Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Mercedes 1.8 BP+ GAZ problem


82 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   DawidU89


  • Postów: 75
  • Na forum od: 26 wrz 2008
  • Miejscowość: CK

Napisano 29 września 2008 - 19:59

Czy silnik krokowy odpowiada za ustawienie obrotow tylko na gazie ??
Bo jak mechanik probowal regolowac obroty na nizsze na BP to sie nie dalo niewie ktos czemu ??

I jeszcze czy bedzie problem z zalozeniem BLOSA w mojej gwiezdzie? bo gazownik powiedzial ze nie wyobraza sobie tego w tym samochodzie chyba ze jest jakis specjalny BLOS do tych samochodow... czy to koniec z Blosem u mnie ?? :ok:



#22 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 29 września 2008 - 21:56

DawidU89 napisał:

Czy silnik krokowy odpowiada za ustawienie obrotow tylko na gazie ??
Tak.

DawidU89 napisał:

Bo jak mechanik probowal regolowac obroty na nizsze na BP to sie nie dalo niewie ktos czemu ??
Temat wolnych obrotów jest dość obszerny i był wiele razy omawiany - najlepiej zajrzeć do działu technicznego, bo tam będzie o obrotach na benzynie

DawidU89 napisał:

bo gazownik powiedzial ze nie wyobraza sobie tego w tym samochodzie
D**a nie gazownik. Wiele osób ma zainstalowanego BLOS-a, zarówno w M102 jak i M103, jak choćby kolega szymtro (sorki jeśli przekręciłem nicka)/ A to, że on nie umie, to świadczy w sumie tylko o nim ;-)

#23 Offline   DawidU89


  • Postów: 75
  • Na forum od: 26 wrz 2008
  • Miejscowość: CK

Napisano 30 września 2008 - 20:54

On nie powiedzial ze sie nie da tylko ze nie wzobraza sobie tego zbytnio
Wogole mowil ze ten blos wzglada jak szklanka no nic i tak znalazlem kolege z kielc na forum ktorz ma i sam sobie zalozyl blosa bede musial z nim poswirowac :ok: jak na razie to tyle ale niedlugo zapewne sie odezwe :-P
PS szukalem na forum w ktorym miejscu doklanie jest silnik krokowy i niemoge znalezc moze mi ktos podpowiedziec ??

[ Dodano: Wto Wrz 30, 2008 21:54 ]
Siema
Elektry mowi ze to jest instalacja Igen na gaznik chyba ze nie umial go zlokalizowac (ja tez nie weim i znalezc niemoge) wiem czytale forum BLOS-a da sie zalozyc ale jest jakas roznica trzeba cos dolozyc czy cos?? a ppnadto znalazlem jakis maly wezyk urwany prz silniku sa dwa jeden jest urwany przy samym silniku jutro postaram jakies fotkki zrobic ..

#24 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 30 września 2008 - 21:19

Cytat

Siema
Siema ziom :slinka:

DawidU89 napisał:

Elektry mowi ze to jest instalacja Igen na gaznik chyba ze nie umial go zlokalizowac
Ojojoj... No to się cyrki porobiły niezłe :? Głównie przez tą wypowiedź:

DawidU89 napisał:

Ok to jutro jade do mechanika z moimi spostrzezeniami
Zapomnialem powiedziec ze jak na razie 2 stwierdzilo ze silnik krokowy do wymiany
Teraz to i ja zgłupiałem - ktoś z tych mechaników się myli - jak na razie jest 2 do 1, dla zwolenników teorii II generacji - i jeżeli o teorię chodzi to ja jednak popieram wstępnie tego elektromechanika... :roll:
Obecność silnika krokowego jest namacalnym wskaźnikiem tego czy instalacja jest I czy II generacji - więc co to są za fachowcy, którzy z góry zwalają winę na ten silnik nie szukając go nawet (opcja tych 2), czy też nie potrafią go znaleźć (opcja tego 1) :E :mrgreen: :evil:

DawidU89 napisał:

BLOS-a da sie zalozyc ale jest jakas roznica trzeba cos dolozyc czy cos?
Na szczęście dla BLOS-a to całkowicie bez znaczenia której generacji (I/II) masz instalację w aucie, więc tym bym się nie przejmował akurat :ok:

DawidU89 napisał:

a ppnadto znalazlem jakis maly wezyk urwany prz silniku sa dwa jeden jest urwany przy samym silniku jutro postaram jakies fotkki zrobic ..
Czekamy ;-) Chociaż czy ma jakiś związek to się dopiero okaże :jem:

Generalnie w Kaliszu sami zawodowcy :E Poszukaj na forum polecanych w Twoich okolicach warsztatów i jak znajdziesz to lepiej od razu tam się kieruj...

#25 Offline   DawidU89


  • Postów: 75
  • Na forum od: 26 wrz 2008
  • Miejscowość: CK

Napisano 30 września 2008 - 23:52

Kielce ul.Zagnanska
fachmani doradzeni przez uzytkownika z forum za co mu z gory dziekuje :slinka:
Bede namawial tate zeby tam jeschac bo co jeleniomechanik to inna bajka zaczyna mnie to denerwowac ale coraz bardziej bodoba mi sie merc moze nowka funkiel nie smigany nie jest ale jak sie wklada w cos sporo czasu i trzeba sie naczytac to jest takie fajne uczucie temu towarzyszy jak sie do niego wsiada:D.
krotko piszac coraz bardziej mnie kreci ten merc mimo usterek, musze tylko cos z tym gazem zrobic a potem to tylko dizajn poprawic

Aha i jak ustawic obroty na tym gazniku :mrgreen:

#26 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 01 października 2008 - 00:26

DawidU89 napisał:

Aha i jak ustawic obroty na tym gazniku :mrgreen:
Jak mi teraz powiesz, że ktoś Ci powiedział, że w M102 1.8E kiedykolwiek montowano gaźnik to chyba padnę i już nie wstanę :slinka: :jem: :ok:
Prawdopodobnie źle zrozumiałeś mechanika w tej kwestii

DawidU89 napisał:

Elektry mowi ze to jest instalacja Igen na gaznik
...to dotyczyło instalcji I generacji, że jest przeznaczona dla aut z gaźnikiem, ale we wszystkich 190E był montowany wtrysk mechaniczno-elektroniczny KE-Jetronic :roll:
Wtrysk ten to temat - rzeka, obejmujący naprawdę dużo różnych zagadnień, ale w podstawowych kwestiach np. obroty był omawiany dziesiątki razy :E

#27 Offline   papa


  • Postów: 5
  • Na forum od: 05 wrz 2008
  • Miejscowość: Głogów

Napisano 01 października 2008 - 09:03

Witam, mam podobny problem. Rok temu strzelił mi dwa razy i za każdym razem trzeba było tą rureczkę pod filtrem nakładać aby w ogole chciał odpalic. Po drugim wystrzale ledwo co dojechałem do domu (dosłownie 5km/h - nie chciał szybciej dopiero pod samym domem przyspieszył i jechał normalnie) i okazało się od razu po otwarciu maski że 2 kable zapłonowe są zerwane. Nie wiem czy to wina strzału czy jakieś norki mi poprzegryzały na parkingu. Od tego momentu zaczął się cyrk z odpalaniem (z benzyny). Wymieniłem wszystkie kable napięcia i świece i ... nic. Zauważyłem natomiast, że czasem rano poprzedniej zimy jak była bardzo niska temperatura odpalał na dotyk. Zdarzało się także, że odpalał na dotyk na rozgrzanym silniku czyli jak zaparkowałem pod sklepem poszedłem kupić lizaka i odpalełem po jakieś 5 minutach. Mechanicy rozkładają ręce... dodam że w tym samtm czasie miałem problem z gaśnięceim przy chamowaniu ale zamontowali mi tam jakiś silniczek czy coś i już tego problemu nie ma a i co najważniejsze od tego czasu skończyło mi się strzelanie. Problem zaczął powracać z tydzień temu. Wydaje mi się bo nei jestem do końca pewny że odpalełm auto , przygazowałem bo jakiś zamulony i tak jakby strzelił ale nie zgasł i dojechaliśmy jakoś do domu. Od tego momentu odpalam w ten sposób. Krece, po kilku sekundach jakoś zaskoczy ale chodzi tak, że wiem iż zgaśnie za chwile więc sam go gaszę, odczekuję parę sekund - kręce i bywa że odpala na dotyk. Poza tym na zimnym silniku to tak się trzesie ze sprawia wrazenie ze za chwilę zgaśnie no i przy czekaniu na światłach także się potrzęsa co pare sekund i jak mniemam nazywa się to falujące obroty. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że jestem troszkę zielony w tematach mechanicznych a i nasi mechanicy nei za bardzo wiedzą o co chodzi. Dlatego proszę o wskazówki i pomoc....sorry za epopeję :sciana:

#28 Offline   DawidU89


  • Postów: 75
  • Na forum od: 26 wrz 2008
  • Miejscowość: CK

Napisano 01 października 2008 - 09:37

A czy z tymi problemami u mnie to opyla sie wogole bawic nie lepiej by bylo zalorzyc Blosa i mniec spokuj obeszedl by on te dziwne problemy ??

#29 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 01 października 2008 - 12:06

DawidU89, BLOS nie strzela, jest łatwy do montażu i regulacji - na upartego szło by założyć go samemu (taki mój wniosek z lektury tego co jest o tym na sieci - bo jak wspomniałem sam się przymierzam) - i eliminuje on wszystkie niedomagania zwykłych instalacji gazowych: Jak na BLOS-ie są z czymś problemy => szukać przyczyn w silniku, a nie w instalacji.

papa, problem wcale nie nowy, chociaż są szczegóły które trochę nie pasują - ale generalnie strzał i problemy po nim są dość szeroko opisywane w tym dziale, i nie sugeruj się tym że mowa o innym silniku akurat, bo wszystkie porady (poza tymi do 2.8 i 3.2 litra) pasują do 1.8 :sciana:

#30 Offline   papa


  • Postów: 5
  • Na forum od: 05 wrz 2008
  • Miejscowość: Głogów

Napisano 01 października 2008 - 12:41

hmm .... to moze i mi ten BLOS mógłby pomóc ?








Podobne tematy Zwiń