Użytkownik mbaszyns dnia 08 lipca 2013 - 11:42 napisał
#441
Napisano 08 lipca 2013 - 22:18
#442
Napisano 09 lipca 2013 - 07:21
#443
Napisano 09 lipca 2013 - 09:37
Na dniach wymieniam olej w swojej 190. Auto rocznik 1986, silnik OM601. Czytałem wiele tematów dotyczących oleju i jego jakości. Cały czas lałem 15W40 gdyż auto już z takim czymś przyjechało z Holandii(tak tak kraj w którym olej wymienia się rzadko). Ostatnio testowałem kilka olejów i obecnie zalany jest Castrol Diesel 15W40 i powiem szczerze mega szajs, auto chodzi głośniej i olej wykazuje duże zużycie już po 8tys km(zmieniam co 10). Wcześniej miałem też Castrola ale Magnateca i był lepszy. Dziś kupiłem Fuchsa 15W40 Titan Truck Plus i ciekaw jestem tego cuda, bo wydałem 200zł gdzie za 200 zawsze miałem komplet filtrów z olejem z IC.
Teraz mam trochę głupie pytanie ale jednak jest
Ile oleju wlać? Jak odczytywać bagnet? Z której strony? Z jednej oleju po wlaniu 6L jest ponad stan dziebko a z drugiej 3/4 stanu... Zawszę wymieniam filtr oleju wraz z olejem.
Kiedyś ktoś zalał za dużo oleju i niestety ale uszczelniacz wału poszedł i trzeba było go zmienić. Silnik jest brudny od oleju przy pompie wody. Reszta wycieków wyeliminowana no może poza miską i jej uszczelką oraz tym czujnikiem poziomu oleju w misce który też cieknie a podobno trzeba go od środka montować
P.S. Przy okazji w Marcu auto skończyło 27lat a w czerwcu miało kolejne świętowanie 400tys przebiegu:
Użytkownik Dawid-SS edytował ten post 09 lipca 2013 - 09:39
#444
Napisano 09 lipca 2013 - 11:01
Użytkownik w0jta5 dnia 09 lipca 2013 - 07:21 napisał
OK, masz racje, zapytałem o jeden, ale to jak na razie i tak tylko jeden (w dodatku dość egzotyczny na naszym rynku) rodzynek potwierdzający regułę ;-)
BTW - cała ta dyskusja jaki olej jest co nieco bezprzedmiotowa. Nie ma bowiem jednego jedynie słusznego oleju tak jak każdy silnik jest w innym stanie, każdy właściciel ma inne priorytety, inaczej sa też eksploatowane. W mojej gwieździe w chwili sprowadzenia nie wiadomo było jaki był używany olej, ale wszystko wskazywało na półsyntetyk 10W40, taki też lał mechanik w Polsce. Potem jednak przeszedłem na syntetyk 5W40, zmianę sobie bardzo chwalę i tego oleju będę się trzymał, mimo że to nie jest najtańsza opcja.
Użytkownik mbaszyns edytował ten post 09 lipca 2013 - 11:09
#445
Napisano 09 lipca 2013 - 12:06
Jak się nie mylę to Amisoil też ma szeroka game syntetyków.
Użytkownik Dawid-SS dnia 09 lipca 2013 - 09:37 napisał
Teraz mam trochę głupie pytanie ale jednak jest
Ile oleju wlać? Jak odczytywać bagnet? Z której strony? Z jednej oleju po wlaniu 6L jest ponad stan dziebko a z drugiej 3/4 stanu... Zawszę wymieniam filtr oleju wraz z olejem.
Do OM601 wchodzi 6L oleju. Ja zawsze zalewałem ponad 5L odpalałem na chwile, gaszenie i chwila przerwy i sprawdzenie na bagnecie.
Na bagnecie masz podziałkę, z obu stron taka samą - przynajmniej u mnie była taka, lejesz do połowy podziałki, nigdy nie wlałem pełnych 6L oleju mimo używania płukanki.
Do demontażu czujnika oleju w misce, chyba nie trzeba ściągać miski.
Użytkownik w0jta5 edytował ten post 09 lipca 2013 - 12:08
#446 Gość_arek92_
Napisano 09 lipca 2013 - 12:10
#447
Napisano 09 lipca 2013 - 13:34
Użytkownik w0jta5 dnia 09 lipca 2013 - 12:06 napisał
Użytkownik w0jta5 dnia 09 lipca 2013 - 12:06 napisał
Jeżeli jest jak mówisz że z dwóch powinno być to samo to ja nie wiem o co kaman u mnie z tym... może gdzieś ociera się bagnet w trakcie i z jednej strony jest więcej.
Teraz mam 3/4 stanu patrząc na to co mniej na bagnecie ale nie pamiętam i zalewał tata mój, ale chyba 6L.
#448
Napisano 09 lipca 2013 - 15:23
Nie jest niemożliwe zrobienie oleju syntetycznego o niskiej rozpiętości klas lepkości.
A teraz pytanie - jest jaki jest tego cel i sens, skoro "to samo" da się osiągnąć tańszymi olejami mineralnymi, skoro mineralne wg niektórych są takie dobre?
I ponowię pytanie - jakie oleje mineralne są w klasie 5W40?
#449
Napisano 09 lipca 2013 - 22:10
Użytkownik Dawid-SS dnia 09 lipca 2013 - 13:34 napisał
http://allegro.pl/mi...3370849804.html
Może masz trefny bagnet?
#450
Napisano 09 lipca 2013 - 22:32
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Nieprawidłowy olej w skrzyni biegów (717.412) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
[W201] Wyciek oleju czy to na pewno uszczelka głowicy? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Malysz86 |
|
|
|
Wyciągnięcie Silnika OM601 2.0 Diesel |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lownois |
|
||
W124 3.2 drgania silnika |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | rodrigez2206 |
|