Skocz do zawartości




Światełka do jazdy dziennej


94 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   OldPiernik


  • Postów: 138
  • Na forum od: 03 sie 2011
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 maja 2013 - 13:47

A czego nie wiesz?

Przewody wyjściowe podłączasz zgodnie z kolorami.

Przewody WEJŚCIOWE podłączasz do:
czarny na masę
czerwony do + zasilania tam, gdzie się pojawi po przekręceniu stacyjki (np do bezpieczników)
żółty do żarówki postojowej.

Wtedy światła działają zgodnie z przepisami czyli tak:

przekręcasz kluczyk - włączają się światła dzienne
zapalasz silnik i jedziesz - świecą się światła dzienne
zapalasz światła postojowe - światła dzienne gasną
zapalasz światła mijania lub drogowe światła dzienne NIE świecą.

KONIEC.



#42 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 19 maja 2013 - 10:17

Przepis mówi tak:
"Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika"
Czyli powinny się zapalić po uruchomieniu silnika, a nie po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon włączony. Bo i po co mają się wtedy świecić? W niektórych autach nawet radio działa po przekręceniu kluczyka w/w pozycję, więc chyba nie ma sensu stać np na parkingu słuchać radia i świecić światłami.... Po drugie profesjonalne światła do jazdy dziennej prawidłowo podłączone same sią zapalają gdy ich sterownik "wyczuje" w instalacji wzrost napięcia, czyli od momentu kiedy pracuje alternator.

#43 Offline   OldPiernik


  • Postów: 138
  • Na forum od: 03 sie 2011
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 maja 2013 - 14:04

Kolego ROB niestety, mylisz się. Przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś.
"Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika" - czyli po PRZEKRĘCENIU stacyjki w pozycję umożliwiającą rozruch (lub w nowych autach po włożeniu karty do czytnika itd) a NIE po uruchomieniu silnika.
Światła dzienne nowego typu podłączone do instalacji, które same włączają się PO uruchomieniu silnika nie są zgodne z przepisami i można przez takie światła nie przejść badania diagnostycznego. A jak trafi się na bardzo upierdliwego policjanta to szkoda mówić.

#44 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 maja 2013 - 16:11

Potwierdzam - fabryczne instalacje do jazdy dziennej zapalają światła już "po kluczyku".

#45 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 maja 2013 - 16:24

Zdaje się, że skopiowane zdanie pochodzi z Wikipedii. Jest tam też coś takiego:

Wikipedia napisał:

  • Automatyczne włączanie/wyłączenie świateł dziennych równocześnie z włączeniem/wyłączeniem zapłonu (ECE-R48). Światła mogą się nie włączyć, jeśli: pojazd jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów i znajduje się ona w pozycji P lub zaciągnięty jest hamulec ręczny lub pojazd nie ruszył z miejsca od czasu włączenia zapłonu.
  • Włączanie i wyłączenie świateł dziennych bez użycia dodatkowych narzędzi.
Określenie "pojazd nie ruszył z miejsca" chyba nie jest zbyt precyzyjne i myślę, że daje różne możliwości interpretacji. Teoretycznie jak silnik nie chodzi, to nie ruszy, więc czemu by tego nie zrealizować jako wykrywanie napięcia w instalacji? [fakt, że przy holowaniu...]
Wiem, że Wikipedia, to niekoniecznei wiarygodne i aktualne źródło, ale weź tu się przekop przez te wszystkie przepisy, które się coraz zmieniają.

#46 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 19 maja 2013 - 21:32

Philips robi fajne światła z automatem wykrywającym wzrost napięcia. Montowałem kilka kompletów. Posiadają wszelkie homologacje i dopuszczenia.

Według mnie pozycja umożliwiająca rozruch silnika to pozycja włączony zapłon + pozycja start (rozrusznik pracuje). Przepis jest dość nie precyzyjny jak to często bywa gdy przepisy konstruują barany z wiejskiej... Często montowałem dodatkowy wyłącznik dziennych by można było je zgasić np siedząc w aucie zimą z dziewczyną lub po prostu czekając na kogoś gdy trzeba było się trochę ogrzać i skorzystać z pracy silnika. Po co wtedy dzienne? Czy nie mogli stworzyć prostego przepisu, że światła dzienne powinny się palić gdy pojazd jest w ruchu ? Bo po co na postoju świecić?

#47 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 maja 2013 - 22:26

Włączasz postojowe i dzienne gasną... włącznik dodatkowa robota.

#48 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 20 maja 2013 - 18:16

Masz rację wojtek81 z wyłącznikiem jest trochę pracy, może nie tyle z samym wyłącznikiem co z podciągnięciem przewodu do kabiny. Ale wydaje się to dobry patent. Nie czytałem dawno forum i nie jestem pewien czy taki temat był poruszany: czy któryś z kolegów nie regenerował czasem reflektorów przednich w 211 lub podobnym? Jazda na światłach już całkiem mi je wykończyła, a cena nowych nie zachęca mnie do ich zakupu.... Może by zregenerować :zeby:

#49 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 27 maja 2013 - 07:10

Wyświetl postUżytkownik Rob dnia 19 maja 2013 - 21:32 napisał

siedząc w aucie zimą z dziewczyną lub po prostu czekając na kogoś gdy trzeba było się trochę ogrzać i skorzystać z pracy silnika.

I za to należy się mandacik :E

#50 Offline   Goku


  • Postów: 990
  • Na forum od: 26 mar 2009
  • Miejscowość:
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:CLS
  • Trzeci Mercedes:SLS
  • Inne auto:A 45 AMG

Napisano 06 marca 2014 - 15:28

A ja mam inne pytanie. Jakie światła montujecie do jazdy dziennej i gdzie? Przyznam szczerze, że zastanawiam się od jakiegoś czasu nad takimi światłami, ale powstrzymuje mnie ich wygląd. Moim zdaniem nie pasują do takiego auta jak W124... Stąd pytanie, może macie jakieś ciekawe patenty.








Podobne tematy Zwiń