Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w124] Silniczek krokowy - lokalizacja.


20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Loyd


  • Postów: 126
  • Na forum od: 02 cze 2008
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W208 3,2 '98

Napisano 04 wrzesień 2008 - 19:01

Tak szukałem na forum ale niestety niemoge znalesc tego co mi potrzeba. Potrzeba mi zeby ktoś zrobił zdjęcie i pokazął mi gdzie konkretnie jest te ustrojstwo jakim jest silniczek krokowy. Wiem ze na pewno to mam padniete i wiem tez ze w modelu mojego samochodu występowały 2 rózne silniczki. Muszę wiec znaleśc ten silniczek aby zczytać jego numer :P

Dziękuje z góry za pomoc :P

#2 Offline   Radhezz


  • Postów: 1520
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inny samochód:BMW E34 520i 24V

Napisano 04 wrzesień 2008 - 20:35

Silnik krokowy jest elementem instalacji gazowej, więc chyba chodzi ci o coś innego, tylko nie wiesz jak to nazwać :roll:

#3 Offline   tomuson


  • Postów: 47
  • Na forum od: 10 lip 2008
  • Miejscowość: Gaszowice
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w123 200D 1979
  • Trzeci Mercedes:w126 260E 1989
  • Inny samochód:w140 600 SEL 1994

Napisano 04 wrzesień 2008 - 21:15

To nie jest silnik krokowy tylko zawor powietrza dodatkowego i znajduje sie pod filtrem powietrza miedzy 3 i 4 rura kolektora dolotowego

#4 Offline   wieloryb


  • Postów: 38
  • Na forum od: 07 lis 2007
  • Miejscowość: wrocław

Napisano 04 wrzesień 2008 - 22:00

zapewne chodzi o zawór powietrza dodatkowego w instalacji wolnych obrotów - znajduje się pomiędzy podszybiem a rozdzielaczem wtrysku w gumowej osłonie pomiędzy kanałami dolotowymi -zdejmij filtr z obudową to powinieneś go zobaczyć ,prowadzi do niego gumowa rurka o średnicy około 1cm podłączona do odpowietrzenia silnika na pokrywie zaworów -niestety nie mam zdjęc

#5 Offline   Radhezz


  • Postów: 1520
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inny samochód:BMW E34 520i 24V

Napisano 05 wrzesień 2008 - 00:27

OK - mój błąd, bo czy nie lepiej zamiast zgadywać zwyczajnie zapytać jaki to problem powoduje konieczność znalezienia tego "silnika krokowego" :P :P
Bo zwykle jak ktoś się pyta o ten wynalazek to chodzi mu o zbyt niskie/wysokie lub falujące obroty - a tematy tego typu się już gdzieniegdzie przewinęły tutaj ;-)

#6 Offline   Loyd


  • Postów: 126
  • Na forum od: 02 cze 2008
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W208 3,2 '98

Napisano 11 wrzesień 2008 - 13:41

To było tak. Założyłem instalacje gazową 3gen. Gazownicy powiedzieli mi " Ma pan uszkodzony silniczek krokowy. Nie ustawimy przez to dla pana dobrze wolnych obrotów. Proszę go wymienić i przyjechać na ponowna regulacje" Znalazłem ten silniczek krokowy na alledrogo i chodzi teraz o to aby te numery sie zgadzały.

Dokładne objawy na benzynie to, ze po odpaleniu nie ma fazy ssania czyli silnik od razu trzyma obroty w granicach 650 czasem potrafią spaść i gaśnie. Lecz po nagrzaniu obroty rosną do około 1000. na gazie jest podobnie niskie obroty na zimnym i falują na rozgrzanym ponad 1000.

Powiedziano mi ze to wina właśnie silniczka krokowego podobno maja jakieś urządzenia do diagnostyki tego ustrojstwa podłączali ten silniczek i w ogóle nie reaguje.

[ Dodano: Czw Wrz 11, 2008 13:41 ]
Niestety po wymianie regulatora wolnych obrotów mam ten sam problem...
Jakieś pomysły moze jakiś mechanik z Białego ?

#7 Offline   kondi124


  • Postów: 85
  • Na forum od: 04 kwi 2008
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex 200E 1991r.
  • Trzeci Mercedes:ex 230TE + LPG 1989r.

Napisano 26 październik 2008 - 19:42

Panowie, czy zawór powietrza dodatkowego ma coś do powiedzenia zarówno na gazie jak i na benzynie?
Problem jest taki, iż po zapaleniu obroty są ok.500, przy rozgrzanym silniku ok.1200. Ponadto auto na benzynie przyspiesza równomiernie dławiąc się. Na lpg wszystko ok.
Czy te objawy wskazują na uszkodzony zawór powietrza dodatkowego (zwany niekiedy silnikiem krokowym)? I jak można sprawdzić jego działanie?

#8 Offline   wieloryb


  • Postów: 38
  • Na forum od: 07 lis 2007
  • Miejscowość: wrocław

Napisano 26 październik 2008 - 20:46

może będę nudny .ale najpierw zróbcie wszystko żeby silnik chodził jak zegarek na benzynie , a potem kombinujcie z gazem - sprawdzić wszystkie rurki od powietrza ,szczelność złączek tych rurek ,zawór powietrza dodatkowego- wolne obroty(wyczyścić ) skład mieszanki -ustawić roboty nie dużo a efekty czasami piorunujące :P itp

#9 Offline   figuraszko


  • Postów: 51
  • Na forum od: 03 sie 2008
  • Miejscowość: Albatros

Napisano 26 październik 2008 - 21:29

Zabawne. Właśnie u mnie pojawił się identyczny problem. Mechanik zdiagnozował silnik krokowy. Też się oglądałem za tym z allegro :)

Bardzo denerwujący problem. Na gazie i na benzynie jest identycznie. Zależy jak go naleci. Raz jest wszystko ok a raz spadaja obroty do 500 i gaśnie oczywiście na krzyżówkach, czasami na progu zwalniającym.

W kwesti wyjaśnienia powtarzam że dzieje się tak na benzynie i gazie, i nie chodzi tu o rurę dolotową powietrza.

Kupować silniczek czy może to inny problem?

#10 Offline   kondi124


  • Postów: 85
  • Na forum od: 04 kwi 2008
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex 200E 1991r.
  • Trzeci Mercedes:ex 230TE + LPG 1989r.

Napisano 26 październik 2008 - 22:02

To właśnie chcę zrobić, ustawić silnik na benzynie. Regulacja składu mieszanki juz była na analizatorze, gumy wymienione, także lewego powietrza nie ma, kopułka, palec, i takie tam też, pompa paliwa, filtr ok, teraz zastanawiam się nad silnikiem krokowym.
Tyle, że u mnie problemy z przerywaniem podczas przyspieszania są tylko na pb, a obroty nie wariują raz tak, raz tak, tylko konsekwentnie: jeśli zimny-bardzo niskie (ok.500), ciepły ok.1200. I problemy z zapalaniem. Wie ktoś, co może być winowajcą?

P.s. Jeśli piszesz figuraszko, że u Ciebie wariuje na skrzyżowaniach, to prawie pewne, że silnik krokowy, albo kabelki dochodzące do niego.

#11 Offline   Rob


  • Postów: 5127
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inny samochód:Partner 1.6 HDI

Napisano 26 październik 2008 - 22:20

kondi124 napisał:

że silnik krokowy

Nie ma seryjnie montowanego takiego urządzenia w tych pojazdach.

#12 Offline   Loyd


  • Postów: 126
  • Na forum od: 02 cze 2008
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W208 3,2 '98

Napisano 27 październik 2008 - 01:25

Rob napisał:

Nie ma seryjnie montowanego takiego urządzenia w tych pojazdach.

Wszyscy to mylą ale trzeba wybaczyć choć naprowadzać na dobrą drogę ;) :)

kondi124 napisał:

zimny-bardzo niskie (ok.500), ciepły ok.1200. I problemy z zapalaniem.

U mnie jest to samo a zapala raz na dotyk raz trzeba pokręcić a wspominany zawór powietrza dodatkowego mam wymieniony...

Pozostaje walczyć dalej :P

#13 Offline   Rob


  • Postów: 5127
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inny samochód:Partner 1.6 HDI

Napisano 27 październik 2008 - 07:28

Cytat

zawór powietrza dodatkowego mam wymieniony...

Nowy nowy czy nowy stary? :) Pamiętajmy że zawór sam z siebie nie działa, jest "czymś" sterowany...
Wypadało by się pokusić o ustawienie składu mieszanki magicznym imbusem. Jako że koledzy posiadają LPG w kręgu podejrzanych jest jeszcze klapa przepływomierza. Pamiętajmy o sądzie itd. Generalnie trzeba przejrzeć wszystko od początku (w szczególności wszystko co odpowiada za wolne obroty), w sumie nie ma tego aż tak wiele ale ktoś kto przy tym nigdy nie dłubał raczej nie doprowadzi układu do porządku.

#14 Offline   Loyd


  • Postów: 126
  • Na forum od: 02 cze 2008
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W208 3,2 '98

Napisano 27 październik 2008 - 15:39

Rob napisał:

ktoś kto przy tym nigdy nie dłubał raczej nie doprowadzi układu do porządku.

Ja wieże w siebie :P

Rob napisał:

ypadało by się pokusić o ustawienie składu mieszanki magicznym imbusem

Mógłbyś na ten temat podesłac jakis konkretny link ? Moze masz cos pod ręka ?

#15 Offline   Rob


  • Postów: 5127
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inny samochód:Partner 1.6 HDI

Napisano 27 październik 2008 - 16:40

Loyd napisał:

Mógłbyś na ten temat podesłac jakis konkretny link ? Moze masz cos pod ręka ?

Zeskanowałem Ci(oraz oczywiście Kolegom na forum) taką krótką instrukcję odnośnie w/w tematów. Regulację CO doświadczony mechanik jest w stanie przeprowadzić na ucho i oko ;-)
Polecam lekturę, na pewno trochę rozjaśni temat...
Dołączona grafika

#16 Offline   kondi124


  • Postów: 85
  • Na forum od: 04 kwi 2008
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex 200E 1991r.
  • Trzeci Mercedes:ex 230TE + LPG 1989r.

Napisano 27 październik 2008 - 17:11

Loyd, z obrotami masz tak samo jak ja? Właśnie u mnie nie są to typowe objawy dla zaworu powietrza dodatkowego. Nie ma jakichś humorów, tylko stale, zimny-niskie obroty, ciepły-wysokie. Skład mieszanki mam dobrze ustawiony.
Piszesz Rob o sondzie. Czy to byłyby właśnie takie objawy, jak opisałem we wcześniejszym poście? Ja już naprawdę tyle przewertowałem, że zaczynają kończyć mi się pomysły. Czytałem kiedyś, że podobne objawy są przy zużutych gumeczkach uszczelniających wtryski, ale czy ja wiem? Podpowiedzcie coś :hmm:

P.s. Skład mieszanki sprawdzany był na analizatorze spalin. Czy aby pomiar był miarodajny trzeba mierzyć napięcie w pin 3?

#17 Offline   Ukaniu


  • Postów: 492
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 październik 2008 - 17:49

Składu mieszanki we wtrysku KE nie ustawia się na analizatorze, znaczy można ale nie w sposób w jaki zrobią to w 99% stacji nie znajacych specyfiki tego wtrysku.

Ten opis ze skanu jest tak rozmydlony, że 3 razy czytałem aby zrozumieć gdzie czegoś brakuje:
Pomiar napięcia na pinie 3 i różnica +-0.8V (waha się) po podłączeniu sondy odnosi się do wartości - odczytanej przy wyłączonej sondzie lambda. To jest zdanie klucz . Inaczej kręcąc śrubą napewno nie zwiększymy jakiejś tam różnicy pomiędzy czymśtam a czymś.

#18 Offline   Rob


  • Postów: 5127
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inny samochód:Partner 1.6 HDI

Napisano 27 październik 2008 - 18:10

Cytat

Ten opis ze skanu jest tak rozmydlony, że 3 razy czytałem aby zrozumieć gdzie czegoś brakuje:

Nie przesadzaj. Sprawa jest w miarę jasna tylko trzeba kumać czaczę :hmm:

#19 Offline   kondi124


  • Postów: 85
  • Na forum od: 04 kwi 2008
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex 200E 1991r.
  • Trzeci Mercedes:ex 230TE + LPG 1989r.

Napisano 27 październik 2008 - 20:39

Ukaniu, jak wg. Ciebie należy ustawiać? Sprawdzając wartość sondy lambda? I czy moja ;) może tak się zachowywać przez wadliwą sonde?

#20 Offline   figuraszko


  • Postów: 51
  • Na forum od: 03 sie 2008
  • Miejscowość: Albatros

Napisano 31 październik 2008 - 22:05

Cytat

P.s. Jeśli piszesz figuraszko, że u Ciebie wariuje na skrzyżowaniach, to prawie pewne, że silnik krokowy, albo kabelki dochodzące do niego.

Na skrzyżowaniach najczęściej. Równie często ma bardzo niskie obroty gaśnie zaraz po odpaleniu. Czasami zanim wyjade musze go 5-6 razy odpalić.

Aha i sonda nówka jest ale nikt tam chyba nie regulowal jej.

[ Dodano: Pią Paź 31, 2008 22:05 ]
Wymienilem dzisiaj tzw. silniczek krokowy. Chodzi idealnie, oborty sztywno i bez żadnych niespodzianek.