Skocz do zawartości




- - - - -

[R129] Czujnik temperatury zasysanego powietrza


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 03 listopada 2008 - 23:23

Kontrolnie podłączyłem MB pod komputer. Wyskoczył błąd "nieprawidłowe wskazania czujnika temperatury zasysanego powietrza". Wyjąłem ten który jest na rurze dolotowej. Sprawdziłem miernikiem. Wszystko ładnie działa. Wyczyściłem styki i trochę podgiąłem, żeby mieć 100% pewności, że ładnie styka.
Błąd niestety nie zniknął ;) Teraz jest właśnie moje pytanie. Czy gdzieś jeszcze jest jeden czujnik zasysanego powietrza? ;) Jeżeli tak to prosiłbym o podpowiedź gdzie go szukać



#2 Offline   luki79


  • Postów: 566
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Wieliczka
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 listopada 2008 - 00:51

czujnik temperatury powietrza zasysanego powinien znajdować się przy pozycji nr 3.
Dołączona grafika
Napisałeś, że sprawdzałeś miernikiem - to znaczy co właściwie zrobiłeś?
To czujnik typu NTC, jeślibyś potrzebował, to zdobędę Ci zależność rezystancji od temperatury tego czujnika (mierzysz ją między 87 a 64 pinem wtyczki sterownika) a także napięcia w funkcji temperatury (mierzysz na wtyczce czujnika).
Jeśli te pomiary w Twoim przypadku okazały się właściwe, a przewody nie mają żadnego zwarcia czy braku przejścia, to trzebaby sprawdzić jeszcze przepływomierz.
I jeszcze jedno, wiem że Ci to spokoju nie daje i wszystko musi działać jak należy - ale ten czujnik nawet gdy jest niesprawny nie spowoduje jakiś problemów ze sterowaniem silnika, bo sterownik w przypadku awarii bierze sobie temperaturę 20stopni jako tę właściwą i wtedy stałą :cool:

#3 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 11 listopada 2008 - 18:15

luki79 napisał:

To czujnik typu NTC, jeślibyś potrzebował, to zdobędę Ci zależność rezystancji od temperatury tego czujnika

Kiedyś zamieszczałem na forum wykres jak to wygląda... Przypomnę że ma on podobną charakterystykę jak rezystor NTC w czujniku temperatury płynu.

#4 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 14 listopada 2008 - 10:11

luki79, mierzony był opór tego czujnika zwykłym miernikiem. Nie było to robione tak dokładnie jak to co napisałeś. Po prostu widać było, że jest sprawny, ale nie potrafię powiedzieć czy trzyma parametry. Za mało wiem na ten temat.

luki79 napisał:

I jeszcze jedno, wiem że Ci to spokoju nie daje i wszystko musi działać jak należy
No byłoby fajnie ;-) Tym bardziej, że komputer w komunikacie opisał błąd, że niby przez to silnik nie osiąga pełnej mocy... :shock: Ja tam nie narzekałem, ale jak może być jeszcze więcej... ;-) :zeby:

Jakbyś miał jakieś cenne wskazówki dla mnie co i jak po kolei zrobić to będę wdzięczny :star:

#5 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 14 listopada 2008 - 16:01

EssiRS napisał:

że niby przez to silnik nie osiąga pełnej mocy... :shock:

Czujnik zadaje sygnał do KE o niskiej temp i następuje wtedy dodatkowe wzbogacenie mieszanki. Nie podejrzewam żeby przez niego auto było słabsze, no może o 0,001KM...

#6 Offline   luki79


  • Postów: 566
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Wieliczka
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 listopada 2008 - 12:37

EssiRS napisał:

tym bardziej, że komputer w komunikacie opisał błąd, że niby przez to silnik nie osiąga pełnej mocy
dlatego pisałem też o ewentualnej nieprawidłowej pracy przepływomierza. Podkreślam - ewentualnej; Podaj kod tego błędu - może będę mógł coś więcej powiedzieć?

EssiRS napisał:

Jakbyś miał jakieś cenne wskazówki dla mnie co i jak po kolei zrobić to będę wdzięczny
proszę, dla Ciebie trochę danych:
mierzysz na kostce sterownika między 87 a 64 pinem:
10 - 20 stopni C: 6,1 do 9,7 kOhm
30 - 40 stopni C: 2,6 do 3,9 kOhm
50 - 60 stopni C: 1,2 do 1,8 kOhm
Napięcie na kostce czujnika (dwupinowej):
10 - 20 stopni C: 2,6 do 3,2 V
30 - 40 stopni C: 1,7 do 2,3 V
50 - 60 stopni C: 0,9 do 1,2 V
Oczywiście przewody muszą być sprawdzone na zwarcie (między sobą, do plusa do masy) i na przejście.

Rob napisał:

Czujnik zadaje sygnał do KE
tam jest ME a nie KE ;-)








Podobne tematy Zwiń