Skocz do zawartości




- - - - -

G-klasa.. ale jaka..? Proszę o doradę w wyborze...


19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   superbzorr


  • Postów: 97
  • Na forum od: 10 wrz 2007
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 29 września 2008 - 20:46

Od jakiegoś czasu chodzi za mną myśl zakupu G-klasy... Nie miałem jeszcze auta terenowego więc poproszę o pomoc...
Czy ktoś może mi doradzić jaki model/wersję wybrać? Z jakim silnikiem, jakie są najlepsze? A może dać sobie spokój z Gelendą i wybrać jakiegoś Patrola lub terenową toyotę..



#2 Offline   BOX47


  • Postów: 215
  • Na forum od: 26 maj 2008
  • Miejscowość: Worms, Nadrenia-Palatynat.
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 września 2008 - 21:59

moim zdaniem w prostocie Gelenda jest coś co pociąga
a najlepsze to to że od "wieków" nie wiele w nim zmieniono na pierwszy rzut oka
sam mam chrapkę na coś takiego
przydadzą się opinie i podpowiedzi

#3 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 29 września 2008 - 22:39

superbzorr napisał:

Czy ktoś może mi doradzić jaki model/wersję wybrać?
A do czego auto ma służyć? To ma być terenówka, czy bulwarówka? :-P
W każdym razie na pewno bym nie brał krótkiej wersji ;)

superbzorr napisał:

Z jakim silnikiem, jakie są najlepsze?
Diesel - jak największy, na razie nie patrząc się na to do czego auto ma służyć ;)

No i najważniejsza kwestia:
Jakie koszta wchodzą w rachubę? :ok:

#4 Offline   superbzorr


  • Postów: 97
  • Na forum od: 10 wrz 2007
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 30 września 2008 - 09:31

Autko jeździło by tak po wiejskich drogach, no i trochę po asfaltach

[ Dodano: Wto Wrz 30, 2008 10:31 ]
A jakie silniki diesla w nich są..? i czy brać automat czy skrzynia manualna..?

#5 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 30 września 2008 - 13:24

superbzorr napisał:

A jakie silniki diesla w nich są..?
Więc jeżeli chodzi o te Diesle:

[460] 240 GD (1979 - 1991)
2.4D - OM 616 znany z "beczki" W123, moc 72KM

[460] 250 GD (1987 - 1992)
2.5D - OM 602 znany z W124, moc 84KM

[460] 300 GD (1979 - 1991)
3.0D - OM 617 znany z "beczki" W123, moc 80KM

[461] 290 GD (1991 - ?)
2.9D - OM 602 rozwiercony, moc 92KM

[461] 290 GD Turbodiesel (1997 - ?)
2.9 Turbodiesel - OM 602 rozwiercony + turbo, moc 120KM

[463] 250 GD (1990 - 1992)
2.5D - OM 602 znany z W124, moc 94KM ?, krótka seria

[463] 300 GD (1990 - 1994)
3.0D - OM 603 znany z W124, moc 112KM

[463] 350 GD Turbodiesel (1991 - 1996)
3.5 Turbodiesel - OM 603 rozwiercony + turbo, moc 136KM

[463] 300 GD Turbodiesel (1996 - ?)
3.0 Turbodiesel - OM 606 turbo znany z W210, moc 177KM

To tyle co mówi katalog - a kończy się on na 1997 roku.
Proszę się nie czepiać zmiany nazewnictwa po 1992 :-P

superbzorr napisał:

czy brać automat czy skrzynia manualna..?
Jeżeli jest taka opcja, bo nie we wszystkich modelach była, to automat.

#6 Offline   superbzorr


  • Postów: 97
  • Na forum od: 10 wrz 2007
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 30 września 2008 - 17:04

A nie lepszy jest manual..?

#7 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 30 września 2008 - 17:13

Cytat

A nie lepszy jest manual..?
Na pewno jest tańszy niż automat :mlot:
Generalnie w starszych wersjach nie oferowano automatów, a w nowszych manuali, więc problem się jakby samoistnie rozwiązuje :zeby:
Automat dobrze się sprawdza w jeździe miejskiej i po tzw. drogach nieutwardzonych, ale równie dobrze wbrew pozorom radzi sobie w ciężkim terenie - kiedyś w jakimś piśmie off-road'owym czytałem artykuł dotyczący jazdy po skałkach Wranglerem z ASB - autor nie mógł się nachwalić precyzji z jaką mógł się poruszać :mlot:

#8 Offline   Radosław


  • Postów: 926
  • Na forum od: 08 maj 2007
  • Drugi Mercedes:W201 om601

Napisano 30 września 2008 - 17:26

sa jescze 2,7cdi i 4,0 cdi wsumie okresl sie ie kasy mozesz wydac bo wiesz ze Geledna to kawal histori i droga zabawka niestety ale za to porzadna dobrywybor to wg mnie om606 no najlepsza gelenda dla mnie to po ostatnim lifcie gdzie wyglada slicznie z zewnatrz no i srodek luksusowy :mrgreen: zoabcz sobie tez tutaj

#9 Offline   jokej84


  • Postów: 23
  • Na forum od: 28 cze 2008
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 21 czerwca 2009 - 21:02

jerzeli chodzi o silniki to wydaje mi się iż dostępne były też 3 l turbo które były montowane w w123

#10 Offline   se7en


  • Postów: 67
  • Na forum od: 27 maj 2009
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 25 czerwca 2009 - 21:43

Ostatnio pojeżdziłem trochę militarnym Puchem 2.3 benzyna z automatem.
Rany, jaki muł.
Rany, jak ja chcę takiego mieć!!
Generalnie parę terenówek przećwiczyłem (dwa przebudowane Explorery, dwa Cherokee, z czego jeden przerobiony BARDZO, Land Cruiser 70, Range Rover Classic), trochę o off-roadzie wiem i powiem jedno. Gelendy są mega fajowymi wózkami.
Jedna rzecz: jeśli do lekkiego terenu lub na wyprawy - tylko długa
jeśli do poważnej offroadowej katorgi - tylko krótka. I minimum 3 l z turbiną








Podobne tematy Zwiń