Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] obroty, dyferencjał


13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Janwno


  • Postów: 373
  • Na forum od: 17 lut 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 kwietnia 2007 - 12:37

Witam, mam pewne problemy z moim Mercedesem, liczę na Waszą pomoc :spokoj:

1) Na wolnych obrotach silnikiem jakby „rzuca”. Obroty bardzo się wahają przez co silnik często gaśnie, co istotne kiedy nabierze już temperatury wahania te ustają i są prawie niewyczuwalne. Dodam że samochód jest po wymianie wszystkich płynów, filtru powietrza i paliwa, kabli i świec, dodatkowo niedawno była sprawdzana i czyszczona przepustnica i sonda lambda – wszystko ok. Silnik to M111 2.2 litra, podłączony do komputera nie pokazuje żadnych błędów. :sad:

2) Wyjący dyferencjał! Myślałem, że przejeżdżę jeszcze ten sezon ale przez ostatnie 2 miesiące buczenie tak się nasiliło że ma się uczucie jakby prowadziło się autobus. Czy ktoś zna jakiś dobry(i tani ;-) ) warsztat, gdzie regenerują takie dyferencjały w Warszawie lub okolicach. Regeneracja będzie pewnie bardziej opłacalna, bo chyba nie będzie łatwo znaleźć dyferencjału z ASD do tego silnika?



#2 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 12 kwietnia 2007 - 15:38

Hello! Janwo.

1. Masz LPG?
2. Jakiej jakości wymieniłeś elementy ukł.zapłonowego? (firma)

Dyferencjał (brawo - fachowo ujęte ;-) ) moim zdaniem nie ma sensu remontować. Jeśli już wyje Ci od dłuższego czasu nie ma sensu. Poszukaj na allegro, popisz trochę do gości i most znajdziesz. Ale trzeba sie liczyć z wydatkiem rzędu 800zł. minimum. Pozdrawiam.

#3 Offline   Janwno


  • Postów: 373
  • Na forum od: 17 lut 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 kwietnia 2007 - 18:05

darul napisał:

1. Masz LPG?
Nie mam i nie zamierzam posiadać :-P

darul napisał:

2. Jakiej jakości wymieniłeś elementy ukł.zapłonowego? (firma)
elemnety układu zapłonowego? :spokoj: to wymieniałem tylko przewody WN (BERU made in Germany :ok: ) i świece(firma wyleciała mi z głowy ale też nie była zła), cały aparat zapłonowy wydaje się ok.
Mechanik przypuszcza, że powodem problemów może być jakaś usterka wtrysku paliwa, nie wiem co o tym sądzić...?

darul, domyślam się, że to nie mały wydatek ale boje się kupić "nowy" most który po 20tyś. km będzie buczał jak ten... No nic, zaczynam wertować allegro :spokoj:

W tabeli z FAQ jest napisane że, w moim aucie: "Steering transm ratio: 16,21:1 / 3,3 steering wheel turns" Czyli mam szukać mostu o przełożeniu 3,3 tak? :ok:

#4 Offline   mbsly


  • Postów: 528
  • Na forum od: 23 sty 2007
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Drugi Mercedes:MB W201 2.6 M103
  • Trzeci Mercedes:MB W202 C 36 AMG
  • Inne auto:MB W201 3.0 M103

Napisano 12 kwietnia 2007 - 18:20

Janwno napisał:

usterka wtrysku paliwa
doszukiwalbym sie usterki w czujniku temperatury odpowaiadajacym za dawkowanie paliwa przy zimnym silniku.

Janwno napisał:

most który po 20tyś.
a to niestety jest ryzyko kupna uzywanego mostu,wiadomo,ze bedzioe on mial juz przejechane minimum 200 tys.

Janwno napisał:

16,21:1 / 3,3
to jest przelozenie przekladni kierowniczej.poszukaj w FAQ: diferential ratio :spokoj: :spokoj: :ok:

#5 Offline   Janwno


  • Postów: 373
  • Na forum od: 17 lut 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 kwietnia 2007 - 18:55

mbsly napisał:

przejechane minimum 200 tys.
mój aktualny ma przejechane niby 220tys. :!:

mbsly napisał:

to jest przelozenie przekladni kierowniczej.poszukaj w FAQ: diferential ratio

a faktycznie, czyli 3,67, dzięki :!:

#6 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 12 kwietnia 2007 - 19:01

Janwno, jak masz w automacie (4 biegowy) to 3,07
a jak masz manual 5 biegow to 3,67

znalezienie uzywki bedzie graniczylo z cudem :!:

#7 Offline   Janwno


  • Postów: 373
  • Na forum od: 17 lut 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 kwietnia 2007 - 19:06

Mam 5 biegowy manual, więc 3,67

Borat napisał:

znalezienie uzywki bedzie graniczylo z cudem
no właśnie tego się obawiam... pewnie jedynym wyjściem będzie regeneracja aktualnego, a to ponoć nie zawsze przynosi oczekiwany skutek, może ktoś już miał doświadczenia z regeneracją mostu?
Ciekawi mnie ile krzykneli by sobie za taki dyferenchał w ASO? Pewnie jakąś kosmiczną kwotę, ale może wpadne do nich jak będę przejeżdzał i się spytam ;-)

#8 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 kwietnia 2007 - 19:11

Janwno jak do ASO wybierasz pytac sie o dyfer to zabierz ze soba nitrogliceryne bo mozesz nabawic sie zawalu serca :!:... ale nie uprzedzajmy faktow. Chyba kazdy musi sam sprawdzic to na sobie.

A na powaznie - sa setki osob zainteresowanych tematem regenaracji mostu. Jak dotad nie spotkalem sie ze 100% dobrze wykonana naprawa :!:.

#9 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 12 kwietnia 2007 - 19:13

Janwno, a jednak nie... jesli ma 3.67 to most o takim przelozeniu byl uzywany rowniez w 124 z innymi wersjami silnikowymi.. chociazby w 200 E. Akurat 3.67 to czasami sie pojawia na allegro...

#10 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 12 kwietnia 2007 - 21:48

Janwno napisał:

1) Na wolnych obrotach silnikiem jakby „rzuca”.

Cześć. proponuję zmierzyć ciśnienie sprężania. To kosztuje grosze i trwa godzine. Być może nadpalony zawór itd. Naprawde warto to zrobić nim zacznie się szukac dalej.
Co do dyfra - jeżeli zdecydowany jesteś wymieniać to wal na PW dam Ci namiar na kumpla ktory załatwi dyfer z gwarancją.
Co do 220kkm przebiegu - to przy takim przelocie dyfer nie wykazuje śladów zużycie, czyt. nie wyje...
Pozdro








Podobne tematy Zwiń