4
880 odpowiedzi w tym temacie
#761
Napisano 05 stycznia 2017 - 23:53
Szkoda, że nie ma 5W40 w tym zestawieniu, ale można sobie wyobrazić http://mb201-124.eu/...anie_olejow.jpg
#763
Napisano 06 stycznia 2017 - 20:27
Zmieniłem olej z 15W/40 na 5W/40, dodam że mój OM602 od zawsze jeździł na mineralnym 15W40. Po prostu spuściłem stary olej, zmieniłem filtr i zalałem go syntetykiem. Bez płukanek itp. Ogólnie silnik mam czysty bo olej zmieniam po 5 tys. km regularnie. Dodam że po pełnym rozgrzaniu ciśnienie oleju wg. wskazówki jest takie samo jak na mineralnym, a silnik pracuje bez zmian, nic nie zaczęło cykać itp. szklanki cicho pracują. Na pewno będzie mu łatwiej przy zimnych rozruchach, bo o to chodzi. Pojeździłem nieco już i olej na bagnecie jest nadal ładny i czysty, ale będę jeździł i obserwował czy wszystko gra.
A jako że promuje polskie produkty to wybrałem ten: http://www.orlenoil....ETIC_5W-40.aspx
Dla porównania w 100 st. lepkość kinematyczna jest zbliżona zarówno 15W/40 jak i 5W/40 http://www.orlenoil....RAL_15W-40.aspx więc ciśnienie oleju po pełnym rozgrzaniu na syntetyku nie ma prawa spaść więc bez obaw. Za to poprawi się pompowalność na mrozach. Mam nadzieję też że pomogę obalić olejowe mity, typu że do starego silnika tylko minerał, albo że po mineralnym nie zmieniać na syntetyk itp. itd.
A jako że promuje polskie produkty to wybrałem ten: http://www.orlenoil....ETIC_5W-40.aspx
Dla porównania w 100 st. lepkość kinematyczna jest zbliżona zarówno 15W/40 jak i 5W/40 http://www.orlenoil....RAL_15W-40.aspx więc ciśnienie oleju po pełnym rozgrzaniu na syntetyku nie ma prawa spaść więc bez obaw. Za to poprawi się pompowalność na mrozach. Mam nadzieję też że pomogę obalić olejowe mity, typu że do starego silnika tylko minerał, albo że po mineralnym nie zmieniać na syntetyk itp. itd.
#764
Napisano 06 stycznia 2017 - 23:49
Użytkownik markslew dnia 06 stycznia 2017 - 20:27 napisał
Mam nadzieję też że pomogę obalić olejowe mity, typu że do starego silnika tylko minerał, albo że po mineralnym nie zmieniać na syntetyk itp. itd.
Lekarz ma obowiązek znać nowe metody leczenia oraz nowoczesne leki. Zaś mechanik zalecający jazdę na miodzie w zimie został z wiedzą wyniesioną z technikum lat 70... kiedy po ulicach jeździły dolnozaworowce albo dwusuwy a Merecedes był czymś absolutnie nieosiągalnym dla 95% społeczeństwa...
Niesamowite, że wystarczyło 30 lat, aby sytuacja tak się przeobraziła, prawda?
Całe szczęście te diesle są tak mocne, że chyba nic im już nie zaszkodzi
BTW - diesle ze 190/124 były IMO szczytem technicznej wytrzymałości jaką zaprezentowała firma MB - wcześniej były beczki z ręcznym ssaniem i w/w przypadłościami... później były już pompy Lucasa i common rail.
Nic trwalszego już nie wyprodukują. Szkoda... Szkoda jak diabli.
Dziś odpalałem na zimno swojego. -16 st. C. Odpalił w pół sekundy. Chodził równo, nic nie dzwoniło... jak nowy. Po 25 latach...
Taka symboliczna reminiscencja z okazji 1000 posta na forum.
Oby te wspaniałe diesle jeździły 100 lat!
Użytkownik inutile edytował ten post 07 stycznia 2017 - 00:04
#766
Napisano 07 stycznia 2017 - 17:30
Jakaś typowa marketówka .
#769
Napisano 08 stycznia 2017 - 06:08
Była jakaś promocja czy coś ten 5W-40 był chyba 49zł, 10W-40 coś 44 z groszem, a 15W-40 39zł...
#770
Napisano 08 stycznia 2017 - 11:14
Jest jeszcze w podobnej cenie Niemiecki olej Venol,jest ok.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Nieprawidłowy olej w skrzyni biegów (717.412) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
[W201] Wyciek oleju czy to na pewno uszczelka głowicy? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Malysz86 |
|
|
|
Wyciągnięcie Silnika OM601 2.0 Diesel |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lownois |
|
||
W124 3.2 drgania silnika |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | rodrigez2206 |
|