A czego nie wiesz?
Przewody wyjściowe podłączasz zgodnie z kolorami.
Przewody WEJŚCIOWE podłączasz do:
czarny na masę
czerwony do + zasilania tam, gdzie się pojawi po przekręceniu stacyjki (np do bezpieczników)
żółty do żarówki postojowej.
Wtedy światła działają zgodnie z przepisami czyli tak:
przekręcasz kluczyk - włączają się światła dzienne
zapalasz silnik i jedziesz - świecą się światła dzienne
zapalasz światła postojowe - światła dzienne gasną
zapalasz światła mijania lub drogowe światła dzienne NIE świecą.
KONIEC.
2
Światełka do jazdy dziennej
Rozpoczęty przez ksenio, kwi 02 2007 21:43
94 odpowiedzi w tym temacie
#41
Napisano 17 maja 2013 - 13:47
#42
Napisano 19 maja 2013 - 10:17
Przepis mówi tak:
"Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika"
Czyli powinny się zapalić po uruchomieniu silnika, a nie po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon włączony. Bo i po co mają się wtedy świecić? W niektórych autach nawet radio działa po przekręceniu kluczyka w/w pozycję, więc chyba nie ma sensu stać np na parkingu słuchać radia i świecić światłami.... Po drugie profesjonalne światła do jazdy dziennej prawidłowo podłączone same sią zapalają gdy ich sterownik "wyczuje" w instalacji wzrost napięcia, czyli od momentu kiedy pracuje alternator.
"Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika"
Czyli powinny się zapalić po uruchomieniu silnika, a nie po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon włączony. Bo i po co mają się wtedy świecić? W niektórych autach nawet radio działa po przekręceniu kluczyka w/w pozycję, więc chyba nie ma sensu stać np na parkingu słuchać radia i świecić światłami.... Po drugie profesjonalne światła do jazdy dziennej prawidłowo podłączone same sią zapalają gdy ich sterownik "wyczuje" w instalacji wzrost napięcia, czyli od momentu kiedy pracuje alternator.
#43
Napisano 19 maja 2013 - 14:04
Kolego ROB niestety, mylisz się. Przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś.
"Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika" - czyli po PRZEKRĘCENIU stacyjki w pozycję umożliwiającą rozruch (lub w nowych autach po włożeniu karty do czytnika itd) a NIE po uruchomieniu silnika.
Światła dzienne nowego typu podłączone do instalacji, które same włączają się PO uruchomieniu silnika nie są zgodne z przepisami i można przez takie światła nie przejść badania diagnostycznego. A jak trafi się na bardzo upierdliwego policjanta to szkoda mówić.
"Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika" - czyli po PRZEKRĘCENIU stacyjki w pozycję umożliwiającą rozruch (lub w nowych autach po włożeniu karty do czytnika itd) a NIE po uruchomieniu silnika.
Światła dzienne nowego typu podłączone do instalacji, które same włączają się PO uruchomieniu silnika nie są zgodne z przepisami i można przez takie światła nie przejść badania diagnostycznego. A jak trafi się na bardzo upierdliwego policjanta to szkoda mówić.
#44
Napisano 19 maja 2013 - 16:11
Potwierdzam - fabryczne instalacje do jazdy dziennej zapalają światła już "po kluczyku".
#45
Napisano 19 maja 2013 - 16:24
Zdaje się, że skopiowane zdanie pochodzi z Wikipedii. Jest tam też coś takiego:
Określenie "pojazd nie ruszył z miejsca" chyba nie jest zbyt precyzyjne i myślę, że daje różne możliwości interpretacji. Teoretycznie jak silnik nie chodzi, to nie ruszy, więc czemu by tego nie zrealizować jako wykrywanie napięcia w instalacji? [fakt, że przy holowaniu...]
Wiem, że Wikipedia, to niekoniecznei wiarygodne i aktualne źródło, ale weź tu się przekop przez te wszystkie przepisy, które się coraz zmieniają.
Wikipedia napisał:
- Automatyczne włączanie/wyłączenie świateł dziennych równocześnie z włączeniem/wyłączeniem zapłonu (ECE-R48). Światła mogą się nie włączyć, jeśli: pojazd jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów i znajduje się ona w pozycji P lub zaciągnięty jest hamulec ręczny lub pojazd nie ruszył z miejsca od czasu włączenia zapłonu.
- Włączanie i wyłączenie świateł dziennych bez użycia dodatkowych narzędzi.
Wiem, że Wikipedia, to niekoniecznei wiarygodne i aktualne źródło, ale weź tu się przekop przez te wszystkie przepisy, które się coraz zmieniają.
#46
Napisano 19 maja 2013 - 21:32
Philips robi fajne światła z automatem wykrywającym wzrost napięcia. Montowałem kilka kompletów. Posiadają wszelkie homologacje i dopuszczenia.
Według mnie pozycja umożliwiająca rozruch silnika to pozycja włączony zapłon + pozycja start (rozrusznik pracuje). Przepis jest dość nie precyzyjny jak to często bywa gdy przepisy konstruują barany z wiejskiej... Często montowałem dodatkowy wyłącznik dziennych by można było je zgasić np siedząc w aucie zimą z dziewczyną lub po prostu czekając na kogoś gdy trzeba było się trochę ogrzać i skorzystać z pracy silnika. Po co wtedy dzienne? Czy nie mogli stworzyć prostego przepisu, że światła dzienne powinny się palić gdy pojazd jest w ruchu ? Bo po co na postoju świecić?
Według mnie pozycja umożliwiająca rozruch silnika to pozycja włączony zapłon + pozycja start (rozrusznik pracuje). Przepis jest dość nie precyzyjny jak to często bywa gdy przepisy konstruują barany z wiejskiej... Często montowałem dodatkowy wyłącznik dziennych by można było je zgasić np siedząc w aucie zimą z dziewczyną lub po prostu czekając na kogoś gdy trzeba było się trochę ogrzać i skorzystać z pracy silnika. Po co wtedy dzienne? Czy nie mogli stworzyć prostego przepisu, że światła dzienne powinny się palić gdy pojazd jest w ruchu ? Bo po co na postoju świecić?
#47
Napisano 19 maja 2013 - 22:26
Włączasz postojowe i dzienne gasną... włącznik dodatkowa robota.
#48
Napisano 20 maja 2013 - 18:16
Masz rację wojtek81 z wyłącznikiem jest trochę pracy, może nie tyle z samym wyłącznikiem co z podciągnięciem przewodu do kabiny. Ale wydaje się to dobry patent. Nie czytałem dawno forum i nie jestem pewien czy taki temat był poruszany: czy któryś z kolegów nie regenerował czasem reflektorów przednich w 211 lub podobnym? Jazda na światłach już całkiem mi je wykończyła, a cena nowych nie zachęca mnie do ich zakupu.... Może by zregenerować
#50
Napisano 06 marca 2014 - 15:28
A ja mam inne pytanie. Jakie światła montujecie do jazdy dziennej i gdzie? Przyznam szczerze, że zastanawiam się od jakiegoś czasu nad takimi światłami, ale powstrzymuje mnie ich wygląd. Moim zdaniem nie pasują do takiego auta jak W124... Stąd pytanie, może macie jakieś ciekawe patenty.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W140] Gaśnie podczas jazdy |
Mercedes S, CL i SEC | Fiksu1901 |
|
||
M111 2.2 +LPG zgasł podczas jazdy i nie odpala |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kamilu98 |
|
|
|
Problem podczas jazdy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Maciekkk |
|
||
[W124] Kontrolka świec żarowych w trakcie jazdy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Fah |
|
|
|
[W124] m104 3.2 przydławianie podczas jazdy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Patryko124 |
|