Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

ke-jet, wtrysk gazu.


111 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   grzesiek-mr


  • Postów: 973
  • Na forum od: 27 mar 2009
  • Miejscowość: dolny śląsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Rover... szosowy

Napisano 19 marca 2012 - 10:57

Odgrzeję temat, Czy ktoś wie czy i gdzie są jeszcze osiągalne nowe w/w sterowniki?\
a teraz pytanie totalnie amatorskie: Czy do silnika 4cyl. mógłbym zastosować sterownik do wersji 5,6,8 cyl. - np. jeden z takich:
http://allegro.pl/ko...2206468227.html
http://allegro.pl/in...2198018019.html
http://allegro.pl/in...2160470959.html
oraz jak dowiedzieć się czy dany używany sterownik to wersja "c" skoro nie jest to napisane na naklejce?

PS: Jacek.szewczyk - mógłbyś podać dokładniejsze namiary na tego gazownika z Szamotuł, który montował Ci ten zestaw? (wyszukiwarka podała mi dwa warsztaty w tej miejscowości..)

#42 Offline   Jacek.szewczyk


  • Postów: 43
  • Na forum od: 26 lis 2008
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 marca 2012 - 16:44

Grzesiek-mr, co do nowego sterownika, to zobacz jeszcze w Amax Białystok, to przedstawiciel omvl na Polskę, ja tam kupowałem całą instalkę w 2009 r.

W praktyce nie bawiłem się tymi sterownikami z alledrogo, ale to omvl dream XXI, to pierwsze sekwencje ze starą elektroniką, jeszcze przed omvl dream XXI c. Spokojnie zamontowałbyś to do twojego R4. Pewnie w tym sterowniku nie ustawisz opcji na 4 cylindry, na ale zawsze możesz ustawić opcję na 8 cylindrów i do wtrysków podłączyć co drugi przewód ze sterownika (np. 1,3,5 i 7). Wtedy na wtrysku wyjdzie ci sekwencja. A dalej w każdy niewykorzystany przewód wpiąć rezystor, tak aby sterownik widział w sumie 8 wtrysków lpg (cewek). Takie trochę druciarstwo, ale teoretycznie da radę.

Co jeszcze do oznaczenia, to omvl dream XXI c musi być napisane na obudowie. Obudowy różnych sterowników omvl są bardzo podobne, bez rozebrania nie dojdziesz i jeszcze musisz się znać na elektronice lpg.

Napiszę ci jeszcze na pw.

#43 Offline   Jacek.szewczyk


  • Postów: 43
  • Na forum od: 26 lis 2008
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 marca 2012 - 19:35


Szymtro, słyszałem jeszcze o produkowanych sterownikach lpg do silników diesla, które można zamontować nawet do starszych silników na wtrysku mechanicznym. Może to dałoby radę zamonntować. Jedną z nich produkuje jakaś firma z Gdańska.




Ciekawy temat, ale na razie jeszcze nic dokładnie nie wiem.


#44 Offline   szymtro


  • Postów: 527
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 19 marca 2012 - 22:48

To może ktoś wie lub gdzieś ma dane odnośnie przepływu powietrza i napięcia odczytywanego z potencjometru klapy spietrzajacej? Można tylko znaleźć jałowe napięcie przy nie wciśniętej klapie.

#45 Offline   Jacek.szewczyk


  • Postów: 43
  • Na forum od: 26 lis 2008
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 marca 2012 - 10:17

szymtro napisał:

"Ostatnio trochę poczytałem na forach audi a'propos ke-jetronic i ke-motronic. Nie jest to proste zadanie ale wygląda ze można zmienić sterowanie używając osprzętu z m102/103."

Szymtro, można to zrobić na sterowniku Forda eec4.
Można też pomyśleć nad zrobieniem zupełnie prostego sterownika, który na podstawie napięcia odczytywanego z potencjometru klapy spietrzajacej generowałby czas wtrysku w określonym zakresie. To byłby sygnał do wtrysku fulgrupowego, ale znowu są też sekwencje lpg, które z takiego sygnału potrafią zrobić pełną sekwencje i mogą działać na własnych czujnikach podciścienia i lambdzie. Są gotowe takie kostki, ale kumaty informatyk musiałby napisać prosty program.
Albo jeszcze można pomyśleć o jakimś sterowniku do tuningu silników (MS itp).
To mogłoby rozwiązać wieczny problem z sekwencją w KE-jecie.

#46 Offline   szymtro


  • Postów: 527
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 20 marca 2012 - 19:57

Jacku,

Tak jak wspomniałeś. Właśnie pomyślałem nad nową płytką i wykorzystaniem wyjść nie wykorzystanych w złączu. W samej puszce wszystkie niezbędne sygnały już sa potrzeba tylko będzie okablować wolne wyjścia i już.
Zakładam iż uda się opracować samodzielnie sygnały - np z przepływomierza żeby wzór do wyliczania czasu był prostszy.

#47 Offline   tommerc190


  • Postów: 16
  • Na forum od: 08 sie 2010
  • Miejscowość: Sierpc
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:CC700 na wtrysku

Napisano 25 kwietnia 2012 - 20:13

 Użytkownik grzesiek-mr dnia 19 marca 2012 - 10:57 napisał

Odgrzeję temat, Czy ktoś wie czy i gdzie są jeszcze osiągalne nowe w/w sterowniki?\
a teraz pytanie totalnie amatorskie: Czy do silnika 4cyl. mógłbym zastosować sterownik do wersji 5,6,8 cyl. - np. jeden z takich:
http://allegro.pl/ko...2206468227.html
http://allegro.pl/in...2198018019.html
http://allegro.pl/in...2160470959.html
oraz jak dowiedzieć się czy dany używany sterownik to wersja "c" skoro nie jest to napisane na naklejce?

PS: Jacek.szewczyk - mógłbyś podać dokładniejsze namiary na tego gazownika z Szamotuł, który montował Ci ten zestaw? (wyszukiwarka podała mi dwa warsztaty w tej miejscowości..)
Witam mam sterownik bigas s gis ,który wspułpracuje z mechanicznym wtryskiem do niedawna pracował w moim mercedesie 190 1.8 jak coś to pisz na pw Pozdrawiam

#48 Offline   szymtro


  • Postów: 527
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 27 maja 2012 - 16:48

W innym dziale ktoś podpowiedział ecumaster.com i digital ecu tuner 3 z firmware fuel implant.
Przymierzam się do próby uruchomienia tego.
Zamiast oryginalnej przepustnicy wolałbym jednak zamontować całe kompletne tzw tbi (tpi w usa).
Zastanawiam się nad tbi z astra f 1.8 bo jest w miarę najprostsze i najbardziej zwarte i ma już wtryskiwacz, regulator ciśnienia i tps wbudowany.
Ktoś wie może jak wygląda porównanie średnic samych przepustnic z m102 i tej wspomnianej?
Może znacie jakieś inne tbi które lepiej będzie pasować?

#49 Offline   szymtro


  • Postów: 527
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 30 maja 2012 - 18:49

OK potrzebuję trochę wsparcia.
Pojemność skokowa: 2000[cm3]
cylindrów: 4
stopień napełnienia: 0,8
1suw to 400[cm3] = 0,4672[g] (przy gęstości powietrza 1,168g/m3=0,00168[g/cm3]
mieszanka: 14:1 (masowo)
1suw to 0,033371[g] = 0,024027429[cm3]
obroty przeliczeniowe: 6300

To wszystko daje mi 304[cm3/min] paliwa i 5040[L/min] powietrza

Ktoś może to przeliczyć i potwierdzić?
Czy można tak przedstawić całkowite obciążenie silnika?
Czy podczas pełnego obciążenia silnika dalej jest wymagana mieszanka 14:1 czy jakaś inna?

#50 Offline   szymtro


  • Postów: 527
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 11 lipca 2012 - 22:05

Panowie,
Gdzie można znaleźć informację na temat przepływomierzy produkcji boscha - chodzi mi o charakterystyki napięcie/przepływ powietrza(np 2.00v=333mg/min)?
Najbardziej interesują mnie najpopularniejsze czyli: 0 281 002 757 lub jego poprzednik: 0 280 217 121
Potrzebne te dane do policzenia ile faktycznie potrzeba paliwa bo próbowaniem to zajeżdżę rozrusznik.

#51 Offline   MB86


  • Postów: 18
  • Na forum od: 23 lip 2012
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:w124 2.0 <92 - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lipca 2012 - 16:30

 Użytkownik Jacek.szewczyk dnia 19 marca 2012 - 16:44 napisał

Grzesiek-mr, co do nowego sterownika, to zobacz jeszcze w Amax Białystok, to przedstawiciel omvl na Polskę, ja tam kupowałem całą instalkę w 2009 r.

W praktyce nie bawiłem się tymi sterownikami z alledrogo, ale to omvl dream XXI, to pierwsze sekwencje ze starą elektroniką, jeszcze przed omvl dream XXI c. Spokojnie zamontowałbyś to do twojego R4. Pewnie w tym sterowniku nie ustawisz opcji na 4 cylindry, na ale zawsze możesz ustawić opcję na 8 cylindrów i do wtrysków podłączyć co drugi przewód ze sterownika (np. 1,3,5 i 7). Wtedy na wtrysku wyjdzie ci sekwencja. A dalej w każdy niewykorzystany przewód wpiąć rezystor, tak aby sterownik widział w sumie 8 wtrysków lpg (cewek). Takie trochę druciarstwo, ale teoretycznie da radę.

Co jeszcze do oznaczenia, to omvl dream XXI c musi być napisane na obudowie. Obudowy różnych sterowników omvl są bardzo podobne, bez rozebrania nie dojdziesz i jeszcze musisz się znać na elektronice lpg.

Napiszę ci jeszcze na pw.

Witaj Jacku,
Od niedawna mam Mercedesa W 124 z 1987 roku, 2 litry na benzynie, 105 km. Zastanawiam się nad założeniem gazu i z tego co przeczytałem głównie z Twoich postów, najlepiej nadaje się do tego ta instalacja OMVL dream XXI c. W związku z tym mam 3 pytania.
Po pierwsze, jak ona sprawuje się w Twoim samochodzie i po jakim przebiegu?
Po drugie, jak wygląda sprawa ze spalaniem, tzn. ile średnio pali po mieście i trasie.
Po trzecie, czy znasz może kogoś na śląsku, kto potrafiłby to założyć.
Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam,
Michał

#52 Offline   Jacek.szewczyk


  • Postów: 43
  • Na forum od: 26 lis 2008
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 lipca 2012 - 20:21

Witaj MB86.
Wiesz co, na mojej instalce zrobiłem ponad 53 kkm i jestem zadowolony. Jak do tej pory, to nie miałem żadnych problemów, raz lekko skorygowł mi mapę gazownik po 1000 km, potem jeszcze raz samemu. Wymieniłem jeszcze filtry lpg. Raz wymieniałem świece NGK, przewodów Beru nie ruszałem. Wyczyściłem palec i kopułkę, i dobrze zrobiłem, bo jak to zobaczyłem w środku, to aż byłem w szoku, że to jeszcze działało.
Spalanie, to zależy jak sobie ustawisz czasy wtrysku na mapie. ja sobie tak ustawiłem, że na trasie pali mi ok. 8 - 10, miasto 10 - 12, tak normalnie. Jak trochę się pościgam, to potrafi spalić więcej, ale przy zupełnie spokojnej jeżdzie można zejść też niżej.
Na śląsku to nie znam fachowca od tych instalek. Nie wielu dobrze zna się na tym w Polsce, te instalki nie były tak popularne, zakładali je ludzie głównie do wtrysków mechanicznych i elektronicznych (fulgrupowych i półsekwencji), ale może popytaj wśród gazowników, co zakładają omvl. I jeszcze tak patrzę, że Twój silnik m102 jest na gaźniku, żeby zamontować OMVL dream XXI c, to musisz mieć potencjometr położenia przepustnicy.
Pozdrawiam Jacek

#53 Gość_kloss72_


  • Na forum od: --

Napisano 23 lipca 2012 - 21:39

 Użytkownik MB86 dnia 23 lipca 2012 - 16:30 napisał

Od niedawna mam Mercedesa W 124 z 1987 roku, 2 litry na benzynie, 105 km. Zastanawiam się nad założeniem gazu i z tego co przeczytałem głównie z Twoich postów, najlepiej nadaje się do tego ta instalacja OMVL dream XXI c. W związku z tym mam 3 pytania.

A ja mam jedno -jak zasilany jest Twój silnik?

#54 Offline   PiotrGo


  • Postów: 253
  • Na forum od: 31 sty 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 24 lipca 2012 - 09:36

 Użytkownik MB86 dnia 23 lipca 2012 - 21:39 napisał

astanawiam się nad założeniem gazu i z tego co przeczytałem głównie z Twoich postów, najlepiej nadaje się do tego ta instalacja OMVL dream XXI c.

Uściślę aby założyć instalację 4 generacji potrzeba: OMVL XXI-C praktycznie nie osiągalna, BIGAS SGIS nie N(z obudowy wystaje kruciec podciśnienia) - występuje w używce, nawet teraz na allegro są 2 oferty komputera (dokupić wiązkę, przełącznik i jazda)
Romano RIS - również czasem do dostania w używce.

3 generacja wtrysk ciągły: to głównie LandiRenso IGSystem lub często skracany do IGS. Na allegro kupiłem 2 takie używane instalacje, wdziałem nie dawno kolejną, więc jest to rzecz do zdobycia.
Są również 3 generacji innych firm, np BRC ale to już jest egzotyka....

Użytkownik kloss72 edytował ten post 24 lipca 2012 - 09:46
Poprawiam nick w cytacie -to nie była moja wypowiedź, lecz obecnie wskazanej osoby. Proszę o uwagę w tym względzie


#55 Offline   MB86


  • Postów: 18
  • Na forum od: 23 lip 2012
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:w124 2.0 <92 - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 lipca 2012 - 19:09

 Użytkownik kloss72 dnia 23 lipca 2012 - 21:39 napisał

A ja mam jedno -jak zasilany jest Twój silnik?
Narazie chodzi na benzynie.
Czyżbyś miał podobnego?

#56 Gość_kloss72_


  • Na forum od: --

Napisano 24 lipca 2012 - 19:31

 Użytkownik MB86 dnia 24 lipca 2012 - 19:09 napisał

Narazie chodzi na benzynie.

Spytam inaczej -czy to jest auto z gaźnikiem? A jeżeli tak to w czym problem z gazem? Gaźniki, zaraz po jednopunktowych wtryskach gazuje się łatwo i tanio. I chodzi to naprawdę przyzwoicie....A strzałów nie ma. Jakby były -można je wywołać, to narobią tyle co kot napłakał. Najwyżej jakiś wężyk zrzucą, czy pokrywkę filtra podniosą :E
Widziałem kompletnie schlewione gaźnikowce z LPG chodzące normalnie przy stopniu zaniedbania instalacji LPG i WN, który wtrysk elektromechaniczny rozrzuciłby na przestrzeni jedenastu wiorst, a klapę spiętrzającą przetłoczyłby na miskę z wodą dla chomika....

Aha, mam MB z gaźnikiem sterowanym elektronicznie, założony BLOS. Zacząłem właśnie mod na jednopunkt, lecz to inna historia i nie jest to podyktowane tym, że auto ma z gazem problemy. Rzekłbym -wręcz przeciwnie...

Jak masz gaźnik to sobie nie zawracaj tyłka wydumkami. Gaz plus gaźnik to duet stary jak historia socjalizmu ;)

#57 Offline   MB86


  • Postów: 18
  • Na forum od: 23 lip 2012
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:w124 2.0 <92 - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 lipca 2012 - 21:33

 Użytkownik kloss72 dnia 24 lipca 2012 - 19:31 napisał

Spytam inaczej -czy to jest auto z gaźnikiem? A jeżeli tak to w czym problem z gazem? Gaźniki, zaraz po jednopunktowych wtryskach gazuje się łatwo i tanio. I chodzi to naprawdę przyzwoicie....A strzałów nie ma. Jakby były -można je wywołać, to narobią tyle co kot napłakał. Najwyżej jakiś wężyk zrzucą, czy pokrywkę filtra podniosą :E
Widziałem kompletnie schlewione gaźnikowce z LPG chodzące normalnie przy stopniu zaniedbania instalacji LPG i WN, który wtrysk elektromechaniczny rozrzuciłby na przestrzeni jedenastu wiorst, a klapę spiętrzającą przetłoczyłby na miskę z wodą dla chomika....

Aha, mam MB z gaźnikiem sterowanym elektronicznie, założony BLOS. Zacząłem właśnie mod na jednopunkt, lecz to inna historia i nie jest to podyktowane tym, że auto ma z gazem problemy. Rzekłbym -wręcz przeciwnie...

Jak masz gaźnik to sobie nie zawracaj tyłka wydumkami. Gaz plus gaźnik to duet stary jak historia socjalizmu ;)

Wg klasyfikacji załączonej przez użytkownika innego forum mój Mercedes to gaźnik z czymś takim: skład mieszanki:

1 poziomego projekt gaźnik Stromberg 175 CDT (ECE-Version); ~ od 09.86: 1 prąd zstępujący-rejestr gaźnik Pierburg 2


Wiem że y gaźnikami nie ma problemu, aczkolwiek chciałbym się doradzić jaką instalację najlepiej dobrać.
Swoją drogą ile pali Ci gazu w mieście / na trasie?

Użytkownik kloss72 edytował ten post 25 lipca 2012 - 08:53
Unikamy bezpośrednich linków do portali zbliżonych tematycznie. To nie tyle zasada, co zwyczaj. Proszę uprzejmie o jego poszanowanie.


#58 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 lipca 2012 - 23:44

MB86, zacznij od wyrzucenia tłumacza google z roboty ;)

 Użytkownik MB86 dnia 24 lipca 2012 - 21:33 napisał

skład mieszanki:
1 poziomego projekt gaźnik Stromberg 175 CDT (ECE-Version); ~ od 09.86: 1 prąd zstępujący-rejestr gaźnik Pierburg 2

1 horizontal-draught carburetter Stromberg 175 CDT (ECE-Version);~since 09.86: 1 downdraught-register carburetter Pierburg 2 E-E


w wolnym tłumaczeniu:


mieszanka ustalana przez: 1 poziomogardzielowy gaźnik stromberg 175 CTD, od 09.86 pionowogardzielowy Pierburg 2EE.


Suma sumarum nadal nie wiemy który z tych gaźników masz u siebie.


Pozatym jest gdzieś wątek o gaźnikach i nie musimy chyba pisać w tym miejscu

( wybacz klosie że w kompetencje wlazłem tym ostatnim zdaniem :pub:).


Użytkownik Lord Zekanda edytował ten post 24 lipca 2012 - 23:46


#59 Gość_kloss72_


  • Na forum od: --

Napisano 25 lipca 2012 - 07:47

 Użytkownik Lord Zekanda dnia 24 lipca 2012 - 23:44 napisał

w kompetencje wlazłem tym ostatnim zdaniem

Eeee tam, masz zwyczajnie rację -kolega MB86 powinien rozpocząć w innym wątku. Ten jak wiesz dotyczy wtrysku elektromechanicznego i możliwości dołączenia doń instalacji sekwencyjnej, a wspomniany kolega ma w aucie gaźnik. To całkowicie inny typ zasilania, podlega innym schematom gazowania, serwisowania instalacji, kosztom i tak dalej.
Proszę więc o trzymanie się tematu, również dotyczy to spalania LPG przez auta z inną niż przedmiotowa w dyskusji konfiguracją osprzętu silnika i instalacji gazowej. Także rozważań nad konkretnym typem gaźnika.
Dodatkowo wątek niniejszy jest dość specyficzny -traktuje chyba o najrzadszym w tematyce gazowania Mercedesa połączeniu(KE+IV generacja LPG, czy wręcz +konstrukcja własna elektroniki) i prosiłbym, by nie przeszkadzać kolegom w tych trudnych, cokolwiek by nie mówić, zagadnieniach :old:

#60 Offline   MB86


  • Postów: 18
  • Na forum od: 23 lip 2012
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:w124 2.0 <92 - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 lipca 2012 - 08:32

 Użytkownik kloss72 dnia 25 lipca 2012 - 07:47 napisał

Eeee tam, masz zwyczajnie rację -kolega MB86 powinien rozpocząć w innym wątku. (...)i prosiłbym, by nie przeszkadzać kolegom w tych trudnych, cokolwiek by nie mówić, zagadnieniach :old:

W takim razie przepraszam za zaśmiecanie wątku. Ale ja najprawdopodobniej mam gaźnik Pierburg 2EE, bo rok produkcji 1987.
Koniec mojego wątku :)

Użytkownik kloss72 edytował ten post 25 lipca 2012 - 08:48
Proszę o oszczędniejsze cytowanie, zwłaszcza poprzedzających naszą wypowiedzi.