Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Ciężko pali jak jest ciepły


81 odpowiedzi w tym temacie

#61 Offline   jancek2


  • Postów: 13
  • Na forum od: 05 lis 2011
  • Miejscowość: Warka
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 10 lutego 2015 - 23:20

Witam
Dzięki za nowe informacje,chociaż widzę że sprawa nie jest taka prosta.



#62 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 11 lutego 2015 - 09:31

Wyświetl postUżytkownik nicu89 dnia 01 lutego 2015 - 13:22 napisał

Tryb awaryjny to jak odłączenie sterowania elektronicznego? Podwyższone OBROTY, stała bogata mieszanka itd?
W awaryjnym trybie obroty podskakują na 900, ssanie nie załącza się w ogóle, mieszanka nie jest wzbogacana, więc uruchomienie zimnego motoru jest utrudnione, samochód nie ma mocy, mieszanka nie jest też zubażana, więc ciepły motor zalewa zbyt dużo benzyny, spalanie wzrasta mimo spadku mocy. Jak pisał kolega melfio wcześniej- ECU dobiera wartości uśrednione, więc sterowanie jest, ale niewłaściwe.

Pomimo że samochód będzie jakoś pracował, to w żadnym wypadku nie należy się tak poruszać przez wydłużony okres czasu- szkodzi to autu! Tryb awaryjny (jak wskazuje nazwa) służy tylko do przemieszczenia auta do miejsca naprawy w wypadku awarii.

#63 Offline   mati9224


  • Postów: 46
  • Na forum od: 02 wrz 2016
  • Miejscowość: Pruchnik
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 marca 2017 - 01:59

Witam. Podepnę się pod temat. Mój problem polega na tym, że gdy silnik jest zimny pali w miarę dobrze, gdy jest nagrzany też jest w miarę ok. Ale gdy tylko postoi chwilę i ostygnie wtedy przy odpalaniu zalapie na sekundę zgaśnie i wtedy trzeba kręcić z dobre 10 sekund żeby zapali, gdy już zapali to przez chwilę się telepie i dopiero po dwóch sekundach zaczyna pracować ładnie na wolnych obrotach. Dodam, że ogólnie auto ostatnio zrobiło się mułowate. Zaobserwowałem, że gdy odepnę Sondę to auto jedzie znacznie lepiej. Co do tej pory wymieniłem :
-Układ zapłonowy od cewki po świece wszystko nowe
-Sonda BOSCH
-Czujnik temperatury BOSCH
-Węże odmy MAYLE
-Filtr paliwa
-Moduł zapłonowy i Sterownik silnika
Proszę o jakąś poradę bo już kończą mi się pomysły.
Pozdrawiam

#64 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 05 marca 2017 - 08:25

W mojej opinii ewidentnie nieszczelne wtryskiwacze. Kapie benzyna w dolot i póki nie odparuje są cyrki. Po długim postoju "już" jej nie ma a po krótkim "jeszcze" nie zdążyła nakapać.

#65 Offline   Wichu


  • Postów: 441
  • Na forum od: 25 lip 2014
  • Miejscowość: Hirtshals
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SE 1991
  • Inne auto:A208 CLK320 Elegance 1999

Napisano 05 marca 2017 - 10:15

Ja zalalem środek do czyszczenia układu benzynowego w troche wiekszym stężeniu niż na cały bak ( wg producenta 50-60L). Kilka razy odpaliłem auto ( lał raczej wtrysk wspomagający rozruch). Problem zniknął. Koszt 16zł. Jak nie pomoże to jesteś paczkę fajek "w plecy".

#66 Offline   mati9224


  • Postów: 46
  • Na forum od: 02 wrz 2016
  • Miejscowość: Pruchnik
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 marca 2017 - 13:09

Wyświetl postUżytkownik Sawyer dnia 05 marca 2017 - 08:25 napisał

W mojej opinii ewidentnie nieszczelne wtryskiwacze. Kapie benzyna w dolot i póki nie odparuje są cyrki. Po długim postoju "już" jej nie ma a po krótkim "jeszcze" nie zdążyła nakapać.
Pisząc nieszczelne masz na myśli uszczelniacze wtryskowe czy to ze wtryskiwacze leją? Jeśli uszczelnienia to dodam że też są nowe. Jeśli wtryski to id jutro wezmę się za wymianę. Dzięki za odpowiedź.

Wyświetl postUżytkownik Wichu dnia 05 marca 2017 - 10:15 napisał

Ja zalalem środek do czyszczenia układu benzynowego w troche wiekszym stężeniu niż na cały bak ( wg producenta 50-60L). Kilka razy odpaliłem auto ( lał raczej wtrysk wspomagający rozruch). Problem zniknął. Koszt 16zł. Jak nie pomoże to jesteś paczkę fajek "w plecy".
Szczerze mówiąc myślałem kiedyś nad tym ale do końca nie byłem pewien czy to działa. Skoro piszesz ze problem znikł to jutro odpuszczę sobie kupno paczki fajek i zainwestuje w ten środek. Dzięki za odpowiedź

#67 Offline   Wichu


  • Postów: 441
  • Na forum od: 25 lip 2014
  • Miejscowość: Hirtshals
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SE 1991
  • Inne auto:A208 CLK320 Elegance 1999

Napisano 05 marca 2017 - 13:28

W 600 se też mi pomogło. Na stacji łorlen masz taki w szarej/srebrnej butelce. Wg instrukcji powinno sie go zalac na rezerwę- 5 L- i po 10 minutach odpalonego silnika zalac do pelna bak. Ja jednak ten stosowalem w 600se a tam jest inne podawanie paliwa. Stp do benzyny stosowalem w 300ce-24v z takimi samymi objawami. Na przegląd pojechałem i po zgaszeniu nie chcial zapalić - wtopa na środku ścieżki. Sprawdź też świece jeśli długo tak jeździsz albo nie wiesz jak długo tak auto jeździ. Koszt mały a zawsze to usprawni spalanie.

#68 Offline   mati9224


  • Postów: 46
  • Na forum od: 02 wrz 2016
  • Miejscowość: Pruchnik
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 marca 2017 - 13:56

Dzięki za odpowiedź. Ogarniam się i jadę łorlen. Pozdrawiam

#69 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 05 marca 2017 - 14:01

Wyświetl postUżytkownik mati9224 dnia 05 marca 2017 - 13:09 napisał

Pisząc nieszczelne
Mam na myśli, że po wyłączeniu silnika się nie "zamykają" i z końcówek kapie benzyna. A to, że leją zamiast pylić też jest bardzo prawdopodobne. Czyszczenie polecam, ale tylko względnie sprawnych wtryskiwaczy- przy dogorywających nic to nie da. Jako dawkę ekstremalną proponuję buteleczkę na 25 litrów benzyny, przejechać ze sto kilosów i dolać do pełna (albo i nie dolać :E)

#70 Offline   mati9224


  • Postów: 46
  • Na forum od: 02 wrz 2016
  • Miejscowość: Pruchnik
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 marca 2017 - 15:25

Wyświetl postUżytkownik Sawyer dnia 05 marca 2017 - 14:01 napisał


Mam na myśli, że po wyłączeniu silnika się nie "zamykają" i z końcówek kapie benzyna. A to, że leją zamiast pylić też jest bardzo prawdopodobne. Czyszczenie polecam, ale tylko względnie sprawnych wtryskiwaczy- przy dogorywających nic to nie da. Jako dawkę ekstremalną proponuję buteleczkę na 25 litrów benzyny, przejechać ze sto kilosów i dolać do pełna (albo i nie dolać :E)
Mam jeszcze osiem innych wtryskiwaczy w tym cztery są z mojego starego silnika w którym nie było takich problemów. Tylko teraz pytanie czy nie ma różnicy między wtryskiwaczami z 2.0 a 2.3?








Podobne tematy Zwiń