Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

[w124/w201] Przekładnia kierownicza - kasowanie luzu.


59 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   barteniek


  • Postów: 72
  • Na forum od: 18 lut 2008
  • Miejscowość: Opole

Napisano 11 listopada 2008 - 21:14

Temat może i był już poruszany, ale po DOKŁADNYM przeszukaniu FORUM nie znalazłem zadowalającej odpowiedzi.
Może naświetlę problem:
AUTO: MB W124 300E '1990 automat
OBJAWY: Luz na przekładni kierowniczej, ok. 1,5cm, bardzo niekomfortowy przy wyższych prędkościach (<120km/h) oraz wyprzedzaniu.
PYTANIE: - Czy ktoś posiada fotę słynnej śruby do kasowania luzów a raczej jej lokalizacji? Mam na myśli np. fotę podniesionej maski z zaznaczoną strzałką śrubą.
- Czy ową śrubą da się skasować luz bez wyciągania przekładni / demontażu kolektora w 300E?
- Jakie klucze będą do tego potrzebne i czy DO, czy OD kręcać???



#2 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 12 listopada 2008 - 07:39

barteniek napisał:

OBJAWY: Luz na przekładni kierowniczej, ok. 1,5cm,

Oczywiście temat był poruszany i na pewno opisany dość dokładnie. Lecz zanim zaczniesz doświadczenia z przekładnią (co pewnie doprowadzi do jej szybszego zużycia) przyjmij do wiadomości że dopuszczalny luz na kole kierowniczym wynosi 25mm. Być może luz masz w normie, a auto po prostu pływa z winy szerokich opon lub luzów w zawiasie.

#3 Offline   barteniek


  • Postów: 72
  • Na forum od: 18 lut 2008
  • Miejscowość: Opole

Napisano 12 listopada 2008 - 07:45

Rob napisał:

z winy szerokich opon lub luzów w zawiasie.
Dzięki za reakcję ;)
Zawias świeży = gumy, końcówki, zbieżność... a opony 205.
Że dopuszczalny luz to 25mm to wiem :ok: , niemniej doprowadza mnie to do szewskiej pasji :mrgreen:
Widzę, że jesteś także w posiadaniu 300E, choć z innym motorem :ok:

#4 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 listopada 2008 - 09:43

barteniek napisał:

300E

nie 300E tylko E300 a to różnica :mrgreen:

#5 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 12 listopada 2008 - 10:16

barteniek napisał:

Jakie klucze będą do tego potrzebne i czy DO, czy OD kręcać???
Klucz oczkowy 19 i imbusowy 8
Wykręć śrubę o pół obrotu i dobrze zakontruj nakrętką.
Dostęp jest bez problemu z góry.

#6 Offline   barteniek


  • Postów: 72
  • Na forum od: 18 lut 2008
  • Miejscowość: Opole

Napisano 12 listopada 2008 - 10:24

jackie01 napisał:

to różnica :ok:
W rzeczy samej :oops: plaplasiam :roll:

[ Dodano: Sro Lis 12, 2008 10:24 ]

romek napisał:

Klucz oczkowy 19 i imbusowy 8
Wykręć śrubę o pół obrotu i dobrze zakontruj nakrętką.
Dostęp jest bez problemu z góry.
Spasiba, jak mawiają Amerykanie ;) :mrgreen:
Mam nadzieję, że się uda, poszukam tej śrubki

#7 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 12 listopada 2008 - 15:12

barteniek napisał:

Widzę, że jesteś także w posiadaniu 300E, choć z innym motorem

Raczej byłem, został sprzedany choc bardzo mile go wspominam.... :cry:

A wracając do Twojego problemu to jeżeli masz tylko 15mm luzu ja bym odpuścił kasowanie luzu, gdyż pomijając szybsze zużycie przekładni ciężko będzie auto prosto prowadzić. Luz wynika nie tylko z pasowania współpracujących części, ale również pomaga jechać bez korekt kierownicą na wprost. Jeżeli zawias przedni masz w porządku to napisz jak z tyłem, tam też jest sporo tulejek ;-) i one również znacząco wpływają na noszenie auta.

#8 Offline   barteniek


  • Postów: 72
  • Na forum od: 18 lut 2008
  • Miejscowość: Opole

Napisano 12 listopada 2008 - 21:59

Rob napisał:

napisz jak z tyłem
Tył także jest cichy i stabilny, nic tam nie skrzypi ani nie puka, po kostce brukowej auto "sunie" jak po szynach. Zawieszenie naprawdę jest "mniodzio" :ok:
Bardzo przeszkadza mi tan luz przy wyprzedzaniu jak już pisałem i na wyższych prędkościach. :) Sprawia, że nie czuję się bezpiecznie :) . Chciałbym uniknąć kupowania używanej przekładni z nieznanego źródła (czytaj "Allegro"), nawet kosztem ustawienia starej i szybszego jej zużycia.

[ Dodano: Sro Lis 12, 2008 21:59 ]

romek napisał:

Dostęp jest bez problemu z góry.
W moim wypadku równa się to z demontażem obudowy filtra powietrza, po tej operacji okaże się jak tam wetknąć imbus i oczko 19 :?:
Ale to nastąpi w weekend :hmm:

#9 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 13 listopada 2008 - 08:57

barteniek napisał:

Bardzo przeszkadza mi tan luz przy wyprzedzaniu jak już pisałem i na wyższych prędkościach.

Luz jaki posiadasz to trochę więcej jak połowa dopuszczalnego, więc nie podejrzewam aby to on był przyczyną problemów z prowadzeniem auta, chyba że masz 15cm a nie 15mm

#10 Offline   Dragomi


  • Postów: 5
  • Na forum od: 01 wrz 2008
  • Miejscowość: Czechowice-Dziedzice

Napisano 13 listopada 2008 - 20:35

panowie a co mi byście poradzili? mam pod opieką 230E brata którego tymczasowo niema
i tak luz na kierownicy ma spory dość spory chyba ponad lub ok 3/4cm lub nawet więcej
czy to się da jakoś usunąć przy pomocy tego sposobu na przekładni kierowniczej? czy będzie konieczna jakaś poważniejsza naprawa, zawieszenie tzn końcówki drążka stabilizacyjnego itp wydają się być dobre








Podobne tematy Zwiń