Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Olej do silnika Diesla - jaki?



880 odpowiedzi w tym temacie

#481 Offline   Maro55


  • Postów: 2
  • Na forum od: 07 wrz 2014
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 września 2014 - 21:23

Co do klasy lepkościowej to do tych diesli na przykład Motul zaleca zarówno 5W40 (8100 X-CESS 5W40), jak i 10W40 (6100 SYNERGIE+ 10W40), ale też 15W40 (4000 MOTION 15W40), a nawet 15W50 (4100 MOTION 15W50). A, który z nich wybrać, to zależy w dużej mierze od stanu silnika.
Jeżeli jest on w nie nagannym stanie, nie bierze oleju to spokojnie można wybrać 5W40, natomiast jeżeli silnik ma już za sobą wiele kilometrów (kilkaset) i zużywa już większe ilości oleju to najlepiej sprawdzi się w nim 15W50.



#482 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 08 września 2014 - 07:49

moim zdaniem prawda jest jedna ,trzeba używać oleju takiego, jaki zaleca producent klasa /lepkość itd.jeśli silnik bierze olej to trzeba zrobić remont silnika ,oczywiście wiadomo ,że ogromne koszty itd.ale nie spotkałem się z instrukcją jakiegoś auta ,że jest na pisane " jak zacznie brać olej to trzeba mu zmienić" np.5w40 na 15w40...

to tak jak mój szwagier mówi ,po co robić remont jak można dolać oleju co 1000km 0.5L i też będzie jeździł

Użytkownik melfio1 edytował ten post 08 września 2014 - 07:52


#483 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 08 września 2014 - 09:13

Kolega melfio1ma rację. Leje się dobry olej i zmienia max co 10-12 tys km w zależności od stylu jazdy. A jeśli pójdziemy tokiem myślenia kolegi Maro55, to dolewając te 0,5 l oleju na tysiąc km przez 10 tys km dolejemy do silnika 5 litrów świeżego oleju, to po co w ogóle zmieniać olej? Przecież będzie wciąż świeży... :hahaha: Z moich doświadczeń wynika, że optymalnym olejem do naszych diesli jest 10W40 - taki zalewała fabryka. Ale jak ktoś upala to 5W40 albo 5W50 jak najbardziej. Mój silnik zalany 5W30 zbyt mocno klekotał na zimnym. Jak olej się rozgrzał to silnik pracował ładnie i cicho. Teraz jeździ na 10W40 Fuchsa, a na zimę zmienię na Lazerway 5W40. Mam przebieg ori 304 tys km, silnik nie bierze oleju prawie nic od zmiany do zmiany.

#484 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 08 września 2014 - 09:39

Fabryka zalewała 15W/40 w W201 2.0 D od początku produkcji, a wymiana max co 10tyś....to tylko tak informacyjnie ;)

Użytkownik Bogdan 190 edytował ten post 08 września 2014 - 09:41


#485 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 08 września 2014 - 13:07

Wyświetl postUżytkownik JanB dnia 08 września 2014 - 09:13 napisał

5W30

Za rzadki, nie lej tego nigdy. Film olejowy będzie niestabilny.

#486 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 08 września 2014 - 13:28

Wyświetl postUżytkownik Bogdan 190 dnia 08 września 2014 - 09:39 napisał

Fabryka zalewała 15W/40 w W201 2.0 D od początku produkcji, a wymiana max co 10tyś....to tylko tak informacyjnie ;)
z moich książek serwisowych wynika, że fabryka do E-klasse 250D20V i 300D24V zalewała Fuchsa 10W40

#487 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 08 września 2014 - 15:19

okey ;) dlatego napisałem że do W201...do W201/W124 do końca produkcji silnik OM 601 był zalewany 15W/40 niestety...ale nie ma nic lepszego jak przejść na 10W/40.... :hooray:

Użytkownik Bogdan 190 edytował ten post 08 września 2014 - 15:19


#488 Offline   aarmir


  • Postów: 682
  • Na forum od: 12 kwi 2013
  • Miejscowość: Trójmiasto
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 E-Klasse 250 TD - OM605 1994

Napisano 08 września 2014 - 15:43

Wyświetl postUżytkownik Bogdan 190 dnia 08 września 2014 - 09:39 napisał

Fabryka zalewała 15W/40 w W201 2.0 D od początku produkcji,

Wyświetl postUżytkownik JanB dnia 08 września 2014 - 13:28 napisał

fabryka do E-klasse 250D20V i 300D24V zalewała Fuchsa 10W40

Pomiędzy 1982 a 1993 rokiem branża olejowa, nie spała snem zimowym-też się w tym czasie nieco zmieniło ;) Tzw. postęp technologiczny :E
Olej to nie jest jakaś cudowna mikstura, która uleczy i wskrzesi zajeżdżony silnik.Normalny niezbędny, płyn eksploatacyjny.Dlatego trzeba używac takiego jaki przewidział do konkretnego motoru producent, w tamtym czasie.Czyli do diesli: 10W40 i 15W40 z normą MB +w określonym interwale robić jego wymianę.Tyle i aż :E.Jak ktoś uważa,że to jednak nie tak, to niech sobie eksperymentuje.Czemu nikt jeszcze nie zaproponował 0W30?
Czary-mary, próba zastąpienia olejem naprawy lub wymiany silnika lub dołożenia dodatkowej mocy czy niesamowitej melodii popychaczy :E Wiadomo, bo to szybko i w miarę tanio :grinhihi: Taki sam mechanizm jak moto-doktory, cudowne uszczelniacze chłodnic w granulkach, plastry na tłumiki itd,itp.
Placebo :D

Użytkownik aarmir edytował ten post 08 września 2014 - 15:57


#489 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 08 września 2014 - 16:21

Oczywiście że można dyskutować i dyskutować...np wg mercedesa olej wg normy 228.5 spełnia olej 10W/40 i np 5W/40 i nie ważne czy to Shell czy Castrol poprostu trzymają się normy- jeżeli ma norme 228.5 daną przez MB to może i nazywać się xxxxx byle tylko wygrał przetarg na dostawe oleju na dany okres do serwisów MB, dlatego niekiedy się śmieje jak ludzie patrzą na nazwy...mój Mercedes od 2007 odkąd jest w PL śmiga na Lotosie 10W/40 i co? nic-suchy cichy a od tego czasu zrobił z ok 250tyś latając PL-Holandia z ludzmi....

#490 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 08 września 2014 - 18:23

Bardzo dobry olej ten Lotos 10W40, miałem go w 300D24V na lato, a na zimę Lotos 5W40. Byłem zaskoczony jak ładnie na tym oleju silnik chodzi. No i cena Lotosa 5W40 w promocji w Selgrosie 80zł/5 litrów :hooray:








Podobne tematy Zwiń