Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Montaż podgrzewacza silnika spalinowego


37 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 grudnia 2009 - 19:57

vorlog napisał:

1kW (864kcal) w ciągu 1godziny=1kWh wystarcza do podniesienia temperatury 1m3 wody o 0,8stC.
Przy założeniu że nie ma żadnych strat ciepła na przewodzenie/przejmowanie/przenikanie ;)
Nasze silniki to nie odizolowany kalorymetr a buzująca ciepłem kupa złomu :ok: (nie brac tego dosłownie ;-) )



#22 Offline   vorlog


  • Postów: 850
  • Na forum od: 18 kwi 2008
  • Miejscowość: Dąbrowa Tarnowska
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Polo 6N

Napisano 03 grudnia 2009 - 20:17

piotrek.m5 napisał:

Przy założeniu że nie ma żadnych strat ciepła na przewodzenie/przejmowanie/przenikanie
Jak mawiali starożytni Eskimosi- Exactly! ;)
V.

#23 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 grudnia 2009 - 22:10

roxa napisał:

http://img686.images...g/p1030254.jpg/
Na fotkach jest "zestaw" do montażu i miejsce, gdzie powinna być wkręcona grzałka ( 6 )..
Dotarłem do lepszych schematów, które pokazują gdzie i jak wkręcić grzałkę we wszystkich typach silników, oraz gdzie i jak zamontować przewód elektryczny.

Foto dla OM601

Dołączona grafika Dołączona grafika

#24 Offline   dragon661


  • Postów: 26
  • Na forum od: 19 sie 2009
  • Miejscowość: Kępno

Napisano 19 listopada 2010 - 20:31

Panowie może się ktoś orientuje jaką średnicę ma otwór w silniku 3.0 TD ???

#25 Offline   mbaszyns


  • Postów: 310
  • Na forum od: 27 gru 2007
  • Miejscowość: był Wrocław, Kraków, teraz okolice Wieliczki..
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kia Sorento 3.3 V6 2007

Napisano 21 listopada 2010 - 00:00

vorlog napisał:

Panowie, tak dla porównania wydolności układu grzewczego- 1kW (864kcal) w ciągu 1godziny=1kWh wystarcza do podniesienia temperatury 1m3 wody o 0,8stC.
Daje to wyobrażenie o wartości mocy grzałki, która mogłaby spowodować termiczne uszkodzenie silnika...
V.

chłopie... tak na szybko: 1m^3 wody to 1000 litrów, w silniku masz ich ponad 100 razy mniej. I spójrz w tabelę ciepła właściwego różnych substancji - akurat woda ma je bardzo wysokie - ponad 4 krotnie wyższe niż aluminium..

#26 Offline   dragon661


  • Postów: 26
  • Na forum od: 19 sie 2009
  • Miejscowość: Kępno

Napisano 22 listopada 2010 - 12:12

Tak na szybko to jak jest grzałka o mocy 500wat to 10 litrów płynu w godzinę nagrzeje do 40 stopni Celsjusza?? Minus ubytki ciepła na części silnika??? Dobrze myślę ??? Jeśli nie to niech ktoś mnie sprostuje.

#27 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 listopada 2010 - 12:30

Nie sama woda jest w chłodnicy.Glikol, którego jest pełno w płynie zimowym,a można dolać,ma chyba nieco niższą temperaturę wrzenia niż woda.Myślę że rozgrzewający się glikol,powoduje dodatkowe grzanie wody,w której jest wybełtany,wspomagając grzałkę.I czas dogrzania jest znacznie krótszy.Zwłaszcza jak włączy się pompka.
Poza tym,podobnie jak przedmówcą,wydaje mi się że Niemcy nie majstrowali w mercedesie bezużytecznych elementów.

#28 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 22 listopada 2010 - 17:14

sarbel napisał:

Nie sama woda jest w chłodnicy.Glikol, którego jest pełno w płynie zimowym,a można dolać,ma chyba nieco niższą temperaturę wrzenia niż woda.
chyba z byka spadłeś. glikol etylenowy ma temp wrzenia blisko 200st. (topnienia ok 12) i jest rozcieńczony pół na pół z wodą w takim płynie :roll:

#29 Offline   miszawowa


  • Postów: 6
  • Na forum od: 26 wrz 2012
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 października 2012 - 21:31

cholerka nie mogę otworzyć tego zdjęcia http://img686.images...g/p1030254.jpg/ !?! wrrrrrr

#30 Offline   SiaraK


  • Postów: 52
  • Na forum od: 18 cze 2008
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 listopada 2012 - 18:44

Też myślałem o takim grzaniu, szczególnie że w pracy na postoju mam, jak by to ująć, tańszy prąd. Tyle że ja myślałem o podgrzewie bardziej kompleksowym, a mianowicie:
a) grzałka grzeje ciecz
b) wymuszamy obieg cieczy pompką
c) załączamy dmuchawę żeby nagrzać wnętrze, odszronić szyby
d) małym prostownikiem podładowujemy baterię.
np taka rzeźba: http://allegro.pl/gr...2791852539.html

Wie ktoś jak to działa? Było by oryginal: http://allegro.pl/po...2754676151.html








Podobne tematy Zwiń