#681
Napisano 22 kwietnia 2016 - 10:32
Lotos zawsze szybciej mi się "zużywał". Na castrolu silnik chodził głośniej, na mobilu rozruch był słaby. Było to w różnych autach oczywiście i w każdym po zalaniu shella wszystko było w porządku.
#682
Napisano 04 lipca 2016 - 14:07
#683
Napisano 04 lipca 2016 - 18:49
Z drugiej strony pare postów wcześniej napisałeś cytat-
"Osobiście teraz mam Mobila 10W40 ale następnym razem zarzucę mu Liqui Moly Diesel 10W40."
Więc ktoś nabija posty "bezsensownym" pisaniem lub ma się krótką pamięć
Użytkownik Bogdan 190 edytował ten post 04 lipca 2016 - 18:57
#684
Napisano 04 lipca 2016 - 19:11
Użytkownik inutile dnia 04 lipca 2016 - 14:07 napisał
#685
Napisano 04 lipca 2016 - 19:43
Użytkownik Bogdan 190 dnia 04 lipca 2016 - 18:49 napisał
Użytkownik Bogdan 190 dnia 04 lipca 2016 - 18:49 napisał
"Osobiście teraz mam Mobila 10W40 ale następnym razem zarzucę mu Liqui Moly Diesel 10W40."
Więc ktoś nabija posty "bezsensownym" pisaniem lub ma się krótką pamięć
Dobra detektywie, kilka suchych faktów:
-miesiąc temu sprzedałem tamto auto i kupiłem drugie
-nowy nabytek również ma silnik o zapłonie samoczynnym
-auto ma oryginalną książkę serwisową, gdzie czasami wpisywano - tak jak wspomniałeś - normę, czasami specyfikację, czasami była to pieczątka z nazwą/specyfikacją oleju, czasami nazwa wraz ze specyfikacją.
#686
Napisano 04 lipca 2016 - 20:03
#687
Napisano 04 lipca 2016 - 20:50
Też mam teraz zalanego Mobila 10W40, zaraz wlatuje płukanka i szukam czegoś lepszego. Ten Aral jest mało dostępny w PL, myślałem o Agipie Eni 10W40...
#688
Napisano 04 lipca 2016 - 21:10
Dobrze, że szukasz oleju niszowego do zalania auta, bo przynajmniej nie podrabiają takich olejów. Dość dobre oceny ma Gulf z serii G, ale szczerze pisząc nie próbowałem. Niezły jest Lotos 5W40 - zalewałem to wiem. Podobnie jak Lotos 10W40. Aha, płukanki nie stosowałem jeszcze, bo olej jest wciąż brązowy, mimo 3 tys km. Nie dziwota, bo silnik był cały wymyty. Kiedyś jeździłem, jak miałem jeszcze 2,5 20V, na oleju Liqui Moly 10W40 Leichtlauft. Dobrze auto chodziło, ale to cena też powyżej 100zł za 4 litry.
Użytkownik JanB edytował ten post 04 lipca 2016 - 21:17
#689
Napisano 04 lipca 2016 - 21:25
Zmieniam olej co 10 tys km i jest to 15W40, po moich eksperymentach z olejem stwierdzam, że będę lał to co polecił mi Piotrek z Zmienolej czyli Fuchs Titan Truck Plus 15W40. Na nim brzmienie motoru i to co z niego wylewam, jak i warunki odpalania na zimno itd są najlepsze wg mojej opinii. Cena oleju nie zabija, tak samo półsyntetyka fuchsa spełniającego normę MB 228.3.
Filmik w necie dalej jest o tej pani która 15lat tylko dolewki robiła(przy mojej obserwacji dolewałbym tylko kilka razy w roku, bo od wymiany do wymiany mam max 0.3L mniej!) i silnik chodzi nadal więc nie rozwódźmy się nad olejem aż tak bardzo, bo to pancerne jednostki. Ważne by spełniał normę podaną przez producenta i nie syfił w silniku, a czyścił.
Dzisiejsze oleje mineralne są jakościowo dużo lepsze niż 20 lat temu. Jest tam tyle chemii że szok. Technologia poszła do przodu przez te 20 lat, nie ma co się oszukiwać, więc jak ktoś mówi minerał zabija to niech zobaczy jakie normy i jaka chemia siedzi w syntetykach i jaka w minerałach, bo w dobre oleje ładują to samo, żeby czyściło silniki i zachowało długą żywotność. Nie mówię tu że minerał jest super, bardziej chodzi o brednie, że mineralny zepsuje nasz silnik, nie zepsuje
#690
Napisano 04 lipca 2016 - 22:52
Użytkownik JanB edytował ten post 04 lipca 2016 - 22:53
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[W201] Nieprawidłowy olej w skrzyni biegów (717.412) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
[W201] Wyciek oleju czy to na pewno uszczelka głowicy? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Malysz86 |
|
|
|
Wyciągnięcie Silnika OM601 2.0 Diesel |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lownois |
|