Skocz do zawartości




* * * * - 1 głosy

[w124] uszczelka pod głowicą


171 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   adam 70


  • Postów: 41
  • Na forum od: 02 wrz 2007
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 06 października 2008 - 13:53

witam.mam przejechane 160 tyś km.udokumentowane i walnęła uszczelka pod głowicą,
płyn chłodzący wydostaje się z tyłu głowicy, tak prawdę mówiąc to cała głowica jest podlana lekko olejem, czy to może się zdażyc przy takim przebiegu?
:?



#2 Offline   Mateusz


  • Postów: 1 142
  • Na forum od: 25 wrz 2007
  • Miejscowość: Olkusz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Suzuki SJ410

Napisano 06 października 2008 - 14:11

adam 70 napisał:

czy to może się zdażyc przy takim przebiegu?
Myślę, że nie ma reguły, poza tym uszczelka pęka chyba od przegrzania, a nie od starości :star: ;-) To tak jak z łańcuchem rozrządu. Wszyscy myślą że można przelatać milion, a tu czasem przy 300kkm trzeba wymienić. ;-)

#3 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 06 października 2008 - 17:43

adam 70 napisał:

czy to może się zdażyc przy takim przebiegu?

Ja bm sobie ręki nie dał obciąć za te 160kkm ;-) To trochę mały przebieg na tak poważną awarię w dość trwałym aucie, ale wszystko może się zdarzyć. Albo był problem z temperaturą i ktos przegrzał auto lub głowica jest pęknięta i ktoś to zrobił byle jak przed sprzedażą. Napisz ile posiadasz to auto i ile najechałeś km?

#4 Offline   adam 70


  • Postów: 41
  • Na forum od: 02 wrz 2007
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 06 października 2008 - 18:15

przejechałem nim 25 tyś km.dość dużo jazdy po autostradzie 120-130 km/godz.nigdy nie przegrzany,do tej pory tzw.igła Ale się stało i trzeba robić. :star:

#5 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 06 października 2008 - 18:17

adam 70 napisał:

dość dużo jazdy po autostradzie 120-130 km/godz

A mówiłem co by 90km/h nie przekraczać ;-)
Jak ściągniecie głowicę to będzie widać czy było coś dłubane czy nie. Pamiętaj zrób wszystko kompleksowo i na dobrych częściach.

#6 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 07 października 2008 - 16:21

Nie demonizujmy po tylku latach bywa, że one potrafią przerdzewieć os samego stania (kwestia jakości płynu to inna sprawa).
Wprawny mechanik po zdemontowaniu oceni stan uszczelki i przyczynę uszkodzenia.

#7 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 07 października 2008 - 16:34

Ukaniu napisał:

Nie demonizujmy po tylku latach bywa, że one potrafią przerdzewieć os samego stania

No to zróbmy ankietę, kto w swoim MB zmieniał uszczelkę pod głowicą w podobnej przyczyny jak w/w? Bo ja mam trzeci MB i jeszcze wszystko przede mną w tym temacie :zeby:

#8 Offline   adam 70


  • Postów: 41
  • Na forum od: 02 wrz 2007
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 08 października 2008 - 17:43

silnik umyłem i wszystko widać jak na dłoni.cieknie powolutku na samym końcu głowicy,ja bym z tego powodu nie panikował,ale...boję się co może wydażyć się jeszcze. może są jakieś uszczelniacze którymi można zalać układ ;) odpiszcie coś na ten temat :)

#9 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 08 października 2008 - 19:20

adam 70 napisał:

powolutku na samym końcu głowicy

Może cieknie spod uszczelki pokrywy? Sorry doczytałem że cieknie płyn... Trzeba to zrobić bo Ci wpierniczy płyn do oleju i zarżniesz panewki bo raczej mało prawdopodobne by głowica pękła na samym brzegu

adam 70 napisał:

może są jakieś uszczelniacze którymi można zalać układ

Nie polecam, narobisz tylko syfu w silniku i pozaklejasz kanaliki

#10 Offline   adam 70


  • Postów: 41
  • Na forum od: 02 wrz 2007
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 09 października 2008 - 14:14

pierwsze pytanie-DLACZEGO PĘKŁA USZCZELKA-HORROR
dylematy-dlaczego właśnie Mi ,co do cholery z żywotnością tych samochodów.
Po przespanej nocy i pozytywnym podejściu do całej tej historii ,myślę ,że
katowanie 15 letniego auta to nie jest dobry pomysł,starośc robi swoje z całym szacunkiem do marki ,jakby tak każdy przejechał 1800 km ze stałą prędkością 130\h to
podejżewam ,że w co którymś ta uszczelka by pękła.Trzeba zrobic i w drogę :spokoj:
do tego jeszcze padło łożysko na wiatraku. :spokoj:








Podobne tematy Zwiń