Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Olej do silnika Diesla - jaki?



880 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   MICHAL200


  • Postów: 4 005
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Uniejów
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 C180 po lifcie

Napisano 21 kwietnia 2007 - 17:37

MEN napisał:

2,0 na gazie przy przebiegu 270tyś

ja leje Mobila 15W40 i jest :)



#22 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 21 kwietnia 2007 - 18:56

u mnie również 15W40 Orlenowski

#23 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 21 kwietnia 2007 - 21:57

Borat napisał:

, do diesla wielu ludzi poleca oleje Orlen Platinum

Luki? :hmm:

Dobry bo tani :ok:

#24 Offline   magik


  • Postów: 853
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 kwietnia 2007 - 23:56

Troche poczytalem na temat oleju i mam dylemat. Przeczytalem kilka artykolow, forum dyskusyjnych i opinie rozne.

Zaciekawilo mnie to ze niektorzy po przejechaniu 200-300 i wiecej km wyplukali swoj silnik plynem do plukania silnika (dolewanym do oleju) i zmienili olej na pelen syntetyk. Wczesniej jezdzili na 15W40 mineralu !!!!!!!! Silniki z przebiegami po 400 tys km. Co wy na to ????

Zastanawiam sie czy nie przeplukac silnika specjalnym plynem i nie wlac pol syntetyka 10W40 ???

#25 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 kwietnia 2007 - 00:08

RobE124 napisał:

Luki?

wiem, ze Luki tez na nim smiga i tez sobie chwali.

Cytat

Dobry bo tani

nie kazdy ma kase zeby kupowac w ASO :ok:

RobE124 zamiast kwestionować podpowiedzi innych po prostu powiedz co Twoim zdaniem jest ok, poprzyj to jakimis parametrami a na pewno inni skorzystaja.... :hmm:

#26 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 22 kwietnia 2007 - 07:28

Borat napisał:

[RobE124 zamiast kwestionować podpowiedzi innych po prostu powiedz co Twoim zdaniem jest ok, poprzyj to jakimis parametrami a na pewno inni skorzystaja.... ;)

Borat, niczyjej wiedzy i doświadczeń nie kwestionuję. Ale wiesz że sprawa olejów silnikowych nigdy nie zostanie wyjaśniona przez nas. A to dlatego, iż opieramy się wyłącznie na odczuciach subiektywnych: ktoś pisze że po zmianie oleju na olej innej firmy czy po przejściu z syntetyka, półsyntetyka, minerału na inny - nagle praca silnika się poprawiła, są lepsze osiągi itp itd. Co do parametrów to można sobie pooglądać na stronie producentów :hmm: i nikt z nas nic więcej w tym temacie nie wymyśli.
Nie wyjaśnimy tego tematu dlatego że 90% z nas nie zna prawdziwych przebiegów swoich aut oraz nikt nie dysponuje urządzeniami pomiarowymi aby zbadać zużycie części silnika po pracy na danym oleju i nie chodzi tu o przebiegi 50 -100kkm lecz 500-700kkm ( a takiego przebiegu też z nas nikt nie osiąga raczej...) A tak na marginesie to choćby MB nalał olej Kujawski to pewnie też by trochę pojeździł bo to twarde wozy są ;-)
Teorie o wypłukiwaniu nagaru też przerabiałem w poprzednim 124 260E. Otóż zakupiłem go z przebiegiem licznikowym 280kkm ( ale jak się później okazało mial około 500kkm) i pracował na mineralnym (15W40) Lotosie. Jako że miałem dostęp do Mobila 0W40 zaaplikowałem mu takie oleum i tak przez około 150kkm do dnia sprzedaży. Po pierwszej wymianie zmuszony byłem zrobić dolewkę około 2l na 10kkm, później (nie wiem dlaczego) wszystko wróciło do normy i od wymiany do wymiany góra 0,5 - 1 litr dolewałem. Ciśnienie na rozgrzanym na wskaźniku spadało lekko poniżej 2. Zaobserwowałem łatwiejszy rozruch zimnego silnika (rozrusznik szybciej kręcił) i (ale to moje odczucie) jakby "zdrowszą" pracę silnika, znaczy M103 ładniej szumiał ;-) Jak widać nic mi nie wypłukało mimo zalania syntetyku do dość zjeżdżonego silnika.
Co do marki oleju się nie wypowiadam. Stosuję Castrola lub Mobila bo się do nich przekonałem. Lotos lałem do Żuka :ok: i nie przemawia do mnie że Lotos czy Orlen ma wysokie parametry. Ciekawe czy gdyby zamienić ceny oleju Orlen i Castrol ci którzy dziś zachwalają Orlena dalej by go stosowali...

PS Borat i nie rob sobie jaj z zakupów w ASO. Niektóre rzeczy można zakupić w podobnych cenach jak dobry zamiennik :pop: Ostatnio zakupiłem kilka wkrętów do osłony silnika (3PLN/sztuka), plombę na miarkę poziomu oleju w ASB (3,5PLN), dwa plastiki do bagażnika po 8PLN i kołki do ich montażu po 2,3PLN. Jak widzisz taniej jak na szrocie i części nowe :-P

#27 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 kwietnia 2007 - 09:15

RobE124 ja rozumiem, ze my nie mamy laboratoriow, zeby testowac oleje, pozniej rozkrecac silniki i oceniac ich zuzycie. Ale mozemy sobie pomoc, dzielac sie wlasnie tymi subiektywnymi odczuciami... Mozemy powiedziec cos o cisnieniu oleju, na zimnym i rozgrzanym silniku (rozne oleje - rozne ciesnienie), moze ocenic prace silnika, czy stukaja popychacze itd...wiec zamiast testowac kilka roznych olejow, mozemy sie po prostu spytac na forum i moze ktos nam cos doradzi.. Mysle, ze to nie glupie jak kilka osob opisze na jakich olejach jezdzi i ich wrazenia, to calkiem cenna wiedza... nie trzeba testowac wszystkiego na sobie.

RobE124 napisał:

Teorie o wypłukiwaniu nagaru też przerabiałem w poprzednim 124 260E.

Dla Ciebie to byla teoria a dla mnie praktyka...nie chcesz, nie musisz wierzyc :hmm: raz bedzie tak a raz inaczej, a to wynika z roznej przeszlosci auta, roznych stosowanych olejow, oraz wielu innych czynnikow.

RobE124 napisał:

Borat i nie rob sobie jaj z zakupów w ASO.

Robert nie robie sobie jaj, czasami tez tam kupuje :ok: Tylko trzeba wiedziec co i ile tam kosztuje... odnosnie tych wkretow do oslony silnika to chyba zly przyklad, bo o ile dobrze pamietam, to mozna takie (z innym lbem) w castoramie dostac za pare zl/kg. Ogolnie za mądre zakupy w ASO popieram , i jakbym mial tyle pesos zeby tam wszystko kupowac, to zapewne bym to robil ;)

#28 Offline   magik


  • Postów: 853
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 kwietnia 2007 - 10:15

Ty Borat pisales przypadkiem kiedys ze ci sie rozszczelnil silnik po zalaniu syntetyka ??? Mysle i mysle. Po pol syntetyku to mam nadzieje ze nic sie nie bedzie dzialo.

#29 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 kwietnia 2007 - 11:21

Cytat

Ty Borat pisales przypadkiem kiedys ze ci sie rozszczelnil silnik po zalaniu syntetyka ???

dokładnie... niestety tak sie zaczela moja przygoda z olejami :sciana:

co do polsyntetyka... moze sie nic nie stac, a moze sie powolutku rozszczelniach. Mozesz zalac i obserwowac, jak zacznie chlipac lub pokaza sie wycieki to przesiadziesz sie na minerala.

#30 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 22 kwietnia 2007 - 16:46

Widzisz Borat że z tymi olejami to jak z prawdą.
Są trzy prawdy:
1. Prawda
2. Też prawda
3. Gówno prawda

Więc jak nie bierze - lać syntetyka, jak pije to mineralny i chyba tyle w temacie.








Podobne tematy Zwiń