Skocz do zawartości




[W201] Wał napędowy - drgania, stuki


1 odpowiedź w tym temacie

#1 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 kwietnia 2007 - 12:59

Jako pierwsze "pod lupe" powinny pójść następujące elementy:

1. Łączniki skrzynia biegów/wał, wał/dyferencjał (główka mostu). Nie mogą mieć pęknięć, oberwań, luzów i innych wyraźnych śladów zużycia.

Dołączona grafika Dołączona grafika

2. Łożysko wspornika wału. Ocenić stan.

Dołączona grafika Dołączona grafika
zdjecia pochodzą ze strony www.gdtm.ru

3. Nakrętka główna wału. Sprawdzić czy jest dokręcona. Potrzebne dwa klucze #41

Dołączona grafika


4. Sprawdzić znaki na obu częściach wału, czy są zgodne z sobą (wyważenie). W przeciwnym razie wał będzie wpadał w drgania.

Zapraszam do uzupełniania informacji.





#2 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 października 2007 - 19:51

Przykladowy SCHEMAT wału napedowego.








Podobne tematy Zwiń