Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Olej do silnika Diesla - jaki?



880 odpowiedzi w tym temacie

#171 Offline   emcer


  • Postów: 16
  • Na forum od: 19 lis 2009
  • Miejscowość: Kielce

Napisano 06 grudnia 2009 - 17:02

Najszybciej, to u chłopaków na TAXI - oczywiście, jak nie masz u siebie Servisu, bo tam nie powinni być problemu. Ja tak kilka rzeczy podebrałem od starych Taksówkarzy - Ci wiedzą wszytko, gdzie naprawiać najtaniej, gdzie części w dobrej cenie - Jak trafisz takiego o wieku zacnym, gdzie to już jego drugi-trzeci W124 to Ci napewno coś mądrego podpowie, a nawet bagnet z oleju wyjmie i przymierzysz;)Możesz, też wyjąć bagnet i skoczyć do jakiegoś sklepu z częściami - poprosić, by Ci pokazali taki bagnet i przymierzysz. Możesz zajrzeć do blacharzy, którzy klepią Merolki - być może stoi tam jakaś sztuka z takim motorem. I popytaj, może w okolicy są jakieś silnikiOM603 z rozbiórki, kwestia podjechać sprawdzić, co ma w misce...
A jak nie, to będę musiał Ci mój pomierzyć i załatwi to sprawę najszybciej :wpysk:))
, ale najwcześniej jutro, bo dziś już się nie ruszam ... :mrgreen:



#172 Offline   marooooo5


  • Postów: 160
  • Na forum od: 14 lis 2009
  • Miejscowość: lodz

Napisano 06 grudnia 2009 - 19:17

kolego,pomierz i napisz mi co i jak-bede colernie wdzieczny :mrgreen:

#173 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 15 grudnia 2009 - 23:13

Pochwalę się co zrobiłem. Otóż w czerwcu jak tylko przytargałem MB z Niemiec, zmieniłem olej na Mobil półsyntetyk z beczki warsztatowej. Po odcięciu EGRa i zobaczeniu całego tego syfu sadzowego w kolektorze postanowiłem przy najbliższej wymianie oleju zastosować dodatek czyszczący firmy Liqui Moly (dodaje się do oleju przed wymianą) Wyleciało sporo szlamu. Zalałem motor Motul-em pólsyntetykiem. przejechałem 5 tys. Wymieniłem dzisiaj na Liqui Moly Diesel Synthoil 5W-40 Po przejechaniu ok 200 km mogę powiedzieć, że olej jest jasny ( Motul przez 5 tys stopniowo czerniał ) a ciśnienie na czujniku wzrosło po ostrej jeździe z 1,5 na ok. 1,8. Aha i silnik suchy, oleju prawie nie ubywa, przebieg 240 tys km. Tak więc na razie potwierdzam, że jak silnik zdrowy można śmiało zalać pełnym syntetykiem. Będę obserwował dalej. :zeby:

#174 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 16 grudnia 2009 - 16:13

JanB napisał:

Po odcięciu EGRa i zobaczeniu całego tego syfu sadzowego w kolektorze postanowiłem przy najbliższej wymianie oleju zastosować dodatek czyszczący firmy Liqui Moly (dodaje się do oleju przed wymianą)

Co ma sadza w kolektorze wydechowym do jakości oleju, lub środka czyszczącego dolewanego do oleju?

#175 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 16 grudnia 2009 - 18:18

Litentia poetica Rob ;-) Znasz się na rzeczy więc powiedz, czy spaliny zawracane do komory spalania i np kiepski olej w silniku mogą mieć wpływ na stan pierścieni? A przy okazji to skąd się bierze zanieczyszczenie całego dołu silnika i oleju? Po spuszczeniu oleju leciała galareta...

#176 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 16 grudnia 2009 - 19:08

JanB napisał:

czy spaliny zawracane do komory spalania

Spaliny są gazem obojętnym dla procesu spalania (CO2, H2O). Czyli jeżeli ich część zostanie powtórnie zassana do komory spalania, teoretycznie spowoduje dopalenie części zanieczyszczeń które wyleciały po pierwszym procesie spalania. Nie bez znaczenia jest również fakt, iż spaliny powtórnie skierowane schłodzą tłok oraz całą komorę sp. Oczywiste jest, że tylko w określonym przedziale obrotów, określona ilość spalin może być zawracana przez EGR ze względu iż przy dużych obciążeniach po prostu zabraknie miejsca w komorze dla świeżego powietrza - diesel, lub świeżego ładunku - benzyna.Natomiast na to, co dodatkowo przedostaje się ze spalinami do kolektora wydechowego ( i częściowo wraca poprzez EGR) ma wpływ szereg czynników, a najważniejszy to stan silnika, czyli jego szczelność również stan układu wtryskowego (właściwa dawka i rozdrobnienie paliwa)itd. Oczywiście sam olej silnikowy również wpływa właściwie na wszelkie współpracujące elementy, w tym również na pierścienie - olej o złych parametrach, zanieczyszczony, nie wymieniany jak trzeba smaruje również układ tłok - cylinder i jest zgarniany przez pierścień olejowy. Niestety pewna część oleju (oczywiście w dobrym silniku mało w zużytym coraz więcej) przedostaje się przez pierścień zgarniający i myszkuje po pierścieniach uszczelniających, przedostaje się również nad tłok. Dokładając do tego temperaturę mamy zwęglone drobiny oleju które zapiekają się w zamkach pierścieni, pod pierścieniami, przedostają się do komory spalania, a później poprzez zawory lecą sobie do wydechu. Co do galarety to oczywiście znów jest wiele możliwości: od przedostawania się płynu układu chłodzenia do miski, poprzez przedostawanie się paliwa w silnikach które mają napędzane pompy paliwa bezpośrednio od silnika i/lub są smarowane tym samym olejem co silnik, do niewłaściwego oleju, zapierniczonego filtra olejowego, za rzadko wymienianego oleju lub dużych przedmuchów z komory spalania w dół do skrzyni korbowej. To tak w skrócie, ale możemy dalej rozwijać...

#177 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 17 grudnia 2009 - 07:45

Ja wczoraj wymieniłem olej na Castrol Magnatec Diesel 10W/40.

Wcześniej miałem wlanego Elfa 15W/40 z Motodoktorem (bije się w pierś za ten haniebny czyn).

Zobaczymy co z tego wyjdzie.... poczekamy na efekty...

#178 Offline   Bartas


  • Postów: 12
  • Na forum od: 30 paź 2009
  • Miejscowość: Brodnica

Napisano 19 stycznia 2010 - 08:54

Drodzy koledzy potrzebuję krótkiej pomocy bez większych wywodów ;-) . Mój mietek ma najechane 260 tyś (2,0 D). Wycieków nie zauważyłem. Jaki olej lano wcześniej nie wiem. Wybieram tylko spośród dwóch. Który lepiej zalać ;-) : Castrol Magnatec 15 W 40 czy Castrol 10 W 40 Diesel?

p.s. Rozumiem, że Castrol 15 w 40 nie ma nigdy oznaczenie Diesel w nazwie i można go lać zarówno do benzyny jak i diesla?

Dzięki za pomoc

#179 Offline   michelangelo


  • Postów: 1 471
  • Na forum od: 28 lis 2007
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 stycznia 2010 - 09:35

Dokładnie możesz go lać tu i tu.
Co do wyboru oleju to polecam obadać silnik czy bardzo się poci albo czy w ogóle się poci, jeśli mało bądź wcale to śmiało lej 10w40, a tym bardziej jeśli jesteś pewien tego przebiegu.

#180 Offline   Kania


  • Postów: 367
  • Na forum od: 14 lip 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 stycznia 2010 - 10:58

Bartas napisał:

Castrol Magnatec 15 W 40 czy Castrol 10 W 40 Diesel?
Dokładnie jak napisał michelangelo, jeżeli przebieg autentyczny, nie ma wycieków i nie poci się oraz nie bierze oleju, to lej 10W40 Diesel.








Podobne tematy Zwiń