedzenia i denerwuje to troszke jak nie działa.

#9 Offline   Irek


  • Postów: 27
  • Na forum od: 13 gru 2007
  • Miejscowość: Lublin

Napisano 24 sierpień 2008 - 22:36

PICEK daj znać koniecznie jak coś znajdziesz co było przyczyną. Jakbyś mógł to napisz też, które bezpieczniki zmostkowałeś i co w ogóle takie zmostkowanie daje? :/

#10 Offline   Radhezz


  • Postów: 1525
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:BMW E34 520i 24V

Napisano 24 sierpień 2008 - 23:09

Irek, zmostkowanie to w tym wypadku prawdopodobnie to samo co "watowanie" bezpieczników topikowych w domowych instalacjach - czyli rozwiązanie mocno nieodpowiednie, ponieważ bezpiecznik zabezpiecza instalację elektryczną przed poważniejszymi uszkodzeniami....
Jeżeli bezpiecznik siada, oznacza to nieprawidłowości w działaniu obwodu który zabezpiecza (trochę masło maślane, ale sens chyba widać ;-) ) np. przebicie izolacji lub usterkę silnika (elektrycznego :-P ).
Obchodząc bezpiecznik narażamy przewody w instalacji na przeciążenie prądami o natężeniach przekraczających wartości nominalne - czyli najpierw nastąpi ich przegrzanie, potem stopienie izolacji PCV, a w końcu przepalenie wiązki miedzianej :roll:
Więc widać że to nie może być rozwiązanie problemu, a nawet do celów diagnostycznych nie powinno się tego robić - już lepiej wykonać pomiary miernikiem uniwersalnym :/

#11 Offline   PICEK


  • Postów: 27
  • Na forum od: 07 sie 2007
  • Miejscowość: Obsza

Napisano 26 sierpień 2008 - 19:14

Przyczyną była spalona DIODA w skszynce bezpieczników, tak jak pisał Radhezz, jest ona z tyłu koło innych przekażników, taka mała szara kostka na samym koncu skrzynki. Jest tam opornik on sie wykruszył i nie było styku drucików, wlutowałem drugi i smiga. Mi się zdaje że on zesmażył sie z powod otwartych drzwi przez cały dzień, aż padł mi akumolator. Napewno bedzie to DIODA. POZDRAWIAM...

#12 Offline   Irek


  • Postów: 27
  • Na forum od: 13 gru 2007
  • Miejscowość: Lublin

Napisano 26 sierpień 2008 - 20:21

a u mnie.. aż wstyd się przyznać.. ale z drugiej strony cieszę się że operacja zakończyła się na skrzynce bezpieczników :hmm: bezpieczniki G i H były po 25A (wcześniej działało...), wymieniłem na 16A czyli jak Pan Bóg przykazał, poczyściłem styki jeszcze przy bezpieczniku 2 i teraz jest ok :star: dzięki za pomoc http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/jump.gif

#13 Offline   Radhezz


  • Postów: 1525
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:BMW E34 520i 24V

Napisano 26 sierpień 2008 - 21:39

magik napisał:

w 190tce jest dioda ktora jak padnie to sa wlasnie takie problemy z szybami

PICEK napisał:

Przyczyną była spalona DIODA w skszynce bezpieczników, tak jak pisał Radhezz

PICEK, oddaj sprawiedliwość magikowi, bo to on pisał o diodzie i gdzie się znajduje - ja tylko napisałem Irkowi o co biega z mostkowaniem i czym to grozi http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/happy17.gif

Pozdrawiam roztargnionych ;-)

#14 Offline   PICEK


  • Postów: 27
  • Na forum od: 07 sie 2007
  • Miejscowość: Obsza

Napisano 27 sierpień 2008 - 05:58

Tak jest racja dla magika, i sory za pomyłkę.

#15 Offline   Michalczewski


  • Postów: 60
  • Na forum od: 23 wrz 2007
  • Miejscowość: Kraków

Napisano 29 wrzesień 2008 - 14:02

powiedzcie mi w koncu bo juz sie gubie ;-) dioda jest pod skrzynka z bezpiecznikami a przekaznik jest w skrzynce u mnie na koncu taki maly srebrny i wnim faktycznie jest opornik ale wyglada na dobry wiec czego szukac :E :D

#16 Offline   kewel1977


  • Postów: 11
  • Na forum od: 05 lut 2009
  • Miejscowość: Goleniów

Napisano 09 luty 2009 - 10:36

Pytanko w sprawie szyb ..... czy to normalne, że szyby elektryczne ( w modelu tylko przód) mają działać na wyłączonym zapłonie. W mojej wersji widać że odpowiada za nie przekażnik w skrzynce bezpieczników , taki dwubiegunowy z przełączeniem 87 i 87a . Zauwazyłem że załącza sie od razu po włożeniu i cały czas jest prawdopodobnie w układzie załączonym. Przez to samochód nie moze wystać bez jazdy dwa dni.. siada akumulator.. Proszę o pomoc bo rozebrałem swoja :zeby: i chcę wszytko porządnie złożyć....

#17 Offline   Bob


  • Postów: 674
  • Na forum od: 08 sie 2007
  • Miejscowość: Pisz
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 luty 2009 - 10:51

Cytat

moduł komfortu, który nawiasem lubi się zepsuć i często jest odłączany bo żre prąd.
I pewnie tak może być w twoim przypadku. Jeśli masz ten moduł to szyby przy wyłącząnym zapłonie powinny działać ale tylko po otwarciu drzwi.

#18 Offline   kewel1977


  • Postów: 11
  • Na forum od: 05 lut 2009
  • Miejscowość: Goleniów

Napisano 10 luty 2009 - 00:10

Chyba mam raczej moduł dyskomfortu ;-) . Przy otwarciu drzwi w sensie na roźcież czy zamkiem? W każdym razie trzeba będzie zrobić jakiś wyłącznik żeby na przkaznik nie płynął prąd przy podłączonym zapłonie ?

[ Dodano: Wto Lut 10, 2009 00:10 ]
Heh powalczyłem cały dzień i sam sobie odpowiem.... :zeby: Poszedłem trochę na łatwizne ale myśle że będzie git. Skoro przekaźnik ciągle pracował na "podtrzmaniu" (tylko jako zasilanie) wstawiłem tam zwykły mostek ... Sparwdziłem ... nie ma spadku napięcia .. Może już wytrzymie bez ruchu 48 h i nie bedzie się rozładowywać.......Swoją drogą wciąż szyby pracowały bezprzekaźnika więc i teraz chyba nic się niedobrego nie wydarzy?

#19 Offline   Bluebartek


  • Postów: 2
  • Na forum od: 01 kwi 2009
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 01 kwiecień 2009 - 23:59

Koledzy, a jakie wartości powinien mieć ten opornik (dioda) - w ASO występuje jako część zamienna (koszt około 56 zł) ale jest niedostępna - nawet w niemieckim magazynie... Więc chyba pozostaje tylko odczytać oporność i wlutować samemu??

#20 Offline   Radhezz


  • Postów: 1525
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:BMW E34 520i 24V

Napisano 02 kwiecień 2009 - 00:05

Bluebartek napisał:

jakie wartości powinien mieć ten opornik (dioda)

Bluebartek napisał:

odczytać oporność
A od kiedy opornik i dioda to jest to samo :P :shock: Diodę w zależności od typu charakteryzują w sumie dwa parametry: If i Ur. Ur przy napięciu instalacji 12V-15V pomijamy, i liczy się tylko If - maksymalny prąd płynący przez diodę w kierunku przewodzenia. Radzę poszukać zwykłej diody prostowniczej, o prądzie If równym, lub trochę nawet wyższym od wartości zabezpieczenia obwodu (bezpiecznika).

EDIT:
Konieczny :) Pomyliłem "podgląd" z "wyślij" :!: