Jump to content

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! uses cookies. Read the for more info. To remove this message, please click the button to the right:    I accept the use of cookies

- - - - -

ke-jet, wtrysk gazu.


111 replies to this topic

#21 Offline   Krzysiek1wr


  • posts 71
  • Joined 17 Apr 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 25 June 2011 - 12:22

tam skąd go dostałem miał tylko 1 pytałem w Białymstoku to tam mają i chcą za niego z wiązką kabli 1200zł
Najlepiej jest szukać na allegro (często trzeba patrzeć) nieraz ktoś sprzedaje używaną instalację OMVL mi właśnie raz przepadła sprzed nosa za nieduże pieniądze (ktoś kupił przede mną) ponieważ chciałem się skontaktować ze sprzedającym czy chce sam sterownik sprzedać no i zanim się dodzwoniłem to już ktoś kupił

#22 Offline   bezelek


  • posts 76
  • Joined 14 Feb 2011
  • Miejscowość: Daniec, Opolskie
  • Drugi Mercedes:MB 100 2.4D
  • Trzeci Mercedes:MB Vito 2.2 CDI
  • Inne auto:BMW e36

Posted 25 June 2011 - 14:19

Łoooł, to zdecydowanie za dużo, to bardziej oplaca się pobawic w MegaSquirta...

#23 Offline   Krzysiek1wr


  • posts 71
  • Joined 17 Apr 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 25 June 2011 - 16:52

jak znajdziesz sterownik tanio to naprawdę się opłaca.

#24 Gość__


  • Joined --

Posted 05 July 2011 - 22:08

To powodzenia życzę z tą instalacją OMVL i dużo zdrowia pani Mercedes.

#25 Offline   mariuszpoc


  • posts 545
  • Joined 19 Jan 2009
  • Miejscowość: Bochnia
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 12 August 2011 - 16:46

Krzysiek1wr, Dzięki za naprowadzenie na temat :ok:

Jacek.szewczyk napisał:

tak więc gaz jest podawany w różnym czasie bezpośrednio pod zawory ssące.

Wszystko się ładnie klaruje tylko jak by ktoś mógł powiedzieć skąd ta instalacja "wie" o "początku" wtrysku? :pub: Z aparatu zapłonowego? Czujnika położenia wału? Bo jeśli tak to wygląda na to, że 4-ry wtryski pracują jako 1-den wtrysk grupowy a mieszanka jest zaciągana do danego cylindra dopiero po otwarciu się odpowiedniego zaworu :wpysk: Niektóre auta mają tak rozwiązany wtrysk benzyny. No chyba że w oprogramowaniu można ustawić kolejnośc zapłonu na cylindrach i odpowiednie opóźnienia "początku" wtrysku? :ok:
Bo już do czasów wtrysków wystarczą w zupełności te rzeczy które klarownie wymienił kolega wyżej :ok:

Jak ktoś wie o co mi chodzi to proszę o dpowiedź/naprowadzenie bo coś mi świta, ale mam jeszcze kilka wątpliwości jak to działa ;)

#26 Offline   Jacek.szewczyk


  • posts 43
  • Joined 26 Nov 2008
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 14 August 2011 - 12:06

W oprogramowaniu do sterownika lpg masz możliwość ustawienia trzech opcji: wtrysku fullgrupowego, półsekwencji i sekwencji. Tak jak w większości typowych instalek sekwencyjnych.
Natomiast z czujnika w aparacie zapłonowym sterownik pobiera sygnał, który wskazuje mu "początek" wtrysku i obroty silnika.

#27 Offline   mariuszpoc


  • posts 545
  • Joined 19 Jan 2009
  • Miejscowość: Bochnia
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 14 August 2011 - 12:23

Jacek.szewczyk, :D właśnie tego mi brakowało. Dzięki :)

Ważne na pewno żeby potencjometr klapy spiętrzającej działał prawidłowo.

#28 Offline   Jacek.szewczyk


  • posts 43
  • Joined 26 Nov 2008
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 14 August 2011 - 12:41

Masz racje, potencjometr i pozostałe czujniki są ważne, tu od razu wszystko wyjdzie. Ale jak coś nie tak, to łatwo znaleźć, bo na laptopie widać wszystkie czujniki.

#29 Offline   mariuszpoc


  • posts 545
  • Joined 19 Jan 2009
  • Miejscowość: Bochnia
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 17 August 2011 - 12:00

Jacek.szewczyk, fajna sprawa z tą sekwencją bo dotychczas myślałem że w następnym aucie będę musiał mieć silnik m111 albo m104 (3.2), a tu się okazuje że można sobie obciąć koszty i kupić np m103 (w124 z tym silnikiem są tańsze). Tylko, że wydaje mi się, że taka sekwencja jest mniej precyzyjna i auto trochę więcej będzie paliło :hmm: No i kwestia znalezienia sterownika do niej, bo reszta klocków to już jak do każdej innej sekwencji.
A jak wygląda odcięcie paliwa po przejsciu na gaz? Trzeba montować dodatkowy moduł czy już w sterowniku jest taka opcja? Bo wiadomo, w normalnej sekwencji sterownik odcina wtryski paliwowe i tyle.

#30 Offline   Jacek.szewczyk


  • posts 43
  • Joined 26 Nov 2008
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 17 August 2011 - 19:38

Wiesz maruuszpoc, to fajna sprawa, że można zamontować sekwencje do mechanicznego wtrysku paliwa, bo przy silniku m111 to nikogo nie dziwi. I zupełnie niesłusznie większość gazoników tak narzeka na KE-jeta. A przecież KE to jeden z najbardziej niezawodnych wtrysków, ma swoje zalety, nie bez powodu mercedes i bosch klepali go przez tyle lat.
Sterownik omvl, chyba jest jeszcze produkowany.
Mogą być obawy przy precyzji i spalaniu, ale nie odczułem różnicy w stosunku do innych sekwencji, a jeździłem różnymi i na forum też było dużo. Sterowniki benzyny, z których typowe sekwencje pobierają czasy otwarcia wtrysków, ustalają te czasy na podstawie takich samych czujników, z jakich korzysta sterownik omvl. To jest rozwiązanie typowe.
Odcięcie paliwa można zrobić na dwa sposoby, albo przez przekaźnik odcinasz pompę paliwa albo montujesz moduł stop KE. Oba rozwiązania mają swoje wady i zalety, ale nie będę już tego pisał, bo było o tym już dużo na forum.

#31 Offline   mariuszpoc


  • posts 545
  • Joined 19 Jan 2009
  • Miejscowość: Bochnia
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 17 August 2011 - 22:47

Jacek.szewczyk napisał:

nie będę już tego pisał, bo było o tym już dużo na forum.

Ok, nie ma co się rozpisywać ;)

Ke-jet wszystkim daje w tyłek, ale trzeba pamiętać że jest to mechanika precyzyjna i jeśli działa sprawnie to rzeczywiście szacunek dla konstruktora.

#32 Offline   michal93


  • posts 938
  • Joined 04 Mar 2011
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 1.9 TDI

Posted 17 August 2011 - 23:14

Ja to się w ogóle dziwie jak w tamtych latach ktoś mógł wpaść na pomysł skonstruowania Ke-jeta. w tych latach w polsce auta woziły się na starych gaźnikach i o wtrysku nikt nie myślał. A z tą sekwencja to jest jak. Można normalnie samemu to montować jak ma się trochę w głowie? Zmiana zasilania raczej nie powinna nikogo obchodzić :hmm: ciekawe który gazownik się tego podejmie. Mój powiedział że się nie da bo to jest wtrysk jedno punktowy... A ja myślałem że to wielo punkt. :D

#33 Offline   Jacek.szewczyk


  • posts 43
  • Joined 26 Nov 2008
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 18 August 2011 - 08:07

Macie racje, a w KE-jecie elektronika jest tylko wspomagająca, tu odłączysz sterownik i pojedziesz dalej, a przy wtrysku elektronicznym to już tylko pozostaje laweta. Ale znowu jak widzę, jakie ludzie mają problemy z wtryskami typu common rail, to szacunek dla starego i poczciwego KE.
Z gazownikami to często jest tak, że wyspecjalizują się w kilku instalkach i mówią wszystkim, że właśnie te są najlepsze, a wszystkie inne to do niczego... Myślę że zamontowałby to ktoś, kto ma pojęcie o instalkach omvl, bo ta sekwencja niewiele różni się od typowych sekwencji, elementy są typowe dla sekwencji, a różnica tylko w podłączeniu sterowania. A jak ktoś ma o sekwencjach trochę pojęcia, to dałby radę zrobić to samemu. Ze sterownikiem też nie ma wielkiej filozofii, podłączysz laptopa przez interfejs, wprowadzisz mu tylko wartości czujników i na ustawieniach standardowych już będzie chodził. Mapa wtrysku i inne ustawienia są w sterowniku, a jak chcesz, to możesz sobie zmienić po swojemu.

#34 Offline   michal93


  • posts 938
  • Joined 04 Mar 2011
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 1.9 TDI

Posted 20 August 2011 - 10:18

No dobra a gdzie montuje się wtryskiwacze? Trzeba wiercić w głowicy?

#35 Offline   Jacek.szewczyk


  • posts 43
  • Joined 26 Nov 2008
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 20 August 2011 - 20:17

Dysze wtrysków musisz zamontować w kolektorze ssącym, zaraz obok wtrysków benzyny.

#36 Offline   Krzysiek1wr


  • posts 71
  • Joined 17 Apr 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 21 August 2011 - 21:02

Witaj Jacku. Tych sterowników już nie produkują. A co do spalania przy moim 2.6 to spala 0,5-1.0L więcej niż benzyny czyli po trasie gazu spala 10L a po mieście 13-14L

#37 Offline   Jacek.szewczyk


  • posts 43
  • Joined 26 Nov 2008
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 22 August 2011 - 20:03

Cześć Krzyśku. No to spalanie super, przy 260E i automatycznej skrzyni to naprawdę dobry wynik.

#38 Offline   fast


  • posts 10
  • Joined 08 Sep 2010
  • Miejscowość: Frankfurt am Main
  • Inne auto:205 GTi

Posted 07 November 2011 - 15:57

mam pytanie o tego OMVL Dream XXI C

mogę kupić taki sterownik niestety jest bez wiązki kabli i tu pytanie czy wiązka podejdzie z innej wersji Dream XXI ??

Chcę wrzucić jakiś gaz do swojego M103 - niestety tylko sekwencje montowane w polsce mają papierki do niemieckiego urzędu, a auto zarejestrowane mam w dojczach :)

Znacie jakieś inne firmy montujące gaz z papierami do niemiec poza AUTO-MIX w Strzyszowie ?

#39 Offline   Jacek.szewczyk


  • posts 43
  • Joined 26 Nov 2008
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 08 November 2011 - 16:09

W innych instalkach OMVL nie znajdziesz takiej samej wiązki kabli. Ale chyba najprościej kupić dostępną wiązkę od OMVL Dream XXI N (to typowa sekwencja) i trochę przerobić.
To znaczy wyprowadzenia (sygnały wyjściowe) powinny być takie same. Od strony sterowania podłączenia do aparatu zapłonowego i map sensora też tak samo, jedyne co musisz zrobić, to zlikwidować z wiązki podłączenia do wtrysków benzyny, a przewody wykorzystać do podłączenia TPSu i sądy lambda. I uważaj na kolejność przewodów we wtyczce, bo tam musi wszystko grać.

#40 Offline   szymtro


  • posts 527
  • Joined 07 Jun 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Posted 15 March 2012 - 21:08

Ostatnio trochę poczytałem na forach audi a'propos ke-jetronic i ke-motronic. Nie jest to proste zadanie ale wygląda ze można zmienić sterowanie używając osprzętu z m102/103.

Tak czy tak może ktoś jednak zna jakiś inny sterownik lpg który da radę sam sobie wypracować sygnał do wtryskiwaczy, bez ecu silnika?

Z tego co sam sprawdziłem to żaden stag czy "king" nie ma takiej opcji.