Skocz do zawartości




* * * * - 1 głosy

[w124] uszczelka pod głowicą


171 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 30 listopada 2009 - 19:38

wojtek81 napisał:

U mnie ściągnięcie głowicy w celu wymiany starej, popuszczającej uszczelki skończyło się jej planowaniem

I tak się dzieje w 90% przypadków. Koszt planowania jest znikomy w stosunku do całej operacji naprawy więc warto to zrobić by mieć pewność odpowiedniego przylegania głowica-blok



#42 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 01 grudnia 2009 - 19:59

Witam chciałbym się też podłączyć z tematem :czy ubytek płynu chłodzącego 1l/2 miesiące i do tego czarny osad na ściankach zbiorniczka, płyn przezroczysty , (w garażu nie ma żadnych plam na posadzce ) czy to będzie uszczelka pod głowica czy coś innego.

#43 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 grudnia 2009 - 07:57

jurgenvanpyton napisał:

czy ubytek płynu chłodzącego 1l/2 miesiące i do tego czarny osad na ściankach zbiorniczka,

Najprawdopodobniej przepuszcza uszczelka a osad był wcześniej czy dopiero teraz się pojawił? W moim silniku przy przepuszczającej uszczelce nie miałem brudnego płynu a tylko mi go ubywało. Ostatecznym objawem po którym zdecydowałem się na wymianę uszczelki i regenerację głowicy był problem z odpaleniem i wystąpiło silne jasne dymienie na zimnym silniku.

#44 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 06 grudnia 2009 - 23:02

markusso77 napisał:

a osad był wcześniej czy dopiero teraz się pojawił?

Jak kupowałem (czerwiec tego roku) to zauważyłem ten osad ale samochód mi się podobał więc nie przejołem się tym zbytnio. I po miesiącu zapaliła się kontrolka od poziomu płynu chłodzącego dolałem ok 1l
i dalej jeździłem i jakiś tydzień temu znów się zapaliła.

roxa napisał:

również mikro nieszczelność w układzie (węże, chłodnica) której nie zauważyłes, gdyz jak jest rozgrzany układ ewentualny wyciek, zdązy odparować, a jak ostygnie "dziurka się zaslepi"

a jest jakiś sposób żeby sprawdzić? czy po prostu pozmieniać zaciski węże itp.
pozdrawiam

#45 Offline   monik


  • Postów: 6
  • Na forum od: 20 gru 2009
  • Miejscowość: Radom

Napisano 30 grudnia 2009 - 17:25

ile
koledzy kosztuje naprawa uszczelki pod głowicą :)

#46 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 30 grudnia 2009 - 22:12

monik, około 2tyś. :sad:

#47 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 grudnia 2009 - 22:39

melfio1,
Uszczelki się nie naprawia tylko wymienia to po 1-sze,
po 2-gie, wymiana to koszt ok 200zł robocizny mechanika, 100zł uszczelka, planowanie 30zł i przeszlifowanie gniazd zaworowych to koszt 50zł od cylindra (Renomowany zakład w Kostrzyniu) sprawdzenie ciśnieniowe głowicy i wysyłka ok 50zł. W przypadku kolegi monik, "górne" koszty których nie przekroczy to 580zł u normalnego mechanika. Jak masz zaprzyjaźnionego to zrobi ci po kosztach nawet za 400zł.

melfio1 napisał:

monik, około 2tyś. :sad:
Za to to cały silnik m102 kupisz z osprzętem w idealnym stanie i z przekładką. :)

#48 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 30 grudnia 2009 - 23:27

Cytat

monik, około 2tyś. :sad:

Czyli bliżej 1 tys PLN czy 5 kPLN :)

#49 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 30 grudnia 2009 - 23:49

Witam. Podczepię się do tematu. Otóż kilka dni temu w zbiorniczku wyrównawczym znalazłem czarną plamę oleju. Wniosek tylko jeden - uszczelka pod głowicą. Do tej pory nie przybywało oleju który miał prawidłową barwę. Jedynie uciekało nieco bo troszkę się pocił. Nie było widać podejrzanego dymu a temperatura po przejechaniu 3km podnosiła się na "drugi brzuszek" ponad 80 stopni i tam wskazówka pozostawała niezależnie od temperatury zewnętrznej. Postanowiliśmy z bratem zdjąć głowicę. Okazało się że głowica prawdopodobnie nigdy nie była ściągana i uszczelka zgniła ze starości. w miejscu gdzie ślepe kanały wodne miały kontakt z uszczelką płyn ja przeżarł przedostając się nad nią i powodując wżery widoczne na zdjęciach. Głowica po oczyszczeniu została zawieziona w celu splanowania by te wżery zeszlifować. Jednak fachowiec stwierdził że nic szlifowanie nie da bo wżery są głębsze niż maksymalna ilość materiału jaki można splanować. po przemierzeniu głowicy stwierdził że nie jest na tyle krzywa by wymagała planowania. Koszt planowania wraz z wybiciem vorkomor wyniósłby mnie ponad 220zł. A nie wiadomo czy wogóle by coś dało. a jakby jednak dało to pasuje "trzasnąć" kompletnego remonta więc pasuje od razu go zrobić ale jeśli nic nie da to kasiora wyrzucona w błoto. I trzeba szukać drugiej która nie dość że droga to tez pasuje wyremontować. Fachowiec doradził mi abym założył tylko drugą uszczelkę bez remontu który nie jest wcale konieczny ponieważ podobno głowica ładna nie licząc tych wżerów. A jeśli sie zaraz wysypie to i tak mnie czeka to ten sam koszt a jesli uda się że wszystko bedzie dobrze co jest dosyć prawdopodobne to jeszcze sporo pojeżdżę. No i tu pytanie co o tym sądzicie.
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

#50 Offline   miqolaj


  • Postów: 654
  • Na forum od: 09 sie 2008
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 grudnia 2009 - 00:02

ja bym poszukal innej glowicy, czasem mozna tanio wyrwac i masz pewnosc ze robota i kasa nie zmarnowane.








Podobne tematy Zwiń