Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Silniczek krokowy - lokalizacja.


20 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 26 października 2008 - 22:20

kondi124 napisał:

że silnik krokowy

Nie ma seryjnie montowanego takiego urządzenia w tych pojazdach.



#12 Offline   Loyd


  • Postów: 126
  • Na forum od: 02 cze 2008
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W163 4,3 '01
  • Trzeci Mercedes:W208 3,2 '98

Napisano 27 października 2008 - 01:25

Rob napisał:

Nie ma seryjnie montowanego takiego urządzenia w tych pojazdach.

Wszyscy to mylą ale trzeba wybaczyć choć naprowadzać na dobrą drogę ;) :)

kondi124 napisał:

zimny-bardzo niskie (ok.500), ciepły ok.1200. I problemy z zapalaniem.

U mnie jest to samo a zapala raz na dotyk raz trzeba pokręcić a wspominany zawór powietrza dodatkowego mam wymieniony...

Pozostaje walczyć dalej :P

#13 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 27 października 2008 - 07:28

Cytat

zawór powietrza dodatkowego mam wymieniony...

Nowy nowy czy nowy stary? :) Pamiętajmy że zawór sam z siebie nie działa, jest "czymś" sterowany...
Wypadało by się pokusić o ustawienie składu mieszanki magicznym imbusem. Jako że koledzy posiadają LPG w kręgu podejrzanych jest jeszcze klapa przepływomierza. Pamiętajmy o sądzie itd. Generalnie trzeba przejrzeć wszystko od początku (w szczególności wszystko co odpowiada za wolne obroty), w sumie nie ma tego aż tak wiele ale ktoś kto przy tym nigdy nie dłubał raczej nie doprowadzi układu do porządku.

#14 Offline   Loyd


  • Postów: 126
  • Na forum od: 02 cze 2008
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W163 4,3 '01
  • Trzeci Mercedes:W208 3,2 '98

Napisano 27 października 2008 - 15:39

Rob napisał:

ktoś kto przy tym nigdy nie dłubał raczej nie doprowadzi układu do porządku.

Ja wieże w siebie :P

Rob napisał:

ypadało by się pokusić o ustawienie składu mieszanki magicznym imbusem

Mógłbyś na ten temat podesłac jakis konkretny link ? Moze masz cos pod ręka ?

#15 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 27 października 2008 - 16:40

Loyd napisał:

Mógłbyś na ten temat podesłac jakis konkretny link ? Moze masz cos pod ręka ?

Zeskanowałem Ci(oraz oczywiście Kolegom na forum) taką krótką instrukcję odnośnie w/w tematów. Regulację CO doświadczony mechanik jest w stanie przeprowadzić na ucho i oko ;-)
Polecam lekturę, na pewno trochę rozjaśni temat...
Dołączona grafika

#16 Offline   kondi124


  • Postów: 85
  • Na forum od: 04 kwi 2008
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex 280E 1993r.
  • Trzeci Mercedes:ex 200E 1991r.
  • Inne auto:ex 230TE + LPG 1989r.

Napisano 27 października 2008 - 17:11

Loyd, z obrotami masz tak samo jak ja? Właśnie u mnie nie są to typowe objawy dla zaworu powietrza dodatkowego. Nie ma jakichś humorów, tylko stale, zimny-niskie obroty, ciepły-wysokie. Skład mieszanki mam dobrze ustawiony.
Piszesz Rob o sondzie. Czy to byłyby właśnie takie objawy, jak opisałem we wcześniejszym poście? Ja już naprawdę tyle przewertowałem, że zaczynają kończyć mi się pomysły. Czytałem kiedyś, że podobne objawy są przy zużutych gumeczkach uszczelniających wtryski, ale czy ja wiem? Podpowiedzcie coś :hmm:

P.s. Skład mieszanki sprawdzany był na analizatorze spalin. Czy aby pomiar był miarodajny trzeba mierzyć napięcie w pin 3?

#17 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 27 października 2008 - 17:49

Składu mieszanki we wtrysku KE nie ustawia się na analizatorze, znaczy można ale nie w sposób w jaki zrobią to w 99% stacji nie znajacych specyfiki tego wtrysku.

Ten opis ze skanu jest tak rozmydlony, że 3 razy czytałem aby zrozumieć gdzie czegoś brakuje:
Pomiar napięcia na pinie 3 i różnica +-0.8V (waha się) po podłączeniu sondy odnosi się do wartości - odczytanej przy wyłączonej sondzie lambda. To jest zdanie klucz . Inaczej kręcąc śrubą napewno nie zwiększymy jakiejś tam różnicy pomiędzy czymśtam a czymś.

#18 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 27 października 2008 - 18:10

Cytat

Ten opis ze skanu jest tak rozmydlony, że 3 razy czytałem aby zrozumieć gdzie czegoś brakuje:

Nie przesadzaj. Sprawa jest w miarę jasna tylko trzeba kumać czaczę :hmm:

#19 Offline   kondi124


  • Postów: 85
  • Na forum od: 04 kwi 2008
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex 280E 1993r.
  • Trzeci Mercedes:ex 200E 1991r.
  • Inne auto:ex 230TE + LPG 1989r.

Napisano 27 października 2008 - 20:39

Ukaniu, jak wg. Ciebie należy ustawiać? Sprawdzając wartość sondy lambda? I czy moja ;) może tak się zachowywać przez wadliwą sonde?

#20 Offline   figuraszko


  • Postów: 51
  • Na forum od: 03 sie 2008
  • Miejscowość: Albatros

Napisano 31 października 2008 - 22:05

Cytat

P.s. Jeśli piszesz figuraszko, że u Ciebie wariuje na skrzyżowaniach, to prawie pewne, że silnik krokowy, albo kabelki dochodzące do niego.

Na skrzyżowaniach najczęściej. Równie często ma bardzo niskie obroty gaśnie zaraz po odpaleniu. Czasami zanim wyjade musze go 5-6 razy odpalić.

Aha i sonda nówka jest ale nikt tam chyba nie regulowal jej.

[ Dodano: Pią Paź 31, 2008 22:05 ]
Wymienilem dzisiaj tzw. silniczek krokowy. Chodzi idealnie, oborty sztywno i bez żadnych niespodzianek.








Podobne tematy Zwiń