Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

ke-jet, wtrysk gazu.


111 odpowiedzi w tym temacie

#61 Gość_kloss72_


  • Na forum od: --

Napisano 25 lipca 2012 - 08:50

Wyświetl postUżytkownik MB86 dnia 25 lipca 2012 - 08:32 napisał

Ale ja najprawdopodobniej mam gaźnik Pierburg 2EE

Taki jak u mnie. Jest całkiem sporo o nim na forum. Zerknij w tamte wątki, może coś przyjdzie Ci do głowy. A tu jak wyżej -kończymy temat gaźników

#62 Offline   szymtro


  • Postów: 527
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 28 lipca 2012 - 18:53

Panowie,
M111 jakie ma rozmieszczenie wtryskiwaczy - ktoś ma to poproszę o pomiary.
Przydałby mi się też wymiar samego otworu na wtryskiwacz w listwie(gniazdo).

#63 Offline   Jacek.szewczyk


  • Postów: 43
  • Na forum od: 26 lis 2008
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 sierpnia 2012 - 13:43

Wiem, że jest problem, ale jakby kogoś interesowały nowe instalki Bigas GIS, Omvl dream XXI c i Romano Ris, w cenie 1299-1499 zł, to widzę że ktoś ogłasza się na allegro:
http://allegro.pl/no...2524832840.html

#64 Offline   PiotrGo


  • Postów: 253
  • Na forum od: 31 sty 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 13 listopada 2012 - 14:58

Pochwalę się swoją instalacją sekwencyjną w M103 opartą o sterownik Bigas GIS (klon OMVL DREAM XXI-C).
Wtryski OMVL REG FAST, reduktor LR IG1.
Podłączone sygnały: obroty, lambda, MAP. Jak będę miał chwilę wolnego to jeszcze podłączę przełącznik cut-off (dorabiany).

Jestem bardzo zadowolony z działania, reakcja na pedał gazu natychmiastowa - (w IGSsie który miałem wcześniej była taka 0,5s zwłoka).

Dołączona grafika

Użytkownik kloss72 edytował ten post 13 listopada 2012 - 17:45


#65 Offline   Jacek.szewczyk


  • Postów: 43
  • Na forum od: 26 lis 2008
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 14 listopada 2012 - 09:28

Super, bardzo mi się podoba ;), powodzenia...
Dobrze że założyłeś wtryski "fasty", mają mniejszą oporność (3 omy) i są szybsze, można wyciągnąć lepsze czasy i masz dużą możliwość regulacji.
Nie wiem jak jest ze sterownikiem Bigas GIS, w Omvl C do cut-off w sofcie jest osobne okno do ustawień.
PiotrGo, ciekawi mnie jak rozwiązałeś jeszcze sterowanie reduktora podciśnieniem z kolektora ssącego, rozumiem że reduktor LR IG1 można tak regulować?
.

#66 Gość_kloss72_


  • Na forum od: --

Napisano 14 listopada 2012 - 11:30

Schludna robota :ok: Pomyśl jednak nad umieszczeniem kabli WN jak należy. Ale ok, to nie galeria. Prosiłbym, abyś podał jak najwięcej szczegółów -podążasz mało przetartą ścieżką, może ktoś innych będzie chciał działać podobnie, miałby sporą pomoc ;)

#67 Offline   ed.die


  • Postów: 37
  • Na forum od: 25 maj 2008
  • Miejscowość: Brodnica
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CL 420

Napisano 14 listopada 2012 - 19:46

fajnie :) możesz mi powiedzieć która dokładnie instalka współpracuje z ke czy wszystkie z nich :)
http://www.bigas.it/...talog_2008_.pdf

#68 Offline   PiotrGo


  • Postów: 253
  • Na forum od: 31 sty 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 14 listopada 2012 - 21:32

Wyświetl postUżytkownik Jacek.szewczyk dnia 14 listopada 2012 - 09:28 napisał

Nie wiem jak jest ze sterownikiem Bigas GIS, w Omvl C do cut-off w sofcie jest osobne okno do ustawień.

W sofcie Bigas też jest CUT OFF, jednak aby on zadziałał musi być przełącznik który poda napięcie lub rozłączy w momencie zamkniętej przepustnicy.
Ponieważ w MB takiego brakuje więc dodałem na przepustnicy stycznik od przycisku myszki, poprowadziłem +5V z środkowego bolca potencjometru przepustnicy (załącza obwód przy zamkniętej przepustnicy).
Jednak nie bardzo działa. (we wcześniejszym IGSie działało bez problemu) Podejrzewam że układ musi mieć jeszcze sygnał TPSa w okolicy 0V, którego jak wiadomo nie ma. Jak podłącze się pod potencjometr przepustnicy, to na wolnych jest w okolicy 0,7V w trakcie jazdy to nawet więcej, w okolicach 1V

Wyświetl postUżytkownik Jacek.szewczyk dnia 14 listopada 2012 - 09:28 napisał

PiotrGo, ciekawi mnie jak rozwiązałeś jeszcze sterowanie reduktora podciśnieniem z kolektora ssącego, rozumiem że reduktor LR IG1 można tak regulować?
Będzie więcej czasu to będę próbować.

Nie bardzo wiem co masz na myśli? Podciśnienie jak w każdym reduktorze do sekwencji bierze się z kolektora ssącego. Ja sobie wywierciłem dodatkową dziurkę na wkrętkę i prowadzę je tym czarnym plastikowym przewodem który widać u dołu mniej więcej na środku zdjęcia które wkleiłem powyżej.

Zastosowałem IG1 bo większość osób, które się znają na LPG twierdzi że to najstabilniejszy ciśnieniowo reduktor dostępny na rynku, a bigas (podobnie jak IGS) nie ma korekt czasu wtrysku po ciśnieniu więc powinno być one maksymalnie stabilne.

Wyświetl postUżytkownik kloss72 dnia 14 listopada 2012 - 11:30 napisał

Prosiłbym, abyś podał jak najwięcej szczegółów -podążasz mało przetartą ścieżką, może ktoś innych będzie chciał działać podobnie, miałby sporą pomoc ;)

Instalacja wg mnie bardzo prosta do podłączenia. Jedyny kruczek to przewód który jest opisany "Masa 1 wtryskiwacza benzyny". Trochę mi to problemów przysporzyło, ponieważ w M103 nie ma wtryskiwaczy, a jak jest odłączony to całość nie chce działać.

Rozwiązanie: zwyczajnie trzeba podłączyć go do MASY, i tyle.

Manual do tej instalacji w sieci jest w sieci, chyba na chomiku "ISGI001_MANUALE_ISTRUZ_SGIS_REV1_1_ING.pdf"
Poniżej zdjęcie centralki.

Dołączona grafika

Na allegro obecnie jest taka jedna, ale bez wiązki....

Spalanie 12l LPG w trasie krajowa 7, dużo wyprzedzania i stania w korkach w trakcie wyjazdu z WaWy, 100% WaWa spalanie spadło do 17l z wcześniejszych 20 na IGS i jeszcze wcześniejszym BLOS

Jak coś jest jeszcze nie jasne to trzeba pytać :)

#69 Offline   benchi


  • Postów: 53
  • Na forum od: 07 sie 2009
  • Miejscowość: J-L
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W126 280SE

Napisano 07 stycznia 2013 - 21:04

Nie chcę pytać o rzeczy oczywiste ale czyż nie zajmujecie się tematem zastępczym?
Wydaje mi się, że największym problemem w jetronic'ach jest to, że tłoczek rozdzielacza pracuje na sucho jeżeli nie krąży w nim benzyna.
Sposób zasilania silnika gazem jest jakby sprawą drugorzędną.
Chyba, że ktoś już coś w tej kwestii wymyślił albo nie jest to już problemem.

Nie krytykuję i nie chcę narażać się na krytykę.
Bardziej pytam niż się czepiam.

#70 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 07 stycznia 2013 - 21:57

Jest cos co sie nazywa "stop-ke" i montuje sie to zamiast odcięcia pompy. Uklad ten wymusza mniejsze ciśnienie paliwa na pompie tak, że nie jest ono wstanie "otworzyć" wtryskiwacza ale wciąż jest pompowane.

#71 Offline   benchi


  • Postów: 53
  • Na forum od: 07 sie 2009
  • Miejscowość: J-L
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W126 280SE

Napisano 08 stycznia 2013 - 08:49

Trochę pogrzebałem i znalazłem AEB377 ale jest dosyć drogie.
Zna ktoś coś innego co ma podobne działanie?

#72 Offline   benchi


  • Postów: 53
  • Na forum od: 07 sie 2009
  • Miejscowość: J-L
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W126 280SE

Napisano 08 stycznia 2013 - 09:53

Ale tak na zdrowy rozsądek skoro ciśnienie nie pokona oporu wtrykiwaczy to i nie pokona sprężyny zaworu przelewowego co oznacza, że paliwo nie będzie krążyć w układzie. Stojące paliwo będzie smarować układ ale już go nie schłodzi.

#73 Offline   ed.die


  • Postów: 37
  • Na forum od: 25 maj 2008
  • Miejscowość: Brodnica
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CL 420

Napisano 15 stycznia 2013 - 00:05

Bialy zle pisze. jak mozna obnizyc cisnienie paliwa na pompie? Potrzebny bylby konkretny opornik.
Stop-ke zmienia sygnal do nastawnika elektro-hydraulicznego znajdujacego sie na rozdzielaczu paliwa. obniza cisnienie w calym ukladzie. na tyle zeby nie otwieraly sie wtryskiwacze. czyli paliwo krazy calyczas w ukladzie od zbiornika do zbiornika. wystarczy zrzucic powrot benzyny przy pracy na lpg. pailiwo wraca.

Użytkownik ed.die edytował ten post 15 stycznia 2013 - 00:11


#74 Offline   Jacek.szewczyk


  • Postów: 43
  • Na forum od: 26 lis 2008
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 stycznia 2013 - 15:29

Ciekawy temat znalazłem na forum Audi. Trochę brak szczegółów, ale są zdjęcia, jak chłopak zamontował do Audi na mechanicznym wtrysku Staga 4, który chodzi półsekwencyjnie:
http://www.audiklub....504142#p1504142

#75 Offline   szymtro


  • Postów: 527
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 18 stycznia 2013 - 21:27

Faktycznie - mało to mało powiedziane, nie ma żadnych danych.

Jeżeli wtryskiwacze lpg będą przed przepustnicą to nie potrzeba kompensacji i wystarczy stałe ciśnienia na reduktorze. Czy wtedy też ciśnienia za reduktorem będzie się zmieniać i będzie potrzebna korekcja od ciśnienia?

#76 Offline   Jacek.szewczyk


  • Postów: 43
  • Na forum od: 26 lis 2008
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 stycznia 2013 - 11:44

Cały problem polega chyba na stworzeniu czasu wtrysku. Chłopak w Audi pisze o specjalnym impulsatorze, tylko czym go sterować, można potencjometrem położenia przepustnicy, ale pewnie lepiej dołożyć do kolektora ssącego dodatkowy czujnik podciśnienia w dolocie, który pokazywałby faktyczne obciążenie silnika. Nie znam dobrze Staga 4 i ciężko coś dokładnie powiedzieć.

Jeszcze tak myślę, jakby te wtryskiwacze lpg zamontować przed przepustnicą, to pewnie trzeba będzie jakoś korygować ciśnienie lub czas wtrysku, żeby zachować dobrą proporcję paliwa do powietrza. Ciśnienie w dolocie będzie się zmieniać zależnie od obciążenia silnika, fajnie to widać na ekonomizerze na zegarach. Jeszcze jest duże ryzyko wystrzału gazu, przy „cofającym się płomieniu”, bo duża część kolektora ssącego będzie wypełniona mieszanką. W omvl xxi c tak to wymyślili, że podawany gaz reguluje się za pomocą czasu otwarcia wtrysków i dodatkowo ciśnieniem na reduktorze, który steruje się podciśnieniem z dolotu.

#77 Offline   mariuszpoc


  • Postów: 545
  • Na forum od: 19 sty 2009
  • Miejscowość: Bochnia
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 czerwca 2013 - 14:43

Wyświetl postUżytkownik PiotrGo dnia 13 listopada 2012 - 14:58 napisał

Pochwalę się swoją instalacją sekwencyjną w M103 opartą o sterownik Bigas GIS (klon OMVL DREAM XXI-C).
Wtryski OMVL REG FAST, reduktor LR IG1.
Podłączone sygnały: obroty, lambda, MAP. Jak będę miał chwilę wolnego to jeszcze podłączę przełącznik cut-off (dorabiany).



Czyli w swoim Setupie nie korzystasz z sygnału położenia klapy w przepływomierzu? Zamiast tego dołozyłeś MAPsensor czyli czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym?

#78 Offline   szymtro


  • Postów: 527
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 18 czerwca 2013 - 19:32

Jacek,

Ja miałem kiedyś od kolegi niby rozwalony reduktor od sekwencji. Dokupiłem do niego dwa używane walteki 30 i próbowałem podłaczyć pod swoje efi. Co dziwne dla mnie to silnik zapalił tylko strasznie kulał ale nie gasł. Dodanie gazu go zadusiło.
Elektrozawory nie były gorące pomimo braku P&H(oryginalnie wtryskiwacze pb mają 12ohm).
Mam programator i kasownik i zdeasemblowany wsad od ecu którego używam ale postanowiłem już nie tracić czasu na analizę i tłumaczenie co autor miał na myśli.
Do naszych aut potrzebny jest prosty nastawnik i generator czasu wtrysku.
Dlatego tworze własne takie urządzenie oparte o maf oplowski(tanie i wtyczki można normalnie dostać).
Przy używaniu map potrzebny jest jeszcze mat i skomplikowane obliczanie korekcji(ta metoda teoretycznie wylicza ile silnik pochłania powietrza i do tego liczy ile potrzeba paliwa).
Wstępne testy są obiecujące.

#79 Offline   PiotrGo


  • Postów: 253
  • Na forum od: 31 sty 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 24 czerwca 2013 - 21:58

Wyświetl postUżytkownik mariuszpoc dnia 16 czerwca 2013 - 14:43 napisał

Czyli w swoim Setupie nie korzystasz z sygnału położenia klapy w przepływomierzu? Zamiast tego dołozyłeś MAPsensor czyli czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym?

Mapsensor jest wbudowany w sterownik bigas, nic nie dokładałem.

#80 Offline   szymtro


  • Postów: 527
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 30 czerwca 2013 - 19:21

Panowie,

Ktoś sprawdzał/wie jak różni sie praca silnika w trybie 2 sekwencji wtrysku na obrót od 1 ale dwa razy dłuższej?
Legenda:
0.5 wtrysku na obrót to pełna sekwencja(1 impuls tylko przy fazie ssania)
1 wtrysk - group (synchroniozowany z wałkiem rozrządu albo nie)
2 wtryski - full group (czyli wszystkie wtryskiwacze razem co pół obrotu)