Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[W201] Olej do diesel'a - jaki?



453 odpowiedzi w tym temacie

#161 Offline   JanB


  • Postów: 390
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:Lexus GS450h

Napisano 25 listopad 2009 - 08:25

a jaki dokladnie olej Liqui Moly zalałeś?

#162 Offline   emcer


  • Postów: 16
  • Na forum od: 19 lis 2009
  • Miejscowość: Kielce

Napisano 25 listopad 2009 - 18:46

15W40 - mineralny, autko ma już trochę najechane, pokazuje prawie 0,5 mio http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/icon_wink.gif)) ciśnienie na ciepły, prawie 2, ale niczego mu nie mogę zarzucić http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/icon_wink.gif)) Na wiosnę coś go może podleczę ...

#163 Offline   mahalix


  • Postów: 8
  • Na forum od: 08 cze 2009
  • Miejscowość: Stronie Śląskie

Napisano 01 grudzień 2009 - 18:08

Panowie a czy naprawdę warto zalać taki olej?? Chodzi mi o Liqui Moly. Link Allegro Co o tym sądzicie:?:

#164 Offline   Blues_M07


  • Postów: 66
  • Na forum od: 26 lis 2009
  • Miejscowość: SGL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 200D EX
  • Trzeci Mercedes:W123 240D EX,W124E300D24V EX
  • Inny samochód:Mitsubishi Pajero I 2,5TDI

Napisano 01 grudzień 2009 - 18:41

Olej jak olej,pudełeczko fajne :!:
Ja w swoim 124 E300D 24V śmigam na Castrol 10/40 ,ma 350tyś na liczniku i silnik burza.
W 123 240D lałem też Castrol ale 15/40,beczułka miała prawie milion nakulane :E
Castrol(kryptoreklama) to takie moje zboczenie,do moich motorków też taki używam(Junak,Moto Guzzi)

#165 Offline   Pan Samochodzik


  • Postów: 8
  • Na forum od: 26 lip 2009
  • Miejscowość: Kąty Wrocławskie

Napisano 05 grudzień 2009 - 12:16

W odpowiedzi na wczesniejsze pytania kolegów: zalałem LIQUI MOLY SUPER LEICHTLAUF 10W40 kupiony u przedstawiciela we Wrocławiu na ul.Gazowej. Wcześniejsze oleje made in EU - Shell w promocji w hipermarkecie Auchan a Castrola zalali mi na warsztacie z beczki.

#166 Offline   marooooo5


  • Postów: 160
  • Na forum od: 14 lis 2009
  • Miejscowość: lodz

Napisano 05 grudzień 2009 - 20:35

koledzy ile wlewacie oleju do 300d przy wymianie???duzo scieka z filtra???bo rano mam ponad max troszke a wlalem 6,5 przy wymianie....spuscic lepiej czy tak powinno byc???

#167 Offline   emcer


  • Postów: 16
  • Na forum od: 19 lis 2009
  • Miejscowość: Kielce

Napisano 06 grudzień 2009 - 00:19

300 Td do swojego wlałem coś koło 7 i mam normalnie 3/4 stanu, ja bym nic nie zlewał, sam sobie z tym poradzi - do filtra z 6-7 setek wejdzie, to nawet duży "pojemnik";))

#168 Offline   marooooo5


  • Postów: 160
  • Na forum od: 14 lis 2009
  • Miejscowość: lodz

Napisano 06 grudzień 2009 - 01:13

ale to normalne jest myslicie???

#169 Offline   emcer


  • Postów: 16
  • Na forum od: 19 lis 2009
  • Miejscowość: Kielce

Napisano 06 grudzień 2009 - 11:02

instrukcja mówi 7-7,5l oleju do takiego silnika - też byłem zaskoczony, ale to 300-tka, 147 kM, rocznik 1991 i Mercedes;). Jak ktoś śmigał "Japończykami"," francuzami" - to napewno się zdziwi :shock:, do silników o podobnej mocy wchodzi 4-6l oleju max. Na wszelki wypadek sprawdź bagnet, czy masz oryginał od tego silnika - ja wlałem co książka pisze, i mam 3/4 stanu.

#170 Offline   marooooo5


  • Postów: 160
  • Na forum od: 14 lis 2009
  • Miejscowość: lodz

Napisano 06 grudzień 2009 - 12:27

a jak to kolego sprawdzic czy jest orginalny od tego silnika????

#171 Offline   emcer


  • Postów: 16
  • Na forum od: 19 lis 2009
  • Miejscowość: Kielce

Napisano 06 grudzień 2009 - 17:02

Najszybciej, to u chłopaków na TAXI - oczywiście, jak nie masz u siebie Servisu, bo tam nie powinni być problemu. Ja tak kilka rzeczy podebrałem od starych Taksówkarzy - Ci wiedzą wszytko, gdzie naprawiać najtaniej, gdzie części w dobrej cenie - Jak trafisz takiego o wieku zacnym, gdzie to już jego drugi-trzeci W124 to Ci napewno coś mądrego podpowie, a nawet bagnet z oleju wyjmie i przymierzysz;)Możesz, też wyjąć bagnet i skoczyć do jakiegoś sklepu z częściami - poprosić, by Ci pokazali taki bagnet i przymierzysz. Możesz zajrzeć do blacharzy, którzy klepią Merolki - być może stoi tam jakaś sztuka z takim motorem. I popytaj, może w okolicy są jakieś silnikiOM603 z rozbiórki, kwestia podjechać sprawdzić, co ma w misce...
A jak nie, to będę musiał Ci mój pomierzyć i załatwi to sprawę najszybciej :wpysk:))
, ale najwcześniej jutro, bo dziś już się nie ruszam ... :mrgreen:

#172 Offline   marooooo5


  • Postów: 160
  • Na forum od: 14 lis 2009
  • Miejscowość: lodz

Napisano 06 grudzień 2009 - 19:17

kolego,pomierz i napisz mi co i jak-bede colernie wdzieczny :mrgreen:

#173 Offline   JanB


  • Postów: 390
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:Lexus GS450h

Napisano 15 grudzień 2009 - 23:13

Pochwalę się co zrobiłem. Otóż w czerwcu jak tylko przytargałem MB z Niemiec, zmieniłem olej na Mobil półsyntetyk z beczki warsztatowej. Po odcięciu EGRa i zobaczeniu całego tego syfu sadzowego w kolektorze postanowiłem przy najbliższej wymianie oleju zastosować dodatek czyszczący firmy Liqui Moly (dodaje się do oleju przed wymianą) Wyleciało sporo szlamu. Zalałem motor Motul-em pólsyntetykiem. przejechałem 5 tys. Wymieniłem dzisiaj na Liqui Moly Diesel Synthoil 5W-40 Po przejechaniu ok 200 km mogę powiedzieć, że olej jest jasny ( Motul przez 5 tys stopniowo czerniał ) a ciśnienie na czujniku wzrosło po ostrej jeździe z 1,5 na ok. 1,8. Aha i silnik suchy, oleju prawie nie ubywa, przebieg 240 tys km. Tak więc na razie potwierdzam, że jak silnik zdrowy można śmiało zalać pełnym syntetykiem. Będę obserwował dalej. :zeby:

#174 Offline   Rob


  • Postów: 5127
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inny samochód:Partner 1.6 HDI

Napisano 16 grudzień 2009 - 16:13

JanB napisał:

Po odcięciu EGRa i zobaczeniu całego tego syfu sadzowego w kolektorze postanowiłem przy najbliższej wymianie oleju zastosować dodatek czyszczący firmy Liqui Moly (dodaje się do oleju przed wymianą)

Co ma sadza w kolektorze wydechowym do jakości oleju, lub środka czyszczącego dolewanego do oleju?

#175 Offline   JanB


  • Postów: 390
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:Lexus GS450h

Napisano 16 grudzień 2009 - 18:18

Litentia poetica Rob ;-) Znasz się na rzeczy więc powiedz, czy spaliny zawracane do komory spalania i np kiepski olej w silniku mogą mieć wpływ na stan pierścieni? A przy okazji to skąd się bierze zanieczyszczenie całego dołu silnika i oleju? Po spuszczeniu oleju leciała galareta...

#176 Offline   Rob


  • Postów: 5127
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inny samochód:Partner 1.6 HDI

Napisano 16 grudzień 2009 - 19:08

JanB napisał:

czy spaliny zawracane do komory spalania

Spaliny są gazem obojętnym dla procesu spalania (CO2, H2O). Czyli jeżeli ich część zostanie powtórnie zassana do komory spalania, teoretycznie spowoduje dopalenie części zanieczyszczeń które wyleciały po pierwszym procesie spalania. Nie bez znaczenia jest również fakt, iż spaliny powtórnie skierowane schłodzą tłok oraz całą komorę sp. Oczywiste jest, że tylko w określonym przedziale obrotów, określona ilość spalin może być zawracana przez EGR ze względu iż przy dużych obciążeniach po prostu zabraknie miejsca w komorze dla świeżego powietrza - diesel, lub świeżego ładunku - benzyna.Natomiast na to, co dodatkowo przedostaje się ze spalinami do kolektora wydechowego ( i częściowo wraca poprzez EGR) ma wpływ szereg czynników, a najważniejszy to stan silnika, czyli jego szczelność również stan układu wtryskowego (właściwa dawka i rozdrobnienie paliwa)itd. Oczywiście sam olej silnikowy również wpływa właściwie na wszelkie współpracujące elementy, w tym również na pierścienie - olej o złych parametrach, zanieczyszczony, nie wymieniany jak trzeba smaruje również układ tłok - cylinder i jest zgarniany przez pierścień olejowy. Niestety pewna część oleju (oczywiście w dobrym silniku mało w zużytym coraz więcej) przedostaje się przez pierścień zgarniający i myszkuje po pierścieniach uszczelniających, przedostaje się również nad tłok. Dokładając do tego temperaturę mamy zwęglone drobiny oleju które zapiekają się w zamkach pierścieni, pod pierścieniami, przedostają się do komory spalania, a później poprzez zawory lecą sobie do wydechu. Co do galarety to oczywiście znów jest wiele możliwości: od przedostawania się płynu układu chłodzenia do miski, poprzez przedostawanie się paliwa w silnikach które mają napędzane pompy paliwa bezpośrednio od silnika i/lub są smarowane tym samym olejem co silnik, do niewłaściwego oleju, zapierniczonego filtra olejowego, za rzadko wymienianego oleju lub dużych przedmuchów z komory spalania w dół do skrzyni korbowej. To tak w skrócie, ale możemy dalej rozwijać...

#177 Offline   mercedres92


  • Postów: 70
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Tarnowskie Góry
  • Drugi Mercedes:250TD 1992

Napisano 17 grudzień 2009 - 07:45

Ja wczoraj wymieniłem olej na Castrol Magnatec Diesel 10W/40.

Wcześniej miałem wlanego Elfa 15W/40 z Motodoktorem (bije się w pierś za ten haniebny czyn).

Zobaczymy co z tego wyjdzie.... poczekamy na efekty...

#178 Offline   Bartas


  • Postów: 12
  • Na forum od: 30 paź 2009
  • Miejscowość: Brodnica

Napisano 19 styczeń 2010 - 08:54

Drodzy koledzy potrzebuję krótkiej pomocy bez większych wywodów ;-) . Mój mietek ma najechane 260 tyś (2,0 D). Wycieków nie zauważyłem. Jaki olej lano wcześniej nie wiem. Wybieram tylko spośród dwóch. Który lepiej zalać ;-) : Castrol Magnatec 15 W 40 czy Castrol 10 W 40 Diesel?

p.s. Rozumiem, że Castrol 15 w 40 nie ma nigdy oznaczenie Diesel w nazwie i można go lać zarówno do benzyny jak i diesla?

Dzięki za pomoc

#179 Offline   michelangelo


  • Postów: 1471
  • Na forum od: 28 lis 2007
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 styczeń 2010 - 09:35

Dokładnie możesz go lać tu i tu.
Co do wyboru oleju to polecam obadać silnik czy bardzo się poci albo czy w ogóle się poci, jeśli mało bądź wcale to śmiało lej 10w40, a tym bardziej jeśli jesteś pewien tego przebiegu.

#180 Offline   Kania


  • Postów: 366
  • Na forum od: 14 lip 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 styczeń 2010 - 10:58

Bartas napisał:

Castrol Magnatec 15 W 40 czy Castrol 10 W 40 Diesel?
Dokładnie jak napisał michelangelo, jeżeli przebieg autentyczny, nie ma wycieków i nie poci się oraz nie bierze oleju, to lej 10W40 Diesel.