Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Olej do silnika Diesla - jaki?



880 odpowiedzi w tym temacie

#441 Offline   Diesel


  • Postów: 306
  • Na forum od: 21 kwi 2013
  • Miejscowość: Jarocin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 4.2 SE
  • Inne auto:Peugeot Partner 1.6Hdi

Napisano 08 lipca 2013 - 22:18

Wyświetl postUżytkownik mbaszyns dnia 08 lipca 2013 - 11:42 napisał

a czy mógłbyś podać przykłady tych "mineralnych" 5W40 i choć jednego syntetyka 15W40?
Ciekawa sprawa!



#442 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 lipca 2013 - 07:21

Syntetyczny 15W40 np. Royal Purple Motor Oil SAE 15W40

#443 Offline   Dawid-SS


  • Postów: 160
  • Na forum od: 26 cze 2013
  • Miejscowość: ZST
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 lipca 2013 - 09:37

Witam wszystkich :)
Na dniach wymieniam olej w swojej 190. Auto rocznik 1986, silnik OM601. Czytałem wiele tematów dotyczących oleju i jego jakości. Cały czas lałem 15W40 gdyż auto już z takim czymś przyjechało z Holandii(tak tak kraj w którym olej wymienia się rzadko). Ostatnio testowałem kilka olejów i obecnie zalany jest Castrol Diesel 15W40 i powiem szczerze mega szajs, auto chodzi głośniej i olej wykazuje duże zużycie już po 8tys km(zmieniam co 10). Wcześniej miałem też Castrola ale Magnateca i był lepszy. Dziś kupiłem Fuchsa 15W40 Titan Truck Plus i ciekaw jestem tego cuda, bo wydałem 200zł gdzie za 200 zawsze miałem komplet filtrów z olejem z IC.

Teraz mam trochę głupie pytanie ale jednak jest :sciana:
Ile oleju wlać? Jak odczytywać bagnet? Z której strony? Z jednej oleju po wlaniu 6L jest ponad stan dziebko a z drugiej 3/4 stanu... Zawszę wymieniam filtr oleju wraz z olejem.

Kiedyś ktoś zalał za dużo oleju i niestety ale uszczelniacz wału poszedł i trzeba było go zmienić. Silnik jest brudny od oleju przy pompie wody. Reszta wycieków wyeliminowana no może poza miską i jej uszczelką oraz tym czujnikiem poziomu oleju w misce który też cieknie a podobno trzeba go od środka montować :(

P.S. Przy okazji w Marcu auto skończyło 27lat a w czerwcu miało kolejne świętowanie 400tys przebiegu:

Użytkownik Dawid-SS edytował ten post 09 lipca 2013 - 09:39


#444 Offline   mbaszyns


  • Postów: 310
  • Na forum od: 27 gru 2007
  • Miejscowość: był Wrocław, Kraków, teraz okolice Wieliczki..
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kia Sorento 3.3 V6 2007

Napisano 09 lipca 2013 - 11:01

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 09 lipca 2013 - 07:21 napisał

Syntetyczny 15W40 np. Royal Purple Motor Oil SAE 15W40

OK, masz racje, zapytałem o jeden, ale to jak na razie i tak tylko jeden (w dodatku dość egzotyczny na naszym rynku) rodzynek potwierdzający regułę ;-)

BTW - cała ta dyskusja jaki olej jest co nieco bezprzedmiotowa. Nie ma bowiem jednego jedynie słusznego oleju tak jak każdy silnik jest w innym stanie, każdy właściciel ma inne priorytety, inaczej sa też eksploatowane. W mojej gwieździe w chwili sprowadzenia nie wiadomo było jaki był używany olej, ale wszystko wskazywało na półsyntetyk 10W40, taki też lał mechanik w Polsce. Potem jednak przeszedłem na syntetyk 5W40, zmianę sobie bardzo chwalę i tego oleju będę się trzymał, mimo że to nie jest najtańsza opcja.

Użytkownik mbaszyns edytował ten post 09 lipca 2013 - 11:09


#445 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 lipca 2013 - 12:06

mbaszyns, oczywiście, generalnie zakłada się, że 10W40 półsyntetyk, 15W40 to mineralny - przynajmniej w każdym poczciwym sklepie, ale Piotrek_Zmienolej, chciał zasygnalizować że to nie jest sztywna reguła. Sa jeszcze 15W50 półsyntetyczne np Motul.
Jak się nie mylę to Amisoil też ma szeroka game syntetyków.


Wyświetl postUżytkownik Dawid-SS dnia 09 lipca 2013 - 09:37 napisał

Dziś kupiłem Fuchsa 15W40 Titan Truck Plus i ciekaw jestem tego cuda, bo wydałem 200zł gdzie za 200 zawsze miałem komplet filtrów z olejem z IC.

Teraz mam trochę głupie pytanie ale jednak jest
Ile oleju wlać? Jak odczytywać bagnet? Z której strony? Z jednej oleju po wlaniu 6L jest ponad stan dziebko a z drugiej 3/4 stanu... Zawszę wymieniam filtr oleju wraz z olejem.
Gdzie kupiłeś tak drogo ten olej? Chyba, że kupiłeś 8L ?

Do OM601 wchodzi 6L oleju. Ja zawsze zalewałem ponad 5L odpalałem na chwile, gaszenie i chwila przerwy i sprawdzenie na bagnecie.
Na bagnecie masz podziałkę, z obu stron taka samą - przynajmniej u mnie była taka, lejesz do połowy podziałki, nigdy nie wlałem pełnych 6L oleju mimo używania płukanki.
Do demontażu czujnika oleju w misce, chyba nie trzeba ściągać miski.

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 09 lipca 2013 - 12:08


#446 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 09 lipca 2013 - 12:10

MOTUL 7100 4T 20W50 syntetyczny

#447 Offline   Dawid-SS


  • Postów: 160
  • Na forum od: 26 cze 2013
  • Miejscowość: ZST
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 lipca 2013 - 13:34

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 09 lipca 2013 - 12:06 napisał

Gdzie kupiłeś tak drogo ten olej? Chyba, że kupiłeś 8L ?
Tak musiałem 8L z allegro... U mnie nigdzie nie kupie tego oleju, w IC nie prowadzą sprzedaży olejów tej firmy a w sklepach innych sam nie wiem czy kupować bo skąd mam wiedzieć skąd mają, czy ORI. Wiec zostało allegro.

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 09 lipca 2013 - 12:06 napisał

Do demontażu czujnika oleju w misce, chyba nie trzeba ściągać miski
dobrze by było, ale czytam tu i tam, a i nawet w kup i zrób jak był SL500 to było pokazane że czujnik ten jest montowany od środka więc i chyba w tych modelach jest to samo...

Jeżeli jest jak mówisz że z dwóch powinno być to samo to ja nie wiem o co kaman u mnie z tym... może gdzieś ociera się bagnet w trakcie i z jednej strony jest więcej.
Teraz mam 3/4 stanu patrząc na to co mniej na bagnecie ale nie pamiętam i zalewał tata mój, ale chyba 6L.

#448 Offline   mbaszyns


  • Postów: 310
  • Na forum od: 27 gru 2007
  • Miejscowość: był Wrocław, Kraków, teraz okolice Wieliczki..
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kia Sorento 3.3 V6 2007

Napisano 09 lipca 2013 - 15:23

OK, jak na razie wszystko się zgadza :-)
Nie jest niemożliwe zrobienie oleju syntetycznego o niskiej rozpiętości klas lepkości.
A teraz pytanie - jest jaki jest tego cel i sens, skoro "to samo" da się osiągnąć tańszymi olejami mineralnymi, skoro mineralne wg niektórych są takie dobre?
I ponowię pytanie - jakie oleje mineralne są w klasie 5W40?

#449 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 lipca 2013 - 22:10

Wyświetl postUżytkownik Dawid-SS dnia 09 lipca 2013 - 13:34 napisał

dobrze by było, ale czytam tu i tam, a i nawet w kup i zrób jak był SL500 to było pokazane że czujnik ten jest montowany od środka więc i chyba w tych modelach jest to samo...
Głowę bym dał sobie uciąć, ze jak zmieniałem miskę w OM601 to wyciągałem czujnik od zewnętrznej strony, ale teraz zbiłeś mnie z tropu. Ale nadal trzymam swoje zdanie ;)
http://allegro.pl/mi...3370849804.html

Może masz trefny bagnet?
Dołączona grafika

#450 Offline   Dawid-SS


  • Postów: 160
  • Na forum od: 26 cze 2013
  • Miejscowość: ZST
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 lipca 2013 - 22:32

Faktycznie też mam takie śrubki przy tym czujniku :) Więc pewnie oring jest pod całością...








Podobne tematy Zwiń