Skocz do zawartości




- - - - -

ke-jet, wtrysk gazu.


111 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   mariuszpoc


  • Postów: 545
  • Na forum od: 19 sty 2009
  • Miejscowość: Bochnia
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 sierpnia 2011 - 22:47

Jacek.szewczyk napisał:

nie będę już tego pisał, bo było o tym już dużo na forum.

Ok, nie ma co się rozpisywać ;)

Ke-jet wszystkim daje w tyłek, ale trzeba pamiętać że jest to mechanika precyzyjna i jeśli działa sprawnie to rzeczywiście szacunek dla konstruktora.



#32 Offline   michal93


  • Postów: 938
  • Na forum od: 04 mar 2011
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 1.9 TDI

Napisano 17 sierpnia 2011 - 23:14

Ja to się w ogóle dziwie jak w tamtych latach ktoś mógł wpaść na pomysł skonstruowania Ke-jeta. w tych latach w polsce auta woziły się na starych gaźnikach i o wtrysku nikt nie myślał. A z tą sekwencja to jest jak. Można normalnie samemu to montować jak ma się trochę w głowie? Zmiana zasilania raczej nie powinna nikogo obchodzić :hmm: ciekawe który gazownik się tego podejmie. Mój powiedział że się nie da bo to jest wtrysk jedno punktowy... A ja myślałem że to wielo punkt. :D

#33 Offline   Jacek.szewczyk


  • Postów: 43
  • Na forum od: 26 lis 2008
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 sierpnia 2011 - 08:07

Macie racje, a w KE-jecie elektronika jest tylko wspomagająca, tu odłączysz sterownik i pojedziesz dalej, a przy wtrysku elektronicznym to już tylko pozostaje laweta. Ale znowu jak widzę, jakie ludzie mają problemy z wtryskami typu common rail, to szacunek dla starego i poczciwego KE.
Z gazownikami to często jest tak, że wyspecjalizują się w kilku instalkach i mówią wszystkim, że właśnie te są najlepsze, a wszystkie inne to do niczego... Myślę że zamontowałby to ktoś, kto ma pojęcie o instalkach omvl, bo ta sekwencja niewiele różni się od typowych sekwencji, elementy są typowe dla sekwencji, a różnica tylko w podłączeniu sterowania. A jak ktoś ma o sekwencjach trochę pojęcia, to dałby radę zrobić to samemu. Ze sterownikiem też nie ma wielkiej filozofii, podłączysz laptopa przez interfejs, wprowadzisz mu tylko wartości czujników i na ustawieniach standardowych już będzie chodził. Mapa wtrysku i inne ustawienia są w sterowniku, a jak chcesz, to możesz sobie zmienić po swojemu.

#34 Offline   michal93


  • Postów: 938
  • Na forum od: 04 mar 2011
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 1.9 TDI

Napisano 20 sierpnia 2011 - 10:18

No dobra a gdzie montuje się wtryskiwacze? Trzeba wiercić w głowicy?

#35 Offline   Jacek.szewczyk


  • Postów: 43
  • Na forum od: 26 lis 2008
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 sierpnia 2011 - 20:17

Dysze wtrysków musisz zamontować w kolektorze ssącym, zaraz obok wtrysków benzyny.

#36 Offline   Krzysiek1wr


  • Postów: 71
  • Na forum od: 17 kwi 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 sierpnia 2011 - 21:02

Witaj Jacku. Tych sterowników już nie produkują. A co do spalania przy moim 2.6 to spala 0,5-1.0L więcej niż benzyny czyli po trasie gazu spala 10L a po mieście 13-14L

#37 Offline   Jacek.szewczyk


  • Postów: 43
  • Na forum od: 26 lis 2008
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 sierpnia 2011 - 20:03

Cześć Krzyśku. No to spalanie super, przy 260E i automatycznej skrzyni to naprawdę dobry wynik.

#38 Offline   fast


  • Postów: 10
  • Na forum od: 08 wrz 2010
  • Miejscowość: Frankfurt am Main
  • Inne auto:205 GTi

Napisano 07 listopada 2011 - 15:57

mam pytanie o tego OMVL Dream XXI C

mogę kupić taki sterownik niestety jest bez wiązki kabli i tu pytanie czy wiązka podejdzie z innej wersji Dream XXI ??

Chcę wrzucić jakiś gaz do swojego M103 - niestety tylko sekwencje montowane w polsce mają papierki do niemieckiego urzędu, a auto zarejestrowane mam w dojczach :)

Znacie jakieś inne firmy montujące gaz z papierami do niemiec poza AUTO-MIX w Strzyszowie ?

#39 Offline   Jacek.szewczyk


  • Postów: 43
  • Na forum od: 26 lis 2008
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 08 listopada 2011 - 16:09

W innych instalkach OMVL nie znajdziesz takiej samej wiązki kabli. Ale chyba najprościej kupić dostępną wiązkę od OMVL Dream XXI N (to typowa sekwencja) i trochę przerobić.
To znaczy wyprowadzenia (sygnały wyjściowe) powinny być takie same. Od strony sterowania podłączenia do aparatu zapłonowego i map sensora też tak samo, jedyne co musisz zrobić, to zlikwidować z wiązki podłączenia do wtrysków benzyny, a przewody wykorzystać do podłączenia TPSu i sądy lambda. I uważaj na kolejność przewodów we wtyczce, bo tam musi wszystko grać.

#40 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 15 marca 2012 - 21:08

Ostatnio trochę poczytałem na forach audi a'propos ke-jetronic i ke-motronic. Nie jest to proste zadanie ale wygląda ze można zmienić sterowanie używając osprzętu z m102/103.

Tak czy tak może ktoś jednak zna jakiś inny sterownik lpg który da radę sam sobie wypracować sygnał do wtryskiwaczy, bez ecu silnika?

Z tego co sam sprawdziłem to żaden stag czy "king" nie ma takiej opcji.








Podobne tematy Zwiń