Skocz do zawartości




* * * * - 1 głosy

[w124] uszczelka pod głowicą


171 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 kwietnia 2009 - 14:11

Rob napisał:

Może się komuś nudziło i miał zbędne kilkaset złotych to se głowicę ściągnął dla zabicia czasu

Albo po raz kolejny mój były sąsiad (czyli pierwszy właściciel mojej :zeby:) został zrobiony w chu...steczkę i obdarty z kasy. Niestety bezgranicznie ufał swojemu mechanikowi a ten wymieniał co chciał lub nie wymieniał a kasę brał...
Byłem raz u tego mechanika, pierwszy i ostatni... :zeby:



#22 Offline   czarny2102


  • Postów: 6
  • Na forum od: 25 kwi 2009
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 25 kwietnia 2009 - 22:14

Witam

Mam dość dziwną sprawę. Podejrzewam uszkodzenie uszczelki pod głowicą w moim MB co jest bardzo dziwne przy tak małym przebiegu (184000) kompresja po 14, auto serwisowane do końca w ASO w niemcowni, jeździ jeszcze na syntetyku, na 100% nie kręcony.
Objawy wskazują na uszczelkę: majonez w zbiorniku wyrównawczym, dość twarde węże, tak jakby olej w płynie chłodniczym (tłuste plamy) płyn dziwnie śmierdzi.
Olej czyściutki, korek wlewu też, ogrzewanie tip top, temperatura nie przekracza kreski powyżej 80 na wskaźniku. Proszę o jakąś radę jak się upewnić ponieważ szkoda rozbierać silnik z takim przebiegiem " na wszelki wypadek".

Pozdrawiam

#23 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 kwietnia 2009 - 23:29

Same objawy już dają do myślenia...Przebieg nawet jak na samochód z niemiec jest bardzo mały bo wychodzi 8,76tyś / na rok :mrgreen:. Dla mnie to uszczelka ci przepuszcza i tyle...majonez i twarde węże to już daje do myślenia. Obserwuj czy przybywa chłodziwa a nie ubywa oleju...

#24 Offline   czarny2102


  • Postów: 6
  • Na forum od: 25 kwi 2009
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 26 kwietnia 2009 - 12:19

Płyn niedawno wymieniony, w ciągu najbliższych kilku dni sprawdzę czy nie ubywa płynu i nie przybywa oleju. To powinno wszystko wyjaśnić, Auto jest w polsce 2 lata, zrobiło w kraju 14000. Auto posiadam stosunkowo krótko ale mam 100% pewność co do przebiegu.

#25 Offline   miqolaj


  • Postów: 654
  • Na forum od: 09 sie 2008
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 kwietnia 2009 - 12:24

po zimie lekki majonez w zbiorniczku nie jest w 100% dowodem na padnieta uszczelke. Twarde przewody tez o niczym nie swiadcza bo ukladzie wzrasta cisneinei po zagrzaniu. (no chyba ze komprecja ucieka)
moze ktos dosypal jakiegos uszczelniacza do chlodnicy?

#26 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 kwietnia 2009 - 19:30

Za każdym razem majonez w zbiorniczku jest powodem do przyjrzenia się uszczelce, bo niby skąd miałby się tam pojawić... A kompresja w przewodach chłodziwa jak najbardziej wskazuje na przedmuch ciśnienia. Przewody gumowe płynu chłodzącego są twarde podczas pracy silnika ale nie aż tak bardzo jak przy przedmuchu przy walniętej uszczelce.

#27 Offline   czarny2102


  • Postów: 6
  • Na forum od: 25 kwi 2009
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 26 kwietnia 2009 - 20:39

Dziś w trakcie jazdy w korkach temperatura skoczyła mi do kreski znajdującej się pomiędzy 80 a 120, nie wiem jaka to temp. czy 90 czy też już 100? ale wydaje mi się że nie powinna tak wysoko podejść przy tej temperaturze zewnętrznej,

#28 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 kwietnia 2009 - 20:44

Cytat

ale wydaje mi się że nie powinna tak wysoko podejść przy tej temperaturze zewnętrznej,

dlaczego :/ Jechałeś w korku więc ja nie widzę nic niepokojącego jesli temperatura doszla do 100 stopni. Ważne, że spadła :/ Wentylator załacza sie +- 105 stopniach Celsjusza.

#29 Offline   Bob


  • Postów: 674
  • Na forum od: 08 sie 2007
  • Miejscowość: Pisz
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 kwietnia 2009 - 19:23

czarny2102 napisał:

temperatura skoczyła mi do kreski znajdującej się pomiędzy 80 a 120,
No nie wiem czy to dobrze, ja robiąc w tamtym roku trasę do Wrocławia przez Uniejów i z powrotem sterczałem w niejednym korku i temperatura utrzymywała się non stop lekko ponad 80 stopni. Przy temperaturach przekraczających 25* na zewnątrz. Wymień może płyn http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/hmm.gif

#30 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 kwietnia 2009 - 19:38

Byc moze zabrudzona chłodnica, mniejsza wydajność pompy wody - ale tragedii to raczej nie ma http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/icon_wink.gif








Podobne tematy Zwiń