Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Drgania/wibracje na kierownicy



32 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   czarny_mietek


  • Postów: 52
  • Na forum od: 12 sie 2007
  • Miejscowość: Siedlce

Napisano 13 października 2008 - 10:48

Jak wyżej w temacie
wszystko jest super pięknie autko ładnie jedzie
jak tylko dojdzie do tej prędkości drgania w aucie robią się nieznośne
wszystko drży
powyżej 75km/h jest spokój
nie wiem co to może być już kilka teorii słyszałem
a sprawdzając je wszystkie to mi portfel zwietrzeje
jakieś konkrety poprosze od Was



#2 Offline   majdan1986


  • Postów: 82
  • Na forum od: 07 kwi 2008
  • Miejscowość: slupsk

Napisano 13 października 2008 - 11:04

Moim zdaniem zle wyważone kola, tak wlasnie to sie objawia, ale powiem Ci ze w moim 124 coupe byla to wina kolumny kierowniczej. Sprawdz wyważenie, nie jest to droga operacja a moze pomoze, a raczej powinna.

#3 Offline   1967tygrysek


  • Postów: 20
  • Na forum od: 04 wrz 2008
  • Miejscowość: Oborniki Śląskie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mitsubischi Pajero I

Napisano 13 października 2008 - 11:21

...a potem zbadaj wał napędowy, gumy, mocowania i.t.p. Drgania przy żle wyważonych kołach powstają przy prędkościach ok 90-120km/h a wał właśnie 70-80km/h
:ok:
Miłej zabawy!

#4 Offline   czarny_mietek


  • Postów: 52
  • Na forum od: 12 sie 2007
  • Miejscowość: Siedlce

Napisano 13 października 2008 - 11:21

koła są ok
dopiero co kupiłem nowe gumy
i na starych i nowych to samo
topics11/w201-wal-napedowy-drgania-stuki-vt961.htm
a może tu pogrzebać

#5 Offline   kristransmed


  • Postów: 636
  • Na forum od: 30 cze 2008
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex-W124 250TD 1991r.

Napisano 13 października 2008 - 11:41

wał napędowy do przeglądu i tyle-może podpora,może krzyżak,może łącznik gumowy a może wał wymaga wyważenia-może jest złożony z 2 innych wałów.Na Twoim miejscu wymontowałbym całość i zawiózł do spesjalistycznego warsztatu gdzie go zrobią jak się należy.Ostatnio korzystałem z takowego w tamtym roku kiedy przerabiałem wał w oplu rekordzie i trzeba go było skrócić dla skrzyni 5-cio biegowej.Zawiozłem go do Bielska na ul.Gałczyńskiego 28-zrobili super profesjonalnie,praktycznie odebrałem nowy wał a zapłaciłem 170 zł-żadnych problemów od tamtej pory nie było.

#6 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 13 października 2008 - 12:03

czarny_mietek napisał:

powyżej 75km/h jest spokój

Zanim usłyszysz na forum porady odnośnie wymiany całego zawieszenia ja polecę:

- ustawić/sprawdzić zbieżność
- wyważyć koła (podjedź do innego warsztatu).

Kupiłem niedawno dwie nowe Dunlopki 215/45 i miałem identyczny objaw jak u Ciebie. Zaprzyjaźniony wulkanizator wrzucił parę ch*&i na pajaca który mi wyważał koła.
Teraz nawet przy 200km/h nie czuję żadnych drgań.

#7 Offline   kristransmed


  • Postów: 636
  • Na forum od: 30 cze 2008
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex-W124 250TD 1991r.

Napisano 13 października 2008 - 12:21

darul napisał:

Zaprzyjaźniony wulkanizator wrzucił parę ch*&i na pajaca który mi wyważał koła.
tak to prawda co pisze kolega-też na własnej skórze przekonałem się,że nie każdy wulkanizer potrafi koła wyważyć ale

Cytat

koła są ok
więc kolejnym oczywistym punktem jest wał a jeśli chodzi o

Cytat

Zanim usłyszysz na forum porady
przecież kolega czarny_mietek właśnie na nasze porady i sugestie liczy-dlatego zalogował się na tym Forum (podobnie zresztą jak ja) nikt go tutaj nie naciąga na koszta tylko podpowiada(bezinteresownie) gdzie może leżeć przyczyna problemu.Pozdrawiam.

#8 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 13 października 2008 - 12:28

kristransmed napisał:

przecież kolega czarny_mietek właśnie na nasze porady i sugestie liczy-dlatego zalogował się na tym Forum (podobnie zresztą jak ja) nikt go tutaj nie naciąga na koszta tylko podpowiada(bezinteresownie) gdzie może leżeć przyczyna problemu.Pozdrawiam.

Spokojnie kolego ;-)
Oczywiście zgadzam się z Tobą ale sam przyznasz że jeśli nie zweryfikuje wyważenia inny warsztat to słowa "koła są ok" można rożnie interpretować.

Ja bym proponował poczekać aż kolega się ustosunkuje. Rozumiem że koledzy czytają różne wątki, fora itp., więc nabrali wiedzy teoretycznej. Ale czasem to tylko utrudnia, znam to z autopsji :grin:
Pozdrawiam.

#9 Offline   Rafcio


  • Postów: 127
  • Na forum od: 03 lis 2008
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W201 2.3-16V - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 grudnia 2009 - 22:40

Witam wszystkich!

Mam problem, który mnie wybitnie irytuje. Po przekroczeniu 70-80km/h pojawiaja sie w aucie lekkie wibracje. Po przekroczeniu 110km/h zaczyna mocno trzęść kierownicą (jest to szybki ruch raz w lewo, raz w prawo), a wibracje w kabinie rosną.

Zmienilem opony na zimowe - objawy dalej te same (zimówki mam na innych felgach niż letnie, poza tym wszystkie felgi wyważyłem 2 razy).

Pojechałem do warsztatu mechanik podpowiedział, żeby pomyśleć o wymianie podpory wału i tłumika drgań na wale. Tak też zrobiłem, wydałem 400zł, a problem nadal pozostał.

Może troche wiecej o objawach: przy jeździe na autostradzie ze stałą prędkością 120km/h wibracje raz się nasilają, raz słabną. Próbowałem ustalić co na to wpływa (jazda pod górkę, z górki, skręcanie), ale bez sukcesu - wydaje się, że zmiana amplitudy nie ma żadnej zasady.

Mam nadzieję, że ktoś spotkał się już z takim problemem i nie będę musiał wszystkiego po kolei wymieniać aby dojść do tego co było przyczyną. (a propozycji na rozwiązanie słyszałem już wiele: wyważenie tarcz hamulcowych, wyważenie wału, drążki kierownicze itd - tylko ile to wszystko kosztuje :ok: )

#10 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 grudnia 2009 - 22:48

Ja jednak przyjrzałbym sie tarczą hamulcowym - sprawdzić ich bicie za pomocą przyrządu








Podobne tematy Zwiń