Witam!
Znajomy ma Mercedesa C-klasę, 2.2 litra, diesel z 1994 roku i ma z nim problem, ponieważ obroty silnika dochodzą do 3000 i koniec. Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu (w czasie jazdy przekręcenie kluczykiem) problem znika, lecz trzeba to wykonywać przy każdym przekraczaniu 3000, czyli z dobrej jazdy nici.
Jaka jest przyczyna tego problemu ?
Pozdrawiam, derwu.
0
[w202] Problem z obrotami
Rozpoczęty przez derwu, sie 31 2008 20:54
12 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 31 sierpnia 2008 - 20:54
#2
Napisano 31 sierpnia 2008 - 21:23
Na początek można podjechać na diagnostykę i zobaczyć co komputer wyrzuci (mam nadzieję, że chodzi już o model "skomputeryzowany"), bo to tak trochę przypomina jakiś "tryb awaryjny"
#3
Napisano 31 sierpnia 2008 - 22:11
derwu, po co w Diesel'u więcej niż 3000 obr/min ?
Podczas jazdy faktycznie to dziwne. U mojego ojca w W202 jest taka sytuacja, że na postoju nie zakręcisz wyżej niż ileśtam (nie da się zakręcić do końca), bo się dusi. Podczas jazdy normalnie chodzi, ale słyszałem że to jakaś blokada żeby silnika nie katować na jałowym.
Może w tym kierunku trzeba iść. Że coś się przestawiło i ta blokada - o ile takowa faktycznie istnieje - czyta że nie masz biegu wbitego. Nie wiem na jakiej to zasadzie działa, ale tak jest u mojego ojca, tyle że on ma benzynę 1.8.
Podczas jazdy faktycznie to dziwne. U mojego ojca w W202 jest taka sytuacja, że na postoju nie zakręcisz wyżej niż ileśtam (nie da się zakręcić do końca), bo się dusi. Podczas jazdy normalnie chodzi, ale słyszałem że to jakaś blokada żeby silnika nie katować na jałowym.
Może w tym kierunku trzeba iść. Że coś się przestawiło i ta blokada - o ile takowa faktycznie istnieje - czyta że nie masz biegu wbitego. Nie wiem na jakiej to zasadzie działa, ale tak jest u mojego ojca, tyle że on ma benzynę 1.8.
#4
Napisano 01 września 2008 - 07:13
derwu napisał:
obroty silnika dochodzą do 3000 i koniec
Nie zapala sie wtedy kontrolka silnika? Tak sie dzieje gdy silnik przechodzi w stan awaryjny, po ponownym przekręceniu kluczykiem przez chwile jest rzeczywiście dobrze.
#5
Napisano 01 września 2008 - 08:08
A bylo tak od chwili zakupu czy "nagle" sie zrobilo . Bo jesli "od zawsze" to poprzedni wlasciciel mogl zaroweczke "check engine" wyjac i po tym akurtat sie nie dowiesz.
Tez obstawiam tryb awaryjny
Tez obstawiam tryb awaryjny
#6
Napisano 01 września 2008 - 09:28
Rob napisał:
Nie zapala sie wtedy kontrolka silnika? Tak sie dzieje gdy silnik przechodzi w stan awaryjny, po ponownym przekręceniu kluczykiem przez chwile jest rzeczywiście dobrze.
#7
Napisano 01 września 2008 - 20:01
Jak zapala się kontrolka pomarańczowa EPC to znaczy, że wspaniała pompa LUCASa odmawia dalszej współpracy, chyba że nie ma tam żaróweczki co się niestety zdarza...Silnik 2.2 diesel jest do bani właśnie przez tą pompę Przerabiałem to w W210 z tym samym silnikiem i objawy były identyczne. Obym się mylił bo np. na Lubelszczyźnie tylko jeden zakład ma pojęcie o pompach LUCASa i dobrze o tym wiedzą co się wiąże z dużymi kosztami regeneracji (3000zł - tyle płąciłem) ale dają gwarancje rok albo dwa nie pamiętam. Nowa taka pompa w ASO Lenartowicz Lublin to koszt rzędu 5000zł...
Z tego co mi wiadomo to pompa taka wytrzymuje jakieś max 200.000km i była montowana tylko w 2.2 diesel
Z tego co mi wiadomo to pompa taka wytrzymuje jakieś max 200.000km i była montowana tylko w 2.2 diesel
#8
Napisano 01 września 2008 - 21:01
Polecam forum w202 jest tam czlowiek ktory sie paral juz Lucasem i obalil mity sfotografowal, opisal naprawe , podal koszta.Powezej 1000 to podobno naciaganie.
#9
Napisano 04 września 2008 - 19:39
z tego co kojarzę, to w 94r nie było jeszcze CDI w C-klasse, więc ten tryb awaryjny pewnie ma związek z pompą wtryskową, lub sterowaniem EGR lub turbo.
#10
Napisano 04 września 2008 - 22:49
luki79, czytaj dokładnie jak może mieć problem ze sterowaniem turbo jeżeli go producent nie przewidział w tym aucie konkretnym 2.2 diesel...
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
W201 swap z 1.8 na m104 asr i tempomat problem z obrotami max |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Zeejay83 |
|
||
[W124/W201] Problem z obrotami M102- możliwe przyczyny |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Rafcio |
|
||
Problem z spalaniem i obrotami silnika ! |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | szymciooo96 |
|
||
[w124] m104 3.2E 2.8E Problem z wolnymi obrotami |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | winstrol100 |
|
||
[C124] 3.2 dziwny problem z obrotami |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Patryko124 |
|
|