Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w123] Problem z układem chłodzenia


16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Mateusz605


  • Postów: 8
  • Na forum od: 23 sie 2008
  • Miejscowość: Lubsko

Napisano 23 sierpnia 2008 - 10:19

Witam serdecznie, mam nadzieje ze mi ktos pomoze szuklalem wszedzie ale nie mam juz sil:(( Mysle ze Admin nie usunie postu. Wiec posiadam MB w123 z roku 81 300D automat i mam problem,ost podgonilem go tak do 140km/h i nagle temp wsoczyla na okolo 100 a na zewnatzr temp wynosila okolo 28st. dojechalem do domu i moje zdziwienie bylo takie ze podnioslem maske i zauwazylem ze silnik jest goracy a chlodnica taka wmiare nie byla zagotowana,wiec nie wiem,podkrecilem korek na zapalonym motorze to troche wody tz plynu poszlo zabulghotalo i widac jakby krazyla w chlodnicy.auto postalo okolo 2h i po tym czasie przejechalem sie jakis 1km i na tym odcinku temp wskoczyla na 110s jak odkrecilem korek zrobila sie fontanna. Odkrecilem wiec termostat jak sie okazalo byl ale....sama obwodka metalowa i jedna blaszka z jednej strony nie bylo blaszki zamykajacej i sprezynki,wygladalo tak jakby wyrwalo termostat ale wedlug opinii mechanikow nie mozliwe ktos mosial wyciac zeby bylpo krazenie.do tej pory temp byla w granicach 90st.zalozylem nowy temrostat wlalem plyn i tempo moment 110 a chlodnica zimna.staralem sieodpowietrzyc i nic dalej to samo. Prosze pomozcie piszcie na gg 8352151

#2 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 23 sierpnia 2008 - 10:40

Poszperaj w technicznym w124/w201. Było już pisane na ten temat. Układ chłodzenia jest identyko jak w niektórych modelach nowszej generacji.

Ja podejrzewam że masz zasyfioną chłodnicę.

#3 Offline   Mateusz605


  • Postów: 8
  • Na forum od: 23 sie 2008
  • Miejscowość: Lubsko

Napisano 23 sierpnia 2008 - 11:04

Lalem wode wezem od gory i dolem lecialajak zatkalem (dziure) od weza ta na dole napuscielm troche wody i puscilem reke wylecialo cala rura wiec nie jest zasyfiona:(szukalem i nie moglem nic znalesc jeszcze net mi nie chodzi:((

#4 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 sierpnia 2008 - 12:18

Mateusz605 to, że woda przelatuje nic nie znaczy. Po prostu masz część chłodnicy w kamieniu lub innym syfie, przez co zmniejsza sie jej pojemnosc, a wiec spada wydajność układu. O tym, że jest zasyfiona mówi to, że silnik jest goracy a chłodnica zimna.
Ale musisz ja odkamienić albo kupic nową.

#5 Offline   Mateusz605


  • Postów: 8
  • Na forum od: 23 sie 2008
  • Miejscowość: Lubsko

Napisano 23 sierpnia 2008 - 18:11

Przejechalem sie okolo 2km, wskaznik pokazal mi temp 110st i chlodnica byla goraca ale palec mozna bylo wsadzic wiec przejscie jest, kiedy doszlo do 120st wtedy byly odglosy bulgotania i trzaskow,odkrecilem powolutku korek i booom woda zagotowana:(((

#6 Offline   Mateusz


  • Postów: 1 142
  • Na forum od: 25 wrz 2007
  • Miejscowość: Olkusz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Suzuki SJ410

Napisano 23 sierpnia 2008 - 20:13

Mateusz605 napisał:

ale palec mozna bylo wsadzic wiec przejscie jest,
To chyba o niczym nie świadczy :star: Przecież głębiej palucha nie wsadzisz i nie sprawdzisz czy jest tam kamień :)

#7 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 24 sierpnia 2008 - 00:14

Borat napisał:

musisz ja odkamienić
Cilitem - Kamień i rdza :) :star:
Nie no tak rzuciłem, bo jakoś nie miałem nigdy do czynienia z czymś podobnym i tak się zastanawiam czy to by się nadało - a naprowadzi to może kolegę na jakiś trop ;-)
Tak nawiasem mówiąc to wydaje mi się, że układ chłodzenia zalewany płynem chłodniczym lub wodą destylowaną nie powinien generować takich problemów, chyba że ktoś lał kranówę... :roll:

#8 Offline   Mateusz605


  • Postów: 8
  • Na forum od: 23 sie 2008
  • Miejscowość: Lubsko

Napisano 24 sierpnia 2008 - 08:32

Mam dlugie paluchy:P nie a tak powaznie jesli uszkodzona zostala uszczelka pod glowica a nie ma wody w oleju ani mazi na kotku ??juz sam nie wiem nie chcem nie potrzebnie wchodzic w koszta z glowica,myslalem zeby zalozyc elektryczny wentylator na krotko moze visco tym razem padlo??

#9 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 24 sierpnia 2008 - 11:49

Mateusz605, czemu zabierasz się do tego od d.py strony, że tak powiem? Parę osób już się tutaj wypowiedziało na temat twojego problemu i sugerując różne przyczyny / rozwiązania - jeżeli naprawdę nie możesz się zdecydować co to może być, to zacznij od rzeczy najtańszych i najprostszych, np. właśnie próby odkamenienia chłodnicy, potem się zastanawiaj co dalej, bo moim zdaniem szukanie przyczyny takiego stanu rzeczy w uszczelce (brak typowych objawów uszkodzenia) i nie będąc jeszcze pewnym chłodnicy to "lekka" przesada :roll:

O visco (i w ogóle o problemach z układem chłodzenia jak napisał darul) sporo już na tym forum było napisane (to nie ma znaczenia że w stosunku do nieco nowszych modeli), i naprawdę wystarczy tylko trochę poszukać :star:

Pozdrawiam :)

#10 Offline   Mateusz605


  • Postów: 8
  • Na forum od: 23 sie 2008
  • Miejscowość: Lubsko

Napisano 24 sierpnia 2008 - 14:29

Potrzebuje samochod i h.steczka:(jak widze ze gowniarze katuja samochody i one chodza a ja na czas zmieniam wsyztsko i nie chodza,z golfem mialem problemy nie tylko znim ten mi ladnie chodzil i cos go trafilo :mrgreen:(poprostu probuje sie dowiedziec cos nie moge szukac bo mam neta Iplus i G..no nie chodzi:(dlatego pisze i czekam na odp najszybciej:(Chlodnica odkamieniona,termostat nowy weze nowe, visco jak pokrece wentylatorem to sie obraca o 380st:(

#11 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 24 sierpnia 2008 - 14:46

Mateusz605 napisał:

Chlodnica odkamieniona,termostat nowy weze nowe, visco jak pokrece wentylatorem to sie obraca o 380st:(

Zostaje do sprawdzenia (jak należy) visco, pompa wody oraz odpowietrzenie układu.

#12 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 24 sierpnia 2008 - 16:09

Mateusz605, zasłanianie się połączeniem pakietowym jest chyba trochę dziwne, bo ja też korzystam z połączenia GPRS/EDGE w iPlus, i jakoś mogę poszukać :roll:
No ale mniejsza z tym, wg. tego co napisał Rob:

Sprawdzenie Visco: http://mb201-124.eu/...vt809.htm#11564

Odpowietrzenie układu: http://mb201-124.eu/...t5457.htm#67009

Opisu sprawdzenia działania pompy wody jakoś faktycznie nie znalazłem :?
Ale nie świadczy to o tym, że tego nie ma lub nie będzie ;-)

#13 Offline   Mateusz605


  • Postów: 8
  • Na forum od: 23 sie 2008
  • Miejscowość: Lubsko

Napisano 25 sierpnia 2008 - 14:39

Tak tylko ze mieszkam na takim zadupiu gdzie nawet gprs nie dziala prawidlowo,wiatrak ze sprzeglem visco obraca sie o 380st jak silnik pracuje a przygazuje troszke wtedy jak przyloze gazete lub szmate to trzyma ja ale nie mocno,

#14 Offline   marjan


  • Postów: 40
  • Na forum od: 07 sie 2008
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 25 sierpnia 2008 - 19:44

Może ma przedmuchy układu chłodzenia, robi się ciśnienie uniemożliwiające odpowiednią cyrkulację.
Co do iPlusa to polecam zakup antenki,
Zainstaluj sobie adblock plus do blokowania reklam, no script i slogger i będzie śmigało lepiej, oczywiście są to dodatki do Firefoxa

#15 Offline   Mateusz


  • Postów: 1 142
  • Na forum od: 25 wrz 2007
  • Miejscowość: Olkusz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Suzuki SJ410

Napisano 25 sierpnia 2008 - 20:18

Mateusz605 napisał:

visco obraca sie o 380st
Czyli o 20 stopni więcej niż normalne :shock:
A z tym wiskiem to jak w końcu jest, bo zupełnie nie kapuje Twojego opisu :drive: Działa prawidłowo czy nie? Załącza się tylko gdy silnik zaczyna się przegrzewać, czy nie?

#16 Offline   Mateusz605


  • Postów: 8
  • Na forum od: 23 sie 2008
  • Miejscowość: Lubsko

Napisano 26 sierpnia 2008 - 18:00

Prolem zostal rozwiazany,pod szyba jest rozgaleznik doogrzewania, nie wiem co sie stalo ale nie bylo wody w tym i woda byla wbloku ale nie krazyla tylko blok->chlodnica wiec sie gotowal zrobilem jazde probna i przez 30min jazdy bylo ok okoloo 90st

#17 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 27 sierpnia 2008 - 21:36

Mateusz605 napisał:

blok->chlodnica

Przecież gdy masz wyłączone grzanie to i tak płyn gorący nie płynie przez nagrzewnicę