Skocz do zawartości




- - - - -

[W210 Diesel 2.2 CDI]Problem


25 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   adam_1975


  • Postów: 7
  • Na forum od: 30 wrz 2008
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 30 września 2008 - 21:19

Witam pisze z pewnym problemem mam W210 Diesel 2.2 CDI od paru miesiecy od jakiegos czasu mam z nim problemy. Mianowice auto rano po odpaleniu przez chwile chodzi jakby ciszej gdy silnik sie rozgrzewa robi sie coraz głosniejszy oraz na niskich obrota klekocze i nie ma mocy równiez podczas jazdy ma jakby "dziure w gazie" wciskam gaz do dechy a auto bardzo powoli sie rozpedza ,dopiero przy wejsciu na około 2500 obrotów odzyskuje moc i klekot jakby ucicha. Jeden wtrysk jest nowy fachowiec sprawdzał i pozostałe 3 są dobre ,gdy auto jest podpięte pod komputer wyskakuje ,ze wszytsko jest OK. Co to moze byc??



#2 Offline   luki79


  • Postów: 566
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Wieliczka
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 września 2008 - 22:26

Na pewno nie było żadnych błędów zapisanych w sterowniku?
Ja stawiam na problem z układem paliwowym lub obwodem EGR-u.
Ale przy tego typu usterkach na pewno zapisałby się błąd, więc kolego napisz jakim urządzeniem to było diagnozowane i jakie błędy się zapisały?

#3 Offline   adam_1975


  • Postów: 7
  • Na forum od: 30 wrz 2008
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 30 września 2008 - 22:34

Byłem u 2 specjalistów jednemu wyskoczył ,ze jest bład zaworu EGR-u po wymianie zaworu który jest sprawny 100% nie było żadnej poprawy. A na innym komputerze nie wykazało żadnej usterki.

#4 Offline   davmix


  • Postów: 2 456
  • Na forum od: 24 cze 2008
  • Miejscowość: Kalisz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E320 CDI

Napisano 01 października 2008 - 10:38

Z szarpie przy przyśpieszaniu czy coś?
Spróbuj się nie rozpędzać z gazem do dechy tylko mniej gazu daj. Powiedz co się wtedy dzieje.

#5 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 01 października 2008 - 11:25

adam_1975 napisał:

Byłem u 2 specjalistów jednemu wyskoczył ,ze jest bład zaworu EGR-u

Jesteś zorientowany jakim programem przeprowadzał test?
Napisz czy auto wchodzi w tryb awaryjny (zapala sie kontrolka).
Najczęstsze uszkodzenia układu CDI to: czujnik temperatury, niskie ciśnienie doładowania (turbina, zawór), uszkodzony przepływomierz powietrza lub czujnik położenie pedału gazu i w końcu wtryskiwacz.

Należy skasować zapamiętane błędy i testować auto od nowa.

#6 Offline   luki79


  • Postów: 566
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Wieliczka
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 października 2008 - 08:17

adam_1975 napisał:

jest bład zaworu EGR-u po wymianie zaworu który jest sprawny 100% nie było żadnej poprawy.
Dlatego pytałem czym to diagnozowałeś i czy na pewno nie ma błędów zapisanych. Jak widać są, a ty nas wprowadzasz w błąd, szkodząc tym tylko i wyłącznie jednak samemu sobie.
To że wyskoczył błąd z zaworem EGR nie oznacza (choć może) że akurat tylko ten zawór jest uszkodzony!! Może być to również problem elektryczny jak również nieszczelności podciśnienia.

Rob napisał:

Należy skasować zapamiętane błędy i testować auto od nowa.
Nie ma co kasować błędu skoro jest zapisany, tylko trzeba usunąć przyczynę i dopiero wtedy skasować.
Nie wiem czy kolejność tych najczęstszych uszkodzeń jest przypadkowa, ale czujnik temperatury w porównaniu z obwodem ciśnienia doładowania czy EGR psuje się dużo rzadziej. Przepływomierze jak najbardziej, tak samo wtryskiwacze.

#7 Offline   adam_1975


  • Postów: 7
  • Na forum od: 30 wrz 2008
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 02 października 2008 - 22:07

davmix napisał:

Z szarpie przy przyśpieszaniu czy coś?
Spróbuj się nie rozpędzać z gazem do dechy tylko mniej gazu daj. Powiedz co się wtedy dzieje.
Przy dodawaniu gazu pomału samochód szarpie i nie ma mocy w momenice od wolnych obrotów do około 2000 i w tym momencie silnik pracuje bardzo głosno klekocze, a jak przekroczy 2000 odzyskuje moc i cichnie.

[ Dodano: Czw Paź 02, 2008 23:06 ]

Rob napisał:

Jesteś zorientowany jakim programem przeprowadzał test?
Napisz czy auto wchodzi w tryb awaryjny (zapala sie kontrolka).
Najczęstsze uszkodzenia układu CDI to: czujnik temperatury, niskie ciśnienie doładowania (turbina, zawór), uszkodzony przepływomierz powietrza lub czujnik położenie pedału gazu i w końcu wtryskiwacz.

Należy skasować zapamiętane błędy i testować auto od nowa.
zadna kontrolka sie nie zapala.
Sprawdzalem doładowanie turbiny i przepływomierz i jest ok. Nie sprawdzałem pedału gazu jak to sprawdzic???

[ Dodano: Czw Paź 02, 2008 23:07 ]

luki79 napisał:

adam_1975 napisał/a:
jest bład zaworu EGR-u po wymianie zaworu który jest sprawny 100% nie było żadnej poprawy.

Dlatego pytałem czym to diagnozowałeś i czy na pewno nie ma błędów zapisanych. Jak widać są, a ty nas wprowadzasz w błąd, szkodząc tym tylko i wyłącznie jednak samemu sobie.
To że wyskoczył błąd z zaworem EGR nie oznacza (choć może) że akurat tylko ten zawór jest uszkodzony!! Może być to również problem elektryczny jak również nieszczelności podciśnienia.
Jak sprawdzzic sszczelnosc podcisnienia???

#8 Offline   luki79


  • Postów: 566
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Wieliczka
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 października 2008 - 22:30

adam_1975 napisał:

Jak sprawdzzic sszczelnosc podcisnienia???
najlepiej manometrem, a jeszcze lepiej pompką podciśnieniową. Napisz w ogóle jaki kod błędu został zapisany podczas diagnozy.
A jak sprawdziłeś czy przepływomierz jest sprawny?
Potencjometr pedału przyśpieszenia najłatwiej sprawdzić poprzez urządzenie diagnostyczne, np KTS BOSCHa: naciskają powoli na pedał przyśpieszenia widzisz na ekranie jaki jest procent naciśnięcia pedału.

#9 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 03 października 2008 - 07:02

luki79 napisał:

Nie ma co kasować błędu skoro jest zapisany, tylko trzeba usunąć przyczynę i dopiero wtedy skasować.


Miałem w 270CDI nie tak dawno problem że wchodził w tryb awaryjny, więc w sumie na bieżąco jestem jak i czym sprawdzić, skasować naprawić.... Wszystkie błędy należy skasować i sprawdzić ustawienia kompa, być może ktoś to tiunował poprzez zmianę ciśnienia doładowania i wtrysku. Wszystko należy przejrzeć czy czy ma parametry fabryczne, błędy skasować i testować auta aż wskoczy błąd (zacznie źle pracować), wtedy jest możliwość że się zlokalizuje usterkę od razu.

#10 Offline   luki79


  • Postów: 566
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Wieliczka
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 października 2008 - 07:11

Rob kolego, jak ci się zapisze ich 20 to pewnie że trzeba skasować najpierw, bo nie wiadomo od czego zacząć. Ale jak koledze wyskoczył jeden z EGR-em i dodatkowo usterka cały czas istnieje (dziura w gazie, silnik klekocze), to nie ma co kasować, jeździć i ustawiać, tylko trzeba się za usterkę zabrać i naprawiać! Kasowanie błędu to żadna naprawa, więc skoro on cały czas istnieje trzeba najpierw usunąć jego przyczynę, a dopiero potem skutek (czyli zapis w pamięci sterownika)!








Podobne tematy Zwiń