Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

ke-jet, wtrysk gazu.


111 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   szymtro


  • Postów: 527
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 13 listopada 2008 - 00:11

Powoli przymierzam się do skonstruowania sterownika do wtrysku gazu.
Rozum podpowiada mi dwa wtryskiwacze - jeden mniejszy, drugi większy, sterowane niezależnie. Sam wtrysk pod przepustnicę albo nad.

Rozumiem ze reduktor jest inny - czy ciśnienie gazu jest tam nastawialne stałe czy w jakiś sposób zależy od podciśnienia w dolocie?

Jakie są realne czasy wtrysku gazu? a jakie wymagane czasy przerwy?

#2 Offline   PiotrGo


  • Postów: 253
  • Na forum od: 31 sty 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 grudnia 2008 - 13:12

Hmm, a czytałeś jak działa instalacja 3 generacji? Prawie jak sekwencja tyle że podaje gaz w sposób ciągły, do każdego z cylindrów. Można ją stosować w przypadku M103.

Chyba nie ma sensu wymyślać od nowa czegoś co już istnieje i jest sprawdzone.

#3 Offline   szymtro


  • Postów: 527
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 05 grudnia 2008 - 01:36

Smutna prawda jest taka że już prawie nie da się kupić 3 generacji albo cena jest nie właściwa.
Normalne, elektryczne wtryskiwacze gazu są coraz lepsze(czytaj szybsze) i tańsze.

Ale miło mi że chociaż ktoś to przeczytał i się wypowiedział.

#4 Offline   Wojtas.bb


  • Postów: 523
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Bielsko-Biała

Napisano 05 grudnia 2008 - 14:58

temat nie jest tak do końca beznadziejny i założenie sekwencji do silnika z KE-Jetroniciem jest możliwe. Oto dowód KLICK . Jestem na etapie rozpracowywanie Megasquirta więc może coś z tego wyjdzie

#5 Offline   szymtro


  • Postów: 527
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 06 grudnia 2008 - 00:04

Obejrzałem - nie podobał mis ie tylko ten czas odpowiedzi po wdepnięciu na wolnych obrotach - widać to jak podnosi się ciśnienie w dolocie(economy idzie w prawo) a dopiero za chwilkę wzrastają obroty.

Ale powiedzmy że to choroba wieku dziecięcego - pewnie dlatego że dawka całkowicie liczona z przepływomierza - a one podobno tak mają (wymaga uwzględnienia sygnału z map'a).

Co do samego sterowania to ja mogę sobie zbudować je samodzielnie (uC nie jest dla mnie tajemnicą). To tylko kwestia fizycznych wartości odpowiadających ms/mg wtryskiwacza i V/mg powietrza.

Plus takiego tematu jest jeden - całkowite wyeliminowanie benzyny i zbiornika benzyny.

#6 Offline   Jacek.szewczyk


  • Postów: 43
  • Na forum od: 26 lis 2008
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 lutego 2010 - 22:08

Wojtas.bb jestem pełen uznania, zrobiłeś kawał dobrej roboty, skonstruowałeś sekwencję, coś, co do tej pory było niemożliwe...
Ja też o tym poważnie myślałem, a fachowcy od lpg mówili, że to nie jest możliwe. Ale trochę przypadkiem znalazłem oryginalną sekwencję (IV generację), która pracuje na mechanicznym wtrysku benzyny (na KE-jet). 99% fachowców powie, że do silnika m102 (200E)nie da się założyć sekwencji IV generacji, bo nie ma skąd wziąść czasów otwarcia wtrysków benzyny, a KE-jet to podobnie jak dawne diesle, leje pod ciśnieniem, tyle że w sposób ciągły. Pół roku temu założyłem instalację OMVL dream XXI c, na razie przejechałem ok. 3 tyś. km, akurat taki okres, ale jestem z niej bardzo zadowolony, mogę ją napradę polecić do silnika na KE-jecie. To dobra sekwencja, nie potrzebuje czasów wtrysku benzyny, ale na podstawie sygnałów z czujnika położenia przepustnicy, czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym i sondy lambda sama ustala sobie czsy otwarcia dla wtryskiwaczy gazu. Silnik ładnie pracuje, jak na benzynie, nie czuć spadku mocy, ale też ważne, żeby ją dobrze zamontować.
Pozdrawiam mercmaniaków.

#7 Offline   szymtro


  • Postów: 527
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 03 lutego 2010 - 23:35

Jacek.szewczy napisz dokładnie jakie masz elementy pod maską zamontowane. Jaki reduktor, wtryskiwacze, dodatkowe czujniki.

#8 Offline   Jacek.szewczyk


  • Postów: 43
  • Na forum od: 26 lis 2008
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 lutego 2010 - 17:54

Cześć Szymku.
Fajnie, że odkopaliśmy ten temat, pamiętam jak rok temu szukałem tego w necie, na różnych forach, i gadałem z różnymi fachowcami, to sprawa montażu sekwencji do mechanicznego wtrysku benzyny i naszych m102 wyglądała zupełnie beznadziejnie...
Elementy są typowe dla OMVL, to włoska firma produkująca instalacje lpg, teraz nazywa się REG by OMVL. Dość znana instalacja to OMVL dream XXI n, ale to typowa sekwencja i do naszego m102 tego nie założysz, brak czasów wtrysków benzyny.

Tą, którą ja założyłem to OMVL dream XXI c, to jest sekwencja IV generacji (otwiera wtryski w różnych czasach na poszczególne cylindry).
Napiszę jakie ma elementy:
1) Zbiornik, to wiadomo w bagażniku, ja akurat założyłem walec.
2) Potem, już pod maską, jest reduktor REG by OMVL. U mnie jest zamontowany prawie na końcu prawej podłużnicy (tej od pasażera), zaraz przy lampie.
3) Dalej na przewodzie filtr gazu, a przewód dochodzi do listwy wtryskowej, na której są zamontowane 4 oddzielne wtryski elektroniczne. Cała listwa wtryskowa jest przykręcona wspornikiem do silnika, zaraz z boku i na wysokości filtra powietrza. Listwa REG by OMVL, z tego co wiem, to wtryski są starszego typu: 6 omowe.
4) No i wtryskiwacze łączą się wężykami z dyszami, które są zamontowane w kolektorze ssącym, zaraz obok wtrysków benzyny, tak więc gaz jest podawany w różnym czasie bezpośrednio pod zawory ssące. Dysze są 4.
Tak to wygląda mechanicznie.

I jeszcze elektronika:
Sterownik mam zamontowany z lewej strony obok pompy hamulcowej i pudełka z bezpiecznikami. Sterownik REG by OMVL dream XXI c Injection system, możesz sobie go programować. Sterownik korzysta z czterech czujników:
1) TPS, to czujnik położenia przepustnicy, jest pod filtrem powietrza. Tu nie jestem pewien, ale raczej nie ma żadnego dodatkowego czujnika, tylko po prostu sygnał bierze się z zamontowanego fabrycznie w m102 potencjometra położenia przepustnicy, który obsługuje KE-jeta.
2) MAP SENSOR, czyli czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym, jest zamontowany w kolektorze, firmy AEB.
3) OBROTY SILNIKA, tu sygnał bierze się z fabrycznego czujnika w aparacie zapłonowym (w rozdzielaczu).
4) SONDA LAMBDA, wiadomo, u mnie w kolektorze wydechowym, zaraz przy silniku, a w niektórych w124 pod podłogą przed katalizatorem. Chociaż mój w124 to wersja włoska z silnikiem m102.963, fabrycznie nie miała katalizatora i sondy, dlatego samemu musiałem zmienić kolektor (tylko jeden element) i dodać sondę, która jest podłączona tylko do sterownika Lpg. Sonda używka Bosch (jedno Voltowa), ale działa dobrze. Choć też słyszałem, że lambda nie jest konieczna, instalacja może chodzić bez sondy, bo ten sygnał ma tylko znaczenie korygujące wobec parametrów podstawowych.

Tak to wygląda, ale naprawdę fajna sprawa i jak na to patrzysz, to z wyglądu niczym nie różni się od typowej sekwencji. To typowa i produkowana instalacja Lpg, którą kupiłem w tak zwanym „kit” (w całości), tak najlepiej, bo jest skonfigurowana.
To tak z grubsza, ale jak będziesz jeszcze potrzebował dokładne oznaczenia, to napisz, odczytam na samochodzie.

Pozdrawia Jacek.

#9 Offline   szymtro


  • Postów: 527
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 04 lutego 2010 - 22:23

Cieszy mnie że jest prawie gotowe rozwiązanie.

Byłbym wdzięczny za porobienie zdjęć tego co masz.

TPS m102 z serii 962/963 nie posiada - tylko zespolony czujnik pozycji zamknięta, pośrednia, otwarta przepustnica - może masz podłączone do przepływomierza (potencjometru klapy spiętrzającej)?
Jakie ciśnienie gazu na listwie masz nastawione? Jaka średnica dysz?

#10 Offline   PiotrGo


  • Postów: 253
  • Na forum od: 31 sty 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 lutego 2010 - 23:22

Jacek.szewczyk napisał:

OMVL dream XXI c Injection system,

Ten sterownik to jest dream XXI czy XXI c, bo o tym drugim w google nic nie znalazłem?

#11 Offline   FidelC


  • Postów: 29
  • Na forum od: 06 sie 2008
  • Miejscowość: Kraśnik/Kraków
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi 80 Avant 1.9 TDI

Napisano 05 lutego 2010 - 01:19

A jaki był koszt montażu takiej instalacji?

#12 Offline   FilipW


  • Postów: 1 372
  • Na forum od: 30 lip 2007
  • Miejscowość: świętokrzyskie
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w201 2.0D 1988r
  • Inne auto:Audi 100 c4 2.8

Napisano 05 lutego 2010 - 11:02

I kto i gdzie podjal sie instalacji tego zestawu?

#13 Offline   Jacek.szewczyk


  • Postów: 43
  • Na forum od: 26 lis 2008
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 lutego 2010 - 15:19

Odpowiem Wam po kolei.

Szymek – zdjęcia podeślę Ci przy okazji.
Z TPSem wydaje mi się, że sygnał jest pobierany z przepływomierza (potencjometru klapy spiętrzającej), ale tu nie jestem pewien, czujnik jest schowany pod filtrem powietrza, a instalacji samemu nie zakładałem. TPS też widać na laptopie, jak podłączysz do centralki.
Co do ciśnienia gazu na listwie i średnicy dysz, nie powiem, bo tak daleko w instalację jeszcze nie wchodziłem.

PiotrGo – ten sterownik to jest OMVL dream XXI c, pamiętaj na końcu jest litera C. OMVL dream XXI to cała rodzina różnych instalacji Lpg, których każda jest oznaczona inną literą na końcu, to różne typy i generacje, a właśnie ta z literą C działa na mechanicznym wtrysku benzyny, chociaż na elektronicznym wtrysku też działają, tylko niezależnie od sterownika benzyny.
W necie mało znajdziesz o OMVL dream XXI c, nie jest taka powszechna jak typowe sekwencje, jak np. OMVL dream XXI n. A jak czytasz o OMVL dream XXI to uważaj, bo dużo ludzi o tym pisze, potem nie wiadomo, o który typ tak naprawdę chodzi i sami nie mogą się dogadać.

FidelC – Za całość, czyli instalacja z założeniem zapłaciłem 2.500 zł., to było w zeszłym roku.

FilipW – Ja montowałem pod Poznaniem, w Szamotułach, jestem naprawdę zadowolony, choć tu na Zachodzie Polski nie ma zbyt wielu od tego fachowców. Wiem że OMVL jest bardziej rozpowszechniony na Wschodzie, słyszałem, że w Białymstoku ktoś też się na tym dobrze zna, tam masz też przedstawiciela OMVL na Polskę.

#14 Offline   szymtro


  • Postów: 527
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 06 lutego 2010 - 09:31

Panowie a czy to ma znaczenie kto montuje jak większość zainteresowanych już posiada lpg w autach.
Wystarczy zmienić przecież parownik, dodać wtryskiwacze i kawałek elektroniki i już.

Zastanwaiam się tylko czy warto pakować omvl'owski reduktor czy już raczej wybierać takie tłoczkowe (te co są nowością)?

#15 Offline   Jacek.szewczyk


  • Postów: 43
  • Na forum od: 26 lis 2008
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 lutego 2010 - 15:38

Szymek, myślę że jak macie zamontowane instalacje Lpg I lub II generacji, to warto pomyśleć o takiej modyfikacji, a przynajmniej zobaczyć jak to wyjdzie cenowo.
Wydaje mi się, że lepiej zamontować reduktor tłoczkowy, ale pewnie na upartego, to mógłbyś też wykorzystać Twój obecny reduktor, to są rzeczy w miarę typowe.
O instalacji OMVL dream XXI c z praktyki wiele Tobie nie powiem, na razie przejechałem tylko ok. 3 tyś. km., ale od tych co znacznie więcej, to złego słowa nie słyszałem, kiedyś też rozmawiałem z taksówkarzem, co zrobił na niej w Audi 180 tyś, i mówił że super.
Jeździłem trochę w124 z silnikiem 230E na mieszalniku, a różnica z moim, to jak gaźnik do wtrysku. Na sekwencji masz zupełnie inną kulturę pracy silnika, lepszą dynamikę, moc prawie identyczną, mniejsze zużycie paliwa i jeździsz spokojnie (nie masz tego ryzyka strzału, gaz jest podawany bezpośrednio pod zawory ssące).
Pozdrawiam mercmaniaków

#16 Offline   szymtro


  • Postów: 527
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 07 lutego 2010 - 00:04

Mam instalkę z blosem. Przejechałem już 63 kkm i jeździ się jak na oryginalnym systemie.

Parownika od takiej instalacji nie da się zainstalować do wtrysku (bez przeróbek) bo we wtrysku gazu reduktor podaje stałe ciśnienie gazu a ze zwykłej instalki gaz niejako jest wysysany z parownika.

Od ciśnienia gazu na listwie i średnicy dysz i czasów otwarcia zależy skład mieszanki.

#17 Offline   FilipW


  • Postów: 1 372
  • Na forum od: 30 lip 2007
  • Miejscowość: świętokrzyskie
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w201 2.0D 1988r
  • Inne auto:Audi 100 c4 2.8

Napisano 07 lutego 2010 - 00:37

Hmm byc moze to bedzie glupie pytanie ale czy czy elektronika i cala konstrukcja tego OMVL jest przygotowana ogolnie pod mechaniczny wtrysk czy tylko pod 4 cylindrowce? Bo jesli daloby sie to przystosowac tez do m103 to byloby fajnie. Tylko koszt praktycznie wyjdzie jak za nowa cala sekwencje do r6 (bez kosztu butli bo instlacje II gen mam, wlasciwie nowa).

#18 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 07 lutego 2010 - 12:34

szymtro napisał:

Mam instalkę z blosem. Przejechałem już 63 kkm i jeździ się jak na oryginalnym systemie.
Szczerze to nie wiem po co szukasz kosztów i komplikacji :) . Czy coś się nawala z instalacją? Liczysz na jakieś konkretne różnice z w spalaniu po zmianie zasilania na sekwencyjne? Moc -prawidłowo wyregulowany BLOS spokojnie dorównuje sprawnością sekwencji... A do tego przecież prostota i w zasadzie bezawaryjność. Wielokrotnie mniej elementów, drastyczna redukcja elektroniki, banalne serwisowanie i łatwa regulacja....Wystarczy dbałość o WN i tylko wypadki losowe Ci dokuczą -ale one dokuczają też i dieslom i benzyniakom, wiec sprawiedliwość jesy :-P
Nie mam nic przeciw sekwencji ale gdybym miał BLOS w KE-jetronic....to po co naprawiać coś co nie jest zepsute :-P . Oczywiście każdy ma swoją drogę jak mówił mój sensei :hmm:
Wątek niemniej bardzo ciekawy i śledzę go z uwagą -zagadnienie OMVL Dream XIIc z KE-jetem to dla mnie poza kilkoma rozmowami "gdzieś w Polsce" kompletne novum :oops: .

#19 Offline   Krzysiek1wr


  • Postów: 71
  • Na forum od: 17 kwi 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 25 czerwca 2011 - 07:56

FilipW napisał:

Hmm byc moze to bedzie glupie pytanie ale czy czy elektronika i cala konstrukcja tego OMVL jest przygotowana ogolnie pod mechaniczny wtrysk czy tylko pod 4 cylindrowce? Bo jesli daloby sie to przystosowac tez do m103 to byloby fajnie. Tylko koszt praktycznie wyjdzie jak za nowa cala sekwencje do r6 (bez kosztu butli bo instlacje II gen mam, wlasciwie nowa).

Witam da się, właśnie od wtorku jeżdżę na takiej sekwencji w M103
moim zdaniem lepiej założyć sekwencje (spalanie niższe co się zwróci) no i nie ma tych strzałów i potem problemów. Tylko jest jeden problem ciężko jest dostać ten sterownik

#20 Offline   bezelek


  • Postów: 76
  • Na forum od: 14 lut 2011
  • Miejscowość: Daniec, Opolskie
  • Drugi Mercedes:MB 100 2.4D
  • Trzeci Mercedes:MB Vito 2.2 CDI
  • Inne auto:BMW e36

Napisano 25 czerwca 2011 - 11:59

A można wiedzieć gdzie go dostales? i ile za niego wołaja?