Zobacz na wiek swojego pojazdu, oszacuj rzeczywisty (nie na zegarze) przebieg. Nic nie jest wieczne. Zrzucić głowicę, zrobić i masz spokój na następne ćwierć wieku.
3
[w124] uszczelka pod głowicą
Rozpoczęty przez adam 70, paź 06 2008 13:53
171 odpowiedzi w tym temacie
#161
Napisano 09 grudnia 2017 - 13:30
#162
Napisano 10 grudnia 2017 - 13:34
Użytkownik turbocygan dnia 09 grudnia 2017 - 13:27 napisał
Witam. Piszę tak czysto teoretycznie. Mój drugi Mercedes ma tę samą przypadłość co poprzedni, czyli poci się spod uszczelki na pierwszym cylindrze, przy pompie wody. O co chodzi? Jak narazie wymieniłem jedynie termostat i płyn, silnik nie jest pałowany. Przebieg niecałe pół miliona, cyka idealnie. Czy to jakaś wada fabryczna dieselków?
Jak tylko się poci i nie ścieka na dół, to po co szukasz dziury w tłoku? Mój ma ponad 800 kkm przebiegu i też się poci, od blisko 300 kkm
#163
Napisano 31 stycznia 2018 - 15:00
Witam Panowie
Ostatnio wracając z trasy Mercedes miał mało mocy w dodatku zauważyłem nierówną pracę silnika jakby chodził na 2/3 cylindry. Dobrze że nie miałem daleko do domu to spokojnie dojechałem. Sprawdzając czy to aby nie wina wtryskiwaczy lub (świec, kabli ) które wymieniałem z 2kkm wcześniej, zauważyłem że wszystko jest w porządku. Przyszła więc kolej na sprawdzenie ciśnienia sprężania i tutaj na sucho ( 12 ; 9 ; 3 ; 12) na mokro sprawdzałem tylko 2 i 3 cyl na których zwiększyło się ciśnienie o 2bar wyszło więc 11 i 5 (oznaka zużycia pierścieni). Podejrzewam uszczelkę ponieważ płyn chłodniczy znikał nie ważne ile go dolałem, tak samo olej z tym że mam na 100% wycieki (z pod pokrywy i korka). Po ciśnieniu na cylindrach widać że uszczelka może być walnięta między 2 a 3 cylindrem w dodatku między 3 cyl i głowicą i między kanałami chłodniczymi. Sa się jakoś stwierdzić czy nie jest to też wina zaworów czy to tylko po zdjęciu głowicy ?
Ostatnio wracając z trasy Mercedes miał mało mocy w dodatku zauważyłem nierówną pracę silnika jakby chodził na 2/3 cylindry. Dobrze że nie miałem daleko do domu to spokojnie dojechałem. Sprawdzając czy to aby nie wina wtryskiwaczy lub (świec, kabli ) które wymieniałem z 2kkm wcześniej, zauważyłem że wszystko jest w porządku. Przyszła więc kolej na sprawdzenie ciśnienia sprężania i tutaj na sucho ( 12 ; 9 ; 3 ; 12) na mokro sprawdzałem tylko 2 i 3 cyl na których zwiększyło się ciśnienie o 2bar wyszło więc 11 i 5 (oznaka zużycia pierścieni). Podejrzewam uszczelkę ponieważ płyn chłodniczy znikał nie ważne ile go dolałem, tak samo olej z tym że mam na 100% wycieki (z pod pokrywy i korka). Po ciśnieniu na cylindrach widać że uszczelka może być walnięta między 2 a 3 cylindrem w dodatku między 3 cyl i głowicą i między kanałami chłodniczymi. Sa się jakoś stwierdzić czy nie jest to też wina zaworów czy to tylko po zdjęciu głowicy ?
#164
Napisano 31 stycznia 2018 - 16:25
Skoro uciekal Ci plyn bez widocznych wyciekow a teraz tak nagle stalo sie cos takiego to chyba nie da sie odpowiedziec jednoznacznie czy jest to wina zaworow w mniejszym badz wiekszym stopniu.Bo z tego co piszesz to masz walnieta uszczelke a w takim wypadku okreslenie sprawnosci zaworow bez zdjecia glowicy jest raczej nie mozliwe.
Użytkownik reds1910 edytował ten post 31 stycznia 2018 - 16:27
#165
Napisano 31 stycznia 2018 - 17:43
Tak też myślałem Nic trzeba rozebrać i sprawdzić co umarło.
#166
Napisano 31 stycznia 2018 - 18:57
Jeżeli i tak do wymiany na pewno jest uszczelka to właściwie temat diagnozowania jest zamknięty Chcesz czy nie chcesz, i tak górę silnika trzeba kompletnie rozebrać, a wtedy to już zrobisz inspekcję nie tylko zaworów, ale pierścieni, cylindrów, sprężyn, popychaczy, prowadnic, rozrządu ple ple ple ple...
Poza tym- zawory w sumie przy każdym zdjęciu głowicy się dopieszcza- gumeczka, przetarcie, standardowa procedura. Samo wymienienie uszczelki pod głowicą bez ruszenia całej reszty nie ma żadnego sensu, pamiętaj o tym szykując się na taki serwis. Dolicz sobie od razu ślizgi łańcucha, bo to plastik i właściwie wymiana jest obowiązkowa. Nie zdziw się jeśli potrzebny będzie łańcuch i napinacz, nie jest prawdą że rozrząd tutaj jest bezobsługowy. Pompa wody będzie nie od rzeczy, zwłaszcza jeśli tam masz jeszcze oryginalną. Uszczelki kolektorów, pokrywy. Samo to co wymieniłem pożre 800 zł- a nie ma tutaj uszczelki głowicy, nie liczę obróbki samej głowicy, całej robocizny jeśli to komuś zlecisz...
Poza tym- zawory w sumie przy każdym zdjęciu głowicy się dopieszcza- gumeczka, przetarcie, standardowa procedura. Samo wymienienie uszczelki pod głowicą bez ruszenia całej reszty nie ma żadnego sensu, pamiętaj o tym szykując się na taki serwis. Dolicz sobie od razu ślizgi łańcucha, bo to plastik i właściwie wymiana jest obowiązkowa. Nie zdziw się jeśli potrzebny będzie łańcuch i napinacz, nie jest prawdą że rozrząd tutaj jest bezobsługowy. Pompa wody będzie nie od rzeczy, zwłaszcza jeśli tam masz jeszcze oryginalną. Uszczelki kolektorów, pokrywy. Samo to co wymieniłem pożre 800 zł- a nie ma tutaj uszczelki głowicy, nie liczę obróbki samej głowicy, całej robocizny jeśli to komuś zlecisz...
#167
Napisano 31 stycznia 2018 - 19:42
No tak będę musiał sprawdzić całą górę, gumki zaworów nie są drogie 4zł sztuka więc to tam grosze. Gorsze szklanki bo tam już koło 100zł sztuka zawory podobnie. Nie ma co gdybać na dniach otworzę pomierzę to się okaże co i jak i wtedy trzeba podliczyć koszta w razie czego będę się z Wami konsultował
#168
Napisano 31 stycznia 2018 - 20:02
Popychacze zaworów 100 za sztukę? Gdzie chcieli Cię tak okraść?
#169
Napisano 31 stycznia 2018 - 20:39
Sugerowałem się tym co na forach piszą ale widzę że przesadzili xD bo widzę po 30zł sztuka.
#170
Napisano 31 stycznia 2018 - 20:42
Jesli mowimy o silniku jaki masz w opisie to nie szklanki a popychacze.Cena 100zl za sztuke to tak jak kolega wczesniej napisal jakas kradziez.Co do zaworow to ich nie musisz wymieniac a przynajmniej w wiekszosci przypadkow tak jest i to tez przed przed mowca napisal gumka zawor pasta do docierania i ognia wbrew pozorom temat latwy do ogarniecia.Pamietaj o tym ze przy takich operacjach pomijajac wszelkie uszczelki kolektorow ale skupiajac sie na samej glowicy musisz zachowac kolejnosc odkrecania jak i dokrecania panewek walka bo sie mozesz po calej operacji mocno zdziwic.Klucz dynamometryczny jest niezbedny przy takiej wymianie.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
W124 M111 problem z podciśnieniem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | pawelza |
|
||
[W201] Problem z podświetleniem zegarów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | ksiumaxx |
|
|
|
[w124] wskazówka temperatury cieczy się nie podnosi |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[W201] Dołożenie podgrzewanych lusterek |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Malysz86 |
|
||
[W201] Wyciek oleju czy to na pewno uszczelka głowicy? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Malysz86 |
|
|